Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Vid de flesta familcid eller flera samtidiga filicid i modern tid har mordmetoderna varit mord med vapen, kniv, hammare, dränkning, eld etc. Du som gillar att googla - försök hitta något fall av familcid där alla blivit ihjälstrypta/kvävda.
Skulle inte fresta mig att googla på dina rubbade direktiv då du är patologiskt bokstavstrogen.
Val av metod styrs av vad som anses praktiskt, effektivt och är således helt individuellt från fall till fall och det finns ingen anledning att jämföra.
Jag vet inte riktigt om det beror på att du är rent dum eller om du ska ha Bjärred till nåt världsunikt och resonerar in absurdum.
Nåt galet är det iaf.
Citat:
Vi vet att O är den som dog sist och den ende som tagit sitt liv. Han har därför mördat minst en annan person - med stor sannolikhet alla andra.
Nej - han har inte mördat minst en person.
Han har dödat alt. bragt om livet en suicidal partner in crime. Jag tycker nog "obducenten" ska ta och skärpa sig på den här fronten - du framstår oerhört oprofessionell.
Det är inte mer sannolikt att han mördat de andra heller.
Citat:
Den som har gått bärsärk i familjen och mördat en efter en har troligen använt samma grepp och metod mot varje offer. Mycket sannolikt har 11-åringen kvävts ihjäl med en kudde som en vuxen tryckt mot hennes ansikte. Sannolikt har 14-åringen inte varit lika lätt att hålla fast under kudden varför hon troligen istället blev strypt. Samma procedur som även drabbade H.
Bärsärk. Drama som vanligt.
Nej - det är inte sannolikt att han är ensam gärningsperson. Speciellt inte med olika mordmetoder och att FuL som sagt beskriver att
båda har kunnat agera:
i en mordutredning gällande två barn.
Män brukar inte döda barn med kuddar så ditt resonemang bli irrationellt och pekar isf snarare mot Hanna.
Män använder mer frekvent fysiskt våld (battered child) vapen samt knivar.
Därför är detta gemensamma familicide intressant ihop med pseudoaltruistiskt motiv - för det har komponenter som är mer vanligt vid maternal filicide.
Det skulle också kunna peka mer i Hannas riktning som initiativtagare.
Gemensamt familicide i Tyskland har en mer manlig karaktär eftersom ÅK diskuterade blodigt.
Överens om att döda sitt barn var de hur som haver via avskedsbrev.
Citat:
Eftersom alla tre mordoffer dött på likartat sätt är det mycket troligt att samme person inte bara mördade bägge barnen, som är bara en person som gjort, utan att denne också ströp ihjäl H. Före eller efter morden på barnen.
De har
inte dött på likartat sätt då kvävning och strypning rakt inte är samma sak.
Det är vitt skilda metoder och detaljerna vet vi inte:
händer? Snara? påse? kudde? plast?
För övrigt är ditt ältande helt värdelöst - de är båda skyldiga till mord på barnen:
Om så Hanna mördat bägge barnen så spelar det ingen roll. Oskar är lika mycket medspelare till deras död.
Om så Oskar mördat bägge barnen så spelar det ingen roll. Hanna är lika mycket medspelare till deras död.
Citat:
Edit: det finns en tillrättalagd patient-FASS där det oftast inte står om förgiftningsdoser. Den FASS som används av receptförskrivare - läkare - innehåller däremot dessa uppgifter
Jag bad inte om en otrolig låg informationsnivå.
Jag skrev: det finns ingen som betecknar det som "läkar FASS" - det märks att du inte rör dig i vården.