2019-05-22, 14:09
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Du drömmer. I andra debatter brukar det heta att det är ”något fel på SD eftersom dom tvingas göra sig av med så många olämpliga företrädare”.

Hur ska du ha det?

Centerpartiet gjorde sig av med Eskil Erlandsson som var en trotjänare som suttit i riksdagen sedan urminnes tider. Sd gjorde sig av med den som påtalat övergrepp och belönar förövaren med en plats i Eu-parlamentet. Vem gör rätt och vem gör fel enligt ditt synsätt.

Vad andra har sagt i andra sammanhang är fullständigt irrelevant i denna fråga.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte Winberg rapporterade av omsorg av kvinnan, utan på grund av något annat. Men KW:s incitament påverkar inte allvaret i händelsen som sådan.

Precis. Winberg spelade in för att ha en hållhake på honom eller partiet. Det är glasklart.

Men oavsett hennes agerande (som ju inte är brottsligt), så har PL gjort något brottsligt. Hålla fast en mycket mindre kvinna och ta henne på brösten är inte tölpigt eller en fyllegrej. Det är ett övergrepp även om msn känner varandra och ens familjer umgås. Skulle en av mina vänner göra så mot mig skulle jag inte tycka det är okej och att det är sånt som bara händer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Till att börja med är jag inte sosse så vet inte riktigt vad det har med något att göra, men visst skrik sosse åt alla med en annan åsikt än dig så "vinner" du säkert...

Du duckade likväl frågan. Menar du att andra politikers brottsliga agerande skulle ursäkta PL:s brottsliga agerande?
Jag duckade ingen fråga, finner det bara onödigt att besvara en jävla fåntratt som sitter på Flashback och tror sig rädda världen med löjliga ordlekar.

Men visst: här kommer ett svar. Om du tycker kvinnosaken är en viktig fråga, hur kommer det sig att du inte drevar förrän en SD:are fastnar med näven i fittan? Alla andra sextrakasserade kvinnor som inte drabbats av fetpeter, betyder deras lidande ingenting? Jag tycker på fullt allvar att du kan dra åt helvete, din jävla politikparasit. Om jag en enda gång fick diskutera med såna som dig mellan fyra ögon... 👍🏻
Citera
2019-05-22, 14:11
Medlem
Citat:
Jag duckade ingen fråga, finner det bara onödigt att besvara en jävla fåntratt som sitter på Flashback och tror sig rädda världen med löjliga ordlekar.

Men visst: här kommer ett svar. Om du tycker kvinnosaken är en viktig fråga, hur kommer det sig att du inte drevar förrän en SD:are fastnar med näven i fittan? Alla andra sextrakasserade kvinnor som inte drabbats av fetpeter, betyder deras lidande ingenting? Jag tycker på fullt allvar att du kan dra åt helvete, din jävla politikparasit. Om jag en enda gång fick diskutera med såna som dig mellan fyra ögon... 👍🏻

Vilka frågor menar du att jag valt att inte diskutera?
Du projicerar väldigt mycket åsikter på mig men det tycks som om dessa endast existerar i din föreställningsvärld.

Men för att återgå till den faktiska sakfrågan: Anser du att PL agerat fel?
Citera
2019-05-22, 14:12
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När det gäller t ex sexövergrepp och kvinnomisshandel har BO inget att säga till om ifall det blir åtal eller ej - och får även vara hur ovillig som helst. Åklagaren kan ändå väcka åtal beroende på bevisen. Och det finns ju bevis - ett inspelat samtal, minst 1 vittne och 2 erkännande på film. Så i detta fall är det ju inte ord mot ord.

Orsaken till att lagen är skriven på detta vis är för att BO inte ska kunna övertalas av förövaren (som BO kanske känner) att dra tillbaka sin anmälan. Så BO kan alltså inte dra tillbaka en anmälan i de fallen. Tycker åklagaren att det finns underlag för åtal kan inte BO få anmälan, förundersökning och åtal nedlagt. Det är helt i åklagarens händer.

Intressant inställning du har. Du säger bara att du vet att det inte är så, men du lägger inte fram något resonemang kring det du säger dig veta.

Om du har läst mina inlägg så ser du att det är precis det här jag försökt förklara tusen gånger. Men i tjockskallarnas sammansvärjning så går det helt enkelt inte in. Mitt svar på ditt inlägg gavs i samma kontext dvs som svar på din fråga om det verkligen funkade på detta sätt (i sin tur ett svar på ett påstående från någon annan som var felaktigt - och nej, det funkar inte på det (felaktiga) sättet).
Citera
2019-05-22, 14:15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trovärdig var kanske inte ett bra uttryck av mig.
Men motiven för Winbergs agerande är politiska eftersom hon tar upp något som hände förra året, först nu under valrörelsen. Det handlar inte om omsorg om kvinnan. Det borde media ta hänsyn till när man värderar hur händelsen refereras.

Jag vet inte varför hon spelade in det hela, skälen kan var många. Men, det är ingen tvekan om att hon valde att utnyttja den politiskt. Det ändrar inte på sakfrågan, en ledande SD representant begår ett sexuellt övergrepp. Det är ett brott som Sd anser mycket allvarligt när det begås av muslimer/flyktingar. Självfallet är det medias skyldighet att publicera detta oavsett vilka skäl som gett dom tillgång till materialet
Citera
2019-05-22, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vilka frågor menar du att jag valt att inte diskutera?
Du projicerar väldigt mycket åsikter på mig men det tycks som om dessa endast existerar i din föreställningsvärld.

Men för att återgå till den faktiska sakfrågan: Anser du att PL agerat fel?
Sluta citera mig, din jävla autist. Det spelar ingen roll vad jag svarar, du glider bara undan för att omformulera frågan som skaver i din trånga skalle.

Ja, jag tycker Peter gjorde fel. Han skulle ha funderat på vilka efterblivna jävlar han triggar igång med dylikt beteende och helt enkelt besökt en hora istället. Såna som du kan inte acceptera verkligheten, det borde Peter haft i åtanke. Räcker det som svar?
Citera
2019-05-22, 14:17
Medlem
Citat:
Sluta citera mig, din jävla autist. Det spelar ingen roll vad jag svarar, du glider bara undan för att omformulera frågan som skaver i din trånga skalle.

Ja, jag tycker Peter gjorde fel. Han skulle ha funderat på vilka efterblivna jävlar han triggar igång med dylikt beteende och helt enkelt besökt en hora istället. Såna som du kan inte acceptera verkligheten, det borde Peter haft i åtanke. Räcker det som svar?

Så du anser alltså inte att PL:s agerande på det objektiva planet är fel utan endast sett till den subjektiva reaktionen? Agerandet hade alltså inte varit fel om det inte uppmärksammats enligt devisen "det är bara olagligt om man åker fast"?
Citera
2019-05-22, 14:19
Medlem
wwrs avatar
Efter mer än ett halvår tar media och polisen upp en händelse som redan är utagerad mellan de inblandade, och det sker under en valrörelse där den anklagade är toppkandidat.

Bästa nyheten på länge. Jag tvekar ibland, men kanske SD ändå inte kontrolleras av Bonniers et. al, som de övriga. SD är vårt enda hopp. Det enda partiet (inkl AfS, NMR) som media och internettrollen verkar attackera på allvar.
Citera
2019-05-22, 14:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Bara SD beter sig som ett klansamhälle.

Det är därför dom är skraja för muslimerna, dom ligger så nära varandra i samhällssyn
Citera
2019-05-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Efter mer än ett halvår tar media och polisen upp en händelse som redan är utagerad mellan de inblandade, och det sker under en valrörelse där den anklagade är toppkandidat.

Bästa nyheten på länge. Jag tvekar ibland, men kanske SD ändå inte kontrolleras av Bonniers et. al, som de övriga. SD är vårt enda hopp. Det enda partiet (inkl AfS, NMR) som media och internettrollen verkar attackera på allvar.
Men, det var ju inte media som drog igång det. Det gjorde Winberg/SD genom att SD plockade bort henne och hon försökte med utpressning. Att media går igång på sådant var väl knappast svårt att räkna ut...

Oavsett om det är utagerat mellan de inblandade eller inte, så är det helt relevant med tanke på att Erlandsson uteslutits ur ett annat parti för liknande incidenter.
Citera
2019-05-22, 14:40
Medlem
Drullknulls avatar
Enligt svensk kultur är fylla en ursäkt för dåligt uppförande, kan raggaren, drängen, arbetaren komma undan så kan även Herr Lundgren göra det. SD borde vara tydligare i sina uttalanden om svenska värderingar, att snedsteg i fyllan accepteras av svenskar, även om det faller under allmänt åtal.
Tråkigt att Åkesson inte står upp för svenskarna.

Åtalet kan läggas ner, Lundgren har i bästa shariatradition snackat sig ur detta under översyn av partiets krisgrupp. Klanen vet bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in