Citat:
Ursprungligen postat av
VitMan40Plus
Så du menar att graden av parasiterande och graden av tänkande avgör hur mycket ett liv värderas. Med din moraliska kompass blir det förr eller senare rätt att avliva lågutbildade arbetslösa. Det är ett sluttande plan vars slutvision prövats i Nazi-tyskland, Sovjetunionen, Kambodja, Kina, Nord Korea mfl.
Som din moraliska kompass snurrar så måste det vara ett ständigt vinande i din skalle. Är du möjligen ordförande i LUF?
Sluta spela dum.
Lågutbildade arbetslösa, om dem så vore
gravt förståndshandikappade, är fortfarande tänkande och kännande varelser. Ett foster
utan hjärnaktivitet, är det inte.
Hänger du med på distinktionen? Att det är en viss skillnad mellan att vara lågutbildad och för samhället icke-produktiv, än det är att vara
OFÖRMÖGEN TILL HJÄRNAKTIVITET?
När det gäller parasiterande så använder jag för övrigt
inte detta i
bildlig mening där
bidragstagare eller beroendeställning av något slag hade räknats in i, jag använder ordet
bokstavligen. Någon som på ett direkt fysiskt sätt får sin näring genom en annan varelses
fysiska kropp mot dennes vilja.
Mig veterligen förekommer ingenting liknande detta annat än just oönskade graviditeter. Skulle en vuxen individ kräva att direkt uttömma näring via en tub kopplad till en annan vuxen individ mot dennes vilja utgår jag ifrån att du skulle instämma med mig att det inte bör vara juridiskt acceptabelt, oberoende av personernas släktskap.
Dina exempel är smått komiska... Sovjet hade abortförbud under Stalin, 30-50-talen, om än mer tillgängligt efter det. Nazi-Tyskland verkar ha skiftat en del, men de hade dödsstraff för aborter genomförda på ariska kvinnor under kriget. Kina hade förbud ända tills dess att de ville kontrollera befolkningsökningen.
Kambodja legaliserade abort först på 90-talet, långt efter inbördeskriget. Nord Korea har jag ingen aning om, inte direkt lätt att hitta detaljer kring. Då dem inte direkt är kända för sin frihetliga inställning samt att till och med Sydkorea har förbud mot aborter än idag anar jag att dem, precis som alla dessa andra despoter du nämner,
håller med dig i dessa frågor.
Men även om dem skulle vara på min sida i sakfrågan, och inte på din sida som de var, gör det så klart inte sakfrågan fel. Jag är säker på att såväl Sovjetunionen som Nazityskland hade rätt i
någon fråga.
Mina moraliska perspektiv är för övrigt ganska klara och genomtänkta för det mesta, även om jag är väl medveten att för en tomtetroende teokrat som får sin moral ur slavförespråkande sagoböcker och betraktar embryon som "människor" kan det vara framstå som förvirrande. Ni som vill påtvinga kvinnor att fullfölja graviditeter de inte önskat, inte behärskar att hantera eller finansiera, framstår minst lika moraliskt dekadenta i mina ögon skall du veta. Förmodligen värre ärligt talat.
Nej, jag är inte ordförande i LUF... Jag kan nog faktiskt ha varit medlem där en gång för många år sedan (aldrig aktiv dock), men jag har sedan skiljelinjerna i invandringsfrågan blivit tydligare helt förkastat dem och deras moderparti. Ideologiskt klassiskt liberal. Sekulär anti-teist med såväl libertarianska som nationalistiska drag. Anser inget svenskt parti vara speciellt närstående min ideologi, men 'minst långt ifrån' vore väl M/SD.
Om du undrar vad jag tycker om någonting och hur jag resonerar kring det så klarar du nog av att fråga det utan att i ditt
första svar till mig direkt bli ett skämt genom att demonstrera Goodwins law. Eller är det för mycket begärt?