2019-05-22, 22:14
Medlem
Krugerrands avatar
Med det här löjliga straffet kommer han få se sig om över axeln livet ut. Det värmer lite.
Citera
2019-05-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Håller med tillfullo. Han har levt hela sitt liv utanför samhället, är uppenbarligen intelligent och språkkunnig. Anders E ligger säkerligen bakom många brott. Hans tarmsjukdom kommer kanske bli bättre under fängelsevistelsen med regelbundna vanor, bättre kost och avsaknad av alkohol. Eventuellt kommer han släppas i förtid pga sjukdom. Synd att han misslyckades med sitt självmord runt 1983-84, hade ju varit bäst för honom själv också. ...Han är så jävla larvig och feg i förhören att man önskar livet ur honom!

Kan du berätta mer om hans misslyckade självmordsförsök? Källa?
Citera
2019-05-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Inte nog att han våldtar en 8-åring. Detta är så sjukt:

Har du haft något sexuellt förhållande med någon av dina… inom familjen?
- Det kan jag inte tänka mig. Det vet jag inte. Jag avstår att svara på frågan. Jag vet inte.
Det finns uppgifter om att du har haft ett sexuellt förhållande med din syster?
¨- Jaså. Ja. Ja det är inget som jag minns.

Var kan jag läsa om detta? Kan du länka?
Citera
2019-05-22, 22:54
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Var kan jag läsa om detta? Kan du länka?
Från FUP sidan 87:

(FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal
Citera
2019-05-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Fast om du bemödar dig med att läsa bilaga 4 som är 311 sidor lång, så kommer du snabbt inse att Anders är en person som ljuger för folk och försöker dupera människor och myndigheter runt omkring sig. Jag betvivlar inte ex-fruns vittnesmål om att han har varit våldsam mot henne eller B, men allt det andra så som att det ska ha hänt något i Danmark eller att polisen i Venezuela jagade honom verkar ju vara rena rama lögnen och en fantasi som Anders bara tror på. Det är därför han återberättar den för samtliga 3 ex-fruar.

Det här med att han skulle ha stått sin mamma nära och försökt beskydda henne från hans pappas våld tror jag också är en lögn. För reagerar man så kallt som ex-fru K beskriver det då har man inte haft en särskilt bra eller kärleksfull relation till den avlidne.

Att han har haft sex med en nära släkting togs upp en gång i bilaga 4 (om jag inte missade nåt), och då var det ett ganska kort samtal kring ämnet och behöver inte alls ha någon substans. Det kan bottna sig i att polisen frågar detta pga brottet som han är misstänkt för, att dess art är så grov att frågan är befogad då de försöker gå tillbaka till om det har hänt någonting i hans barndom. Samma fråga ställdes i stort sett om hans föräldrar.

Han ljuger om precis allting, från jobbintyg från ett företag i Venezuela för att få ut pengar från A-kassan till att ha drabbats av en hjärnblödning och förlorat minnet. Så hur du kan ta det han säger eller vad som står som sanning är för mig lite oklart. Du får gärna utveckla det lite när du har tid.

Oj jisses mytoman eller svårt att skilja på fantasi och verklighet? Gissar på det första eftrsom han oftast verkar ha så svävande svar. Dessutom vill han ju svara även om det är luddiga svar, medgörlig men ändå vill ha kontroll tänker jag. Han njuter säkert av hela processen. Från det han utsatte flickan för och fram till dom. Han känner sig så smart och vill framstå som korkad.
Har inte läst någon fup för kommer inte in där. Men jag funderar på med vilken/vilka fruar han pratat med om sex med sin syster? Skedde det före eller efter våldtäkten på den lilla flickan? Kan han hittat på historien om sin syster efter våldtäkten för att han hade behov av att hitta en ursäkt för sitt beteende utifall det skulle uppdagas att det var han som var gärningsmannen i Billdal? Eller har han pratat om att han haft sex med sin syster innan han våldtog flickan?
Verkligen en skum person när man läser alla inlägg i tråden, hade gärna läst alla förhören med hans x.
Citera
2019-05-22, 23:37
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag förstår hur du tänker.
Ett annat faktum i fallet med mordet på MO, som skedde i slutet av juli -94, är att AE åkte till Venezuela i början av augusti -94. Det var 3 veckor innan deras (hans o frugans) planerade avresedatum och utan egentligen någon anledning. Det framkom i fupen tidigare i tråden.
Ja det kan man bara spekulera i om det konstigt eller inte att dra iväg tidigare vet jag inte gällande han "för detta är ju en ryckig och obalanserad själ" men visst tycker jag nog att dom bör luska i det, för att fråga kommer ju inte funka men pressa på lite det tål han tycker jag. Jag tror inte att han drog iväg för att komma från Sverige jag tror nog bara på att det kan haft andra förklarningar. Däremot skulle det vara en viss vikt hur denna resa och tänkbar helflytt blev platt fall och vem som var pådrivande för hans dåvarande hade ju jobb och begärde tjänstledigt. Men visst ibland gör man eller "uppoffrar sig" för sin partner för man vill nå lycka. Men som det är nu vet jag inte alls om detta spelat en roll i sig. Det var ju en bra förhörsledare i det sista låt han testa igen med eller utan framgång för det är absolut värt även om han är oskyldig han kan gott och väl få grillas lite gällande syftet samt funderingar om han nu minns eller inte vill "Gravera Hela Venezuela" eller nåt.
Citera
2019-05-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Jo, det kanske det hade. Jag vet inte faktiskt. Jag fungerar inte som AE gör och kan inte riktigt sätta mig in i hur han resonerar i sitt beslut att våldta och nästan slå ihjäl flickan. Men det känns som att någonting måste ha hänt en kort tid innan han drar in flickan i buskaget som gör att han får ett sånt raseriutbrott. Om det var planerat så undrar man ju varför han inte använde något skydd. Jag vet inte men någonting säger mig att han är extremt impulsiv och frenetisk i hur han förhåller sig i vardagen.

När man läser hans svar på Håkans frågor så svarar han väldigt hackigt och kan inte hålla en röd tråd i någonting som han säger. Det känns som att hans förhör har varit ett frenetiskt svamlande som har utmynnat i en massa "eh..jag..eh kan....kan...kan....kan...vet...kan...vet inte...kan inte svara på det. Ingen kommentar". Så hans initiala tanke då, tänker jag, är kanske bara att slå flickan för att "lära henne en läxa", men att i "stundens hetta" så briserar allt vad det gäller impulskontroll och det övergår i att han våldtar och ejakulerar på henne.

Men jag hoppas att vi tids nog får veta varför. Av honom själv.

Måste även tillägga att han verkar ha extremt svårt för att tolka människor och vad som egentligen sägs och menas. Ta t ex konversationen när de kommer in på om AE brukar plocka svamp och AE svarar svävande om att förhörsledaren får ta och leta upp sina egna svampställen om han nu själv ska ut och plocka. Bara en sådan sak får mig att undra hur han egentligen fungerar socialt. Nu är det ju svårt och veta om han hade en sarkastisk ton i sitt svar, för det är ju inget filmmanus vi läser. Men om han på allvar trodde att förhörsledaren var ute efter svampställen så är ju frågan hur han tolkade de mest minimala signalerna i vardagen. Saker som vanliga människor inte bekymrar sig över utan går vidare ifrån.

Det kan ha varit någonting väldigt litet som har orsakat denna överreaktion, misstänker jag.

Intressant när jag läste din kommentar här, så tänkte jag såhär: om han är så lättkränkt jämt annars för minsta lilla...varför visar han ingen ilska (tänk att han inte minns) när han förhörs, blir anklagad och överbevisad med dna? Borde han inte blivit helt rasande om han verkligen inte hade en aning när frågorna om flickan kommer? Men reagerar så negativt på frågan om han brukar plocka svamp. Blev han egoistisk och inte ville dela med sig av svampen eller blev han kränkt när förhöret ändrade fokus från honom till svampen??
Citera
2019-05-23, 07:43
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast de där fyra åren blir braaaa mycket längre om Jorge, jätten från Sibirien vars främsta attribut är hårig rygg och kuk som en granstubbe, leker tappa tvålen med den här snubben varje morgon. Karma.

Men när ska du förstå att det är mycket mer sannolikt att aset kommer att spendera större delen av sin fängelsetid lyssnandes på andra intagnas pedofilminnen från Filippinerna än att han ska bli utsatt för våld regelbundet av andra intagna?

Fantisera kan vi alltid göra, men verkligheten ser inte ut så. Rättvisan existerar inte. Han lär få det ganska enkelt under sina 4 år där, det är så verkligheten ser ut.
Citera
2019-05-23, 11:56
Medlem
nidbilds avatar
Är GM en invandrare?
Citera
2019-05-23, 12:16
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Är GM en invandrare?
Om du hade orkat att läsa några inlägg bakåt så hade du vetat att det är ett likblekt ursvenskt 58-årigt äckel, en bonnläpp som heter A*ders Eriksso* (*=e).
Citera
2019-05-23, 15:55
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag förstår hur du tänker.
Ett annat faktum i fallet med mordet på MO, som skedde i slutet av juli -94, är att AE åkte till Venezuela i början av augusti -94. Det var 3 veckor innan deras (hans o frugans) planerade avresedatum och utan egentligen någon anledning. Det framkom i fupen tidigare i tråden.
Egentligen var ju inte den tidiga avresan det enda skumma som hände däromkring.

Citat:
Joa tillfrågas om hon minns att Anders haft glasögon någon gång eftersom det finns ett
gammalt id-kort där han bär ett par sådana?

Joa säger att hon minns detta. Joa säger vidare att innan de åkte till Venezuela var Anders i
Jönköping två gånger och genomförde två ögonoperationer. Ett för varje öga för att rätta till
sin syn så att han skulle slippa bära glasögon.
s. 276 i FUP

Man kan ju undra ifall dessa ögonoperationer skedde före eller efter Malin-mordet. Iofs, så kan det kanske ha varit väldigt svårt att hinna med och få tid till två sådana operationer mellan den 24:e Juli och den 8(?) Augusti eller när det var han nu drog till Venezuela.
Citera
2019-05-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Egentligen var ju inte den tidiga avresan det enda skumma som hände däromkring.

s. 276 i FUP

Man kan ju undra ifall dessa ögonoperationer skedde före eller efter Malin-mordet. Iofs, så kan det kanske ha varit väldigt svårt att hinna med och få tid till två sådana operationer mellan den 24:e Juli och den 8(?) Augusti eller när det var han nu drog till Venezuela.

Absolut mycket intressanta tillfälligheter när det gäller AE.

Han får mig osökt att tänka på Amagermannen- Tog 24 år innan de fick fast honom via DNA träff, Familjefar, våldsam mördare, våldtäktsman, rånare, mordbrännare etc. Dubbelnaturen själv, förneka allt trots DNA bevis och frun helt ovetande....

http://gittefaber.blogspot.com/2012/01/amagermannen-danmarks-varsta-och-mest.html?m=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in