Citat:
Ursprungligen postat av
NewWorldDisorder
Fast om du bemödar dig med att läsa bilaga 4 som är 311 sidor lång, så kommer du snabbt inse att Anders är en person som ljuger för folk och försöker dupera människor och myndigheter runt omkring sig. Jag betvivlar inte ex-fruns vittnesmål om att han har varit våldsam mot henne eller B, men allt det andra så som att det ska ha hänt något i Danmark eller att polisen i Venezuela jagade honom verkar ju vara rena rama lögnen och en fantasi som Anders bara tror på. Det är därför han återberättar den för samtliga 3 ex-fruar.
Det här med att han skulle ha stått sin mamma nära och försökt beskydda henne från hans pappas våld tror jag också är en lögn. För reagerar man så kallt som ex-fru K beskriver det då har man inte haft en särskilt bra eller kärleksfull relation till den avlidne.
Att han har haft sex med en nära släkting togs upp en gång i bilaga 4 (om jag inte missade nåt), och då var det ett ganska kort samtal kring ämnet och behöver inte alls ha någon substans. Det kan bottna sig i att polisen frågar detta pga brottet som han är misstänkt för, att dess art är så grov att frågan är befogad då de försöker gå tillbaka till om det har hänt någonting i hans barndom. Samma fråga ställdes i stort sett om hans föräldrar.
Han ljuger om precis allting, från jobbintyg från ett företag i Venezuela för att få ut pengar från A-kassan till att ha drabbats av en hjärnblödning och förlorat minnet. Så hur du kan ta det han säger eller vad som står som sanning är för mig lite oklart. Du får gärna utveckla det lite när du har tid.
Oj jisses mytoman eller svårt att skilja på fantasi och verklighet? Gissar på det första eftrsom han oftast verkar ha så svävande svar. Dessutom vill han ju svara även om det är luddiga svar, medgörlig men ändå vill ha kontroll tänker jag. Han njuter säkert av hela processen. Från det han utsatte flickan för och fram till dom. Han känner sig så smart och vill framstå som korkad.
Har inte läst någon fup för kommer inte in där. Men jag funderar på med vilken/vilka fruar han pratat med om sex med sin syster? Skedde det före eller efter våldtäkten på den lilla flickan? Kan han hittat på historien om sin syster efter våldtäkten för att han hade behov av att hitta en ursäkt för sitt beteende utifall det skulle uppdagas att det var han som var gärningsmannen i Billdal? Eller har han pratat om att han haft sex med sin syster innan han våldtog flickan?
Verkligen en skum person när man läser alla inlägg i tråden, hade gärna läst alla förhören med hans x.