2019-05-23, 11:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Fast det är den ståndpunkten du anför eftersom kvinnans och mannens subjektiva åsikter tydligen sak saknar betydelse.

Nej. Hur hon upplevde det har så klart avgörande betydelse. Men bedömningen i fall det var ett brott eller ej ligger på åklagaren (och sedan på domstolen om det skulle gå till åtal).

Det är inte brottsoffrets uppgift att tolka lagen.
Citera
2019-05-23, 11:11
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Alla ni här som aldrig gjort något riktigt dumt på fyllan - räck upp en hand!

-Och, bad ni om ursäkt när ni nyktrat till?
Vad lever du i för värd?
Dom som urskuldar har säkert gjort liknande galenskaper. Normala människor lider absolut inte av den våldtäcksmentalitet som skyddas av gubb-eliten i SD.

Etersom opinionen i SD uppseendeväckande nog inte påverkas av vad galenskaper SD eliten än hittar på så är det bland deras applåderare dom flesta svenska knäppgökarna finns vilka varje befolkning tyvärr har sin beskärda del av.

Att en EU-topp och företrädare för ett svensk riksdagsparti beter sig som en omogen pojkvasker och klämmer kvinnor på brösten är oacceptabelt. Punkt!
Senast redigerad av Taggad 2019-05-23 kl. 11:21.
Citera
2019-05-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Bara att hoppas jag eller de som står mig nära aldrig träffar någon som du.

Jag är TANT!

och har råkat ut för 20/30/40/50/60/70/80 åriga hanar genom hela mitt liv.
Citera
2019-05-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag är TANT!

och har råkat ut för 20/30/40/50/60/70/80 åriga hanar genom hela mitt liv.
Är du inte öm i brösten då?
Citera
2019-05-23, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Kan du ge några exempel på arbetsplatser där "män inte vill samarbeta med kvinnor som förr"?
Min arbetsplats. Mina vänners arbetsplatser, trenden är tydlig.

Jag förstår dock att du inte accepterar det som bevis men det är okej. Du kan se liknande exempel på Youtube, kolla ”Tim Pool + metoo backlash” om du är nyfiken på vad jag pratar om. 🤠
Citera
2019-05-23, 11:23
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vad lever du i för värd?
Dom som urskuldar har säkert gjort liknande galenskaper. Normala människor lider absolut inte av den våldtäcksmentalitet som skyddas av gubb-eliten i SD.

Etersom opinionen i SD uppseendeväckande nog inte påverkas av vad galenskaper toppen än hittar på så är det så att bland dom väljarna samlats dom flesta svenska knäppgökarna som varje befolkning dras med.

Att en EU-topp och företrädare för ett svensk riksdagsparti beter sig som en omogen pojkvasker och klämmer kvinnor på brösten är oacceptabelt. Punkt!

Det här är 1 kvinna och hennes bröst, för snart 2 år sedan. Som Peter dessutom tagit ansvar för inför kvinnan som idag är hans vän. Du får det att låta som något han sysslar med titt som tätt.

Ingen, varken man eller kvinna, i hans ålder har fläckfritt förflutet. Ja, förutom du då. Du har aldrig gjort nåt du ångrar och som du bett om ursäkt för dagen efter. Men vi andra normala människor lever i en annan verklighet.
Citera
2019-05-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Det är dags att sluta krypa på beställning. Om man tillfredsställer drevet kommer det alltid att komma nya drev. Stå rakryggad och låt skiten rinna av så dör drevmentaliteten till slut av ren syrebrist. Orka skrika om ingen lyssnar.
Motanmäla för förtal är också bra. Dränk rättsväsendet med sådana här skitärenden tills tillräckligt många fattar det absurda i att allmänfarliga våldsbrottslingar och yrkeskriminella går fria för att rättsväsendets resurser inte räcker till att utreda verkliga brott pga resursslöseri på sådant här trams som folk faktiskt klarar att reda ut själva.

Kvinnor som blivit våldtagna skall få så mycket stöd som möjligt från samhället och deras fall skall prioriteras. Och just därför skall man inte slösa bort skattepengar på att utreda tramsanmälningar som den mot PL. En bra sållningsmetod kunde vara att införa en "tramsavgift" för vissa typer av lindriga brott, alltså att anmälaren skulle få en räkning motsvarande handläggningskostnaden ifall åklagaren lägger ned ärendet.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2019-05-23 kl. 11:30.
Citera
2019-05-23, 11:26
Medlem
Sossarna har bestämt sig för att använda Lundgren mot SD:s politik i EU.
Jytte Guteland och Anna Hedh brassar på mot Lundgren med hans egna korkade ord om sig själv i dagens Expressen.

Men Guteland och Hedh glömmer sin egen partikamrat Urban Ahlin - Talman dessutom! - som för något år sedan tvingades bort efter sexuella ofredanden mot kvinnor i sin omgivning.
Minnet är selektivt hos sossarna.
Torde vara lätt och önskvärt att SD använder sig av denna anomali hos sossarna sista dagarna före valet när nu sossarna satt den låga ribban.

Skillnaden mellan Ahlin och Lundgren var att Ahlin krisminimerade professionellt (iofs gott hjälpt av MSM).
Citera
2019-05-23, 11:29
Medlem
Alla partier verkar ha smutskastarkompanier.

http://www.sydostran.se/ledare/ahlin-har-blivit-en-affar/
Citera
2019-05-23, 11:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Det här är 1 kvinna och hennes bröst, för snart 2 år sedan. Som Peter dessutom tagit ansvar för inför kvinnan som idag är hans vän. Du får det att låta som något han sysslar med titt som tätt.

Ingen, varken man eller kvinna, i hans ålder har fläckfritt förflutet. Ja, förutom du då. Du har aldrig gjort nåt du ångrar och som du bett om ursäkt för dagen efter. Men vi andra normala människor lever i en annan verklighet.

Nej, tror inte PL klämmer på bröst titt som tätt. Men jag påstår att det visar på en synnerligen skev kvinnosyn att tvinga sig på en kvinna mot hennes vilja vilken är ovärdig en företrädare för ett svenskt riksdagsparti.

Är alla SD väljare fylltrattar som ber om "ursäkt" dagen efter?
Ett råd är att ta under övervägande att sluta dricka om du/ni inte kan bete sig utan att behöva be om ursäkt dagen efter.
Senast redigerad av Taggad 2019-05-23 kl. 11:40.
Citera
2019-05-23, 11:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Motanmäla för förtal är också bra. Dränk rättsväsendet med sådana här skitärenden tills tillräckligt många fattar det absurda i att allmänfarliga våldsbrottslingar och yrkeskriminella går fria för att rättsväsendets resurser inte räcker till att utreda verkliga brott pga resursslöseri på sådant här trams som folk faktiskt klarar att reda ut själva.
Mycket bra taktik! De där jävla lyxrevolutionärerna tror att de för evigt har statens plånbok som kränkresurs, dränera källan så lär enbart de allvarliga sakerna bli konkreta sakfrågor och rättshaveristerna får återgå till sina bloggar som ingen läser.
Citera
2019-05-23, 11:39
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Vad lever du i för värd?

Etersom opinionen i SD uppseendeväckande nog inte påverkas av vad galenskaper SD eliten än hittar på så är det bland deras applåderare dom flesta svenska knäppgökarna finns vilka varje befolkning tyvärr har sin beskärda del av.

Nästan alla sverigedemokrater utom de allra yngsta har ju röstat på de andra partierna tidigare. Många sossar och moderater. Därför är det ologiskt att tro att SD-are är en annan sorts människor. Varje månad är det ytterligare några sossar och moderater som blir SD-are, de förvandlas inte då utan de ser bara klarare på världen och samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in