2019-05-23, 11:07
Medlem
jackflashs avatar
Fängelse i tre månader enligt Aftonbladet.

Hoppas nästan tvågskastrering är en del av straffet. Vissa skall inte ha barn.
Citera
2019-05-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Hmm, vad händer efter det? Någon som har en aning? Det är väl inte sannolikt att de får tillbaka dottern utan vidare efter avtjänat straff?
Citera
2019-05-23, 11:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash

Vilket patetiskt straff. Jag känner mig riktigt besviken att man ska komma undan så lätt efter att ha åsamkat ett barn långvarigt lidande och livshotande skador.
Citera
2019-05-23, 11:28
Medlem
pc-load-letters avatar
Tingsrättens dom
https://docdro.id/ocU53Bc
Citera
2019-05-23, 11:43
Medlem
moohs avatar
Det som är ALLRA mest fascinerande med detta fall (och även andra) är att en person som anser att vegankost är det bästa i världen och att all annan mat "är giftig, på riktigt" både super och använder droger.

Grönsaker - bra (om de är ekologiska, närodlade, självodlade, pollinerade av ekologiska närfödda bin)
Knark - bra, inte alls farligt. Hälsosamma kemikalier
Alkohol - skitbra, gör rent på insidan. Tvättar bort all smuts i magen och tarmarna

Allt annat - giftigt! (på riktigt).

Dessutom kör han bil... borde inte en sån, i hans egen uppfattning, vara livsfarlig med tanke på alla avgaser som sprutar ut.
Citera
2019-05-23, 11:52
Medlem
De har inte en chans att få tillbaka sin flicka. Inte någon av dem. Hon kommer att växa upp i familjehem.
Citera
2019-05-23, 11:55
Medlem
https://m.vk.com/midfrost
Citera
2019-05-23, 11:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jemmaume
De har inte en chans att få tillbaka sin flicka. Inte någon av dem. Hon kommer att växa upp i familjehem.
Det stod i en av artiklarna i morse att efter rättegången så är de placerade på ett utredningshem med dottern i åtta veckor -- så det verkar snarare som om att en återplacering är fullt möjligt.

Flickan omhändertogs redan på sjukhuset och placerades efter drygt tre veckor på sjukhus i ett jourhem. Jourmamman berättade under rättegången att flickan nu återhämtat sig.

Föräldrarna får efter rättegången bo på ett utredningshem tillsammans med flickan under åtta veckor för vidare utvärdering enligt socialtjänstlagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/na0xlB/undernard-flicka-nara-do--nu-kommer-domen
Senast redigerad av micro113 2019-05-23 kl. 11:58.
Citera
2019-05-23, 12:04
Medlem
Endast 3 månader? Jag hade yrkat för omedelbar avrättning eller förhandlat fram en fysisk kastrering av båda samt avsagt deras föräldrarskap gentemot barnet. Detta är inte människor utan hjärntvättade monster.
Citera
2019-05-23, 12:12
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Håller med dig, men nu gissade jag vilken domen blir och jag tror inte man kommer sätta dem i fängelse utan det blir villkorligt. De kommer låtsas ändra sig på utredningshemmet, får tillbaka flickan och då drar de utomlands för att sen fortsätta sitt liv som förut.

LVU:n kommer nog gälla ett tag även om det blir villkorligt, tror inte Soc släpper flickan bara sådär. Alternativt kan jag mycket väl tänka mig de smiter med henne vid första obevakade tillfälle, dvs "räddar henne" enligt deras sätt att se. Fotboja hade varit ett alternativ men tror inte det blir så.
Jag är övertygad om att du har helt rätt ang utredningshemmet, tyvärr. Risken för att de sticker med flickan vid tillfälle är också stor.
Citera
2019-05-23, 12:16
Medlem
Rodjas avatar
Ett utdrag ur domen:
”Detta mål handlar inte om frågan om människor i allmänhet och barn i synnerhet kan få tillräcklig näring genom vegansk kost. Det får tvärtom anses vara allmänt veterligt att sådan kost räcker för att föda såväl barn som vuxna, låt vara att de restriktioner som den kosthållningen för med sig innebär vissa kunskapskrävande utmaningar, både vad gäller matlagningskonst och näringslära”.

Det verkar inte vara vanliga veganer, det här är något annat.

Vad i helsike är en "luftarian"? Dett låter fullständigt vansinnigt.

Dottern fick varken vaccinationer eller någonting som är kontroller
av ett spädbarn.

Själva kan de få leva så som vuxna individer, men de ska inte få ha barn!
Citera
2019-05-23, 12:29
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stod i en av artiklarna i morse att efter rättegången så är de placerade på ett utredningshem med dottern i åtta veckor -- så det verkar snarare som om att en återplacering är fullt möjligt.

Flickan omhändertogs redan på sjukhuset och placerades efter drygt tre veckor på sjukhus i ett jourhem. Jourmamman berättade under rättegången att flickan nu återhämtat sig.

Föräldrarna får efter rättegången bo på ett utredningshem tillsammans med flickan under åtta veckor för vidare utvärdering enligt socialtjänstlagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/na0xlB/undernard-flicka-nara-do--nu-kommer-domen

Det beror på att det finns en utländsk socialtjänst i bakgrunden eftersom mamman är utländsk medborgare. Det gör att man kanske kommer att överlämna ansvaret till denna beroende på vad utredningen visar. Verkar också som de hamnar på samma hem som skråmos barn vilket ligger nära farföräldrarnas hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in