2019-05-22, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Irrelevant för sakfrågan huruvida Winberg hålt på materialet eller ej. Det relevanta är P.L:s agerande.

Ja. Är du verkligen så här trög? Allt av det jag nyss skrev ovan är relevant för PL:s agerande. Det var han själv som klämde på tuttarna till att börja med. Nu får han skörda storm. Det förtjänar egentligen både han och SD. Har inte påstått eller antytt något annat. Min poäng var dock att media och det övriga politiska ettablissemanget utöver SD bara utnyttjar detta i egenintresse och propaganda. Typiskt valdrev detta.

Kom tillbaka när ni sopat rent framför er egna dörr, sossar och borgare.

https://www.youtube.com/watch?v=ly5P7drLAtU
Citera
2019-05-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Därför att ni som lever för att smutskasta SD beter er som om alla andra är vita som snö. Det är lättare att få en apa att skriva full pott på högskoleprovet än att få er att upptäcka skiten i de egna blöjorna. ”SD är inte som andra partier” brukar vara ett populärt uttryck men gissa vad... SD är precis som alla andra partier, din skit stinker precis lika mycket, hycklarjävel.

Så var det dags för dagens dos av projicering...

Hur menar du att jag gett uttryck för att andras ageranden skulle vara acceptabelt? Vänligen presentera exempel så kan vi ta det därifrån. Eller menar du att man inte ska kritisera någon politiker för att det finns andra politiker som också begår brott?
Citera
2019-05-22, 13:58
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Sverigedemokraten Peter Lundgren har erkänt att han tagit en kvinnlig partikollega på brösten, och de har båda ställt upp och pratat ut om händelsen i en video som partiet lagt ut.

Leif GW Persson är säker på att det är ett klockrent fall av sexuellt ofredande. Men för att det ska kunna väckas åtal måste kvinnan som blivit ofredad aktivt delta i processen.

– Då bortfaller grunderna för ett åtal, om inte målsägande ställer upp på det, säger han i Nyhetsmorgon.
Han poängterar att det är den utsatta kvinnan som måste driva ärendet. De anmälningar som kommit in från andra är helt verkningslösa, menar GW.

– Utan henne kan det aldrig gå till åtal. Så han kommer fixa det galant. Jämför man med en annan politiker, centerpartisten Eskil Erlandsson, han åkte ju ut med vändande post när man upptäckte sånt här i hans historia. Men inte den här gången, han får vara kvar. Jag tror det beror på skillnad i synsätt i de båda partierna.

https://www.expressen.se/

Ordbajseri ... och ett slösande med ord.

För SD-fettot är ungefär lika rökt som en fet böckling i politiken - och det för all framtid.

Bara till att fatta det för den mest rabiata SD-anhängaren. Punkt och jävla slut.
Citera
2019-05-22, 13:59
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du tramsar. Jag avbryter diskussonen med dig.
Kvinnan och Winberg skulle anmält direkt för att få trovärdighet.

Nu har ju varken kvinnan eller Winberg anmält överhuvudtaget, utan det var någon i allmänheten som gjorde det.
Citera
2019-05-22, 13:59
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Därför att ni som lever för att smutskasta SD beter er som om alla andra är vita som snö. Det är lättare att få en apa att skriva full pott på högskoleprovet än att få er att upptäcka skiten i de egna blöjorna. ”SD är inte som andra partier” brukar vara ett populärt uttryck men gissa vad... SD är precis som alla andra partier, din skit stinker precis lika mycket, hycklarjävel.

Det är bara några månader sedan Centerpartiet slängde ut Eskil Erlandsson för likartat beteende som Peters (fast inte lika grova). Så du har helt rätt, Sd är inte som andra Det andra partierna gör sig av med förövarna Sd belönar dom och gör sig av med anmälarna/kritikerna
Citera
2019-05-22, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Så var det dags för dagens dos av projicering...

Hur menar du att jag gett uttryck för att andras ageranden skulle vara acceptabelt? Vänligen presentera exempel så kan vi ta det därifrån. Eller menar du att man inte ska kritisera någon politiker för att det finns andra politiker som också begår brott?
Man kan försöka vara konsekvent om man är någorlunda intellektuellt hederlig. Innan du börjar böla om fetpeters kvinnosyn kan vi avhandla knulle-pers kvinnosyn. Eller vänta nu, sossar räknas inte eftersom det bara är SD som kan ha en ”unken kvinnosyn”. Sluta snacka skit, din jävla orm. 🖕🏻
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det fungerar inte på det sättet. Men det spelar ingen roll hur många som försöker förklara det...

När det gäller t ex sexövergrepp och kvinnomisshandel har BO inget att säga till om ifall det blir åtal eller ej - och får även vara hur ovillig som helst. Åklagaren kan ändå väcka åtal beroende på bevisen. Och det finns ju bevis - ett inspelat samtal, minst 1 vittne och 2 erkännande på film. Så i detta fall är det ju inte ord mot ord.

Orsaken till att lagen är skriven på detta vis är för att BO inte ska kunna övertalas av förövaren (som BO kanske känner) att dra tillbaka sin anmälan. Så BO kan alltså inte dra tillbaka en anmälan i de fallen. Tycker åklagaren att det finns underlag för åtal kan inte BO få anmälan, förundersökning och åtal nedlagt. Det är helt i åklagarens händer.

Intressant inställning du har. Du säger bara att du vet att det inte är så, men du lägger inte fram något resonemang kring det du säger dig veta.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du tramsar. Jag avbryter diskussonen med dig.
Kvinnan och Winberg skulle anmält direkt för att få trovärdighet.

Jag tror inte Winberg rapporterade av omsorg av kvinnan, utan på grund av något annat. Men KW:s incitament påverkar inte allvaret i händelsen som sådan.
Citera
2019-05-22, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är bara några månader sedan Centerpartiet slängde ut Eskil Erlandsson för likartat beteende som Peters (fast inte lika grova). Så du har helt rätt, Sd är inte som andra Det andra partierna gör sig av med förövarna Sd belönar dom och gör sig av med anmälarna/kritikerna
Du drömmer. I andra debatter brukar det heta att det är ”något fel på SD eftersom dom tvingas göra sig av med så många olämpliga företrädare”.

Hur ska du ha det?
Citera
2019-05-22, 14:04
Medlem
Citat:
Man kan försöka vara konsekvent om man är någorlunda intellektuellt hederlig. Innan du börjar böla om fetpeters kvinnosyn kan vi avhandla knulle-pers kvinnosyn. Eller vänta nu, sossar räknas inte eftersom det bara är SD som kan ha en ”unken kvinnosyn”. Sluta snacka skit, din jävla orm. 🖕🏻

Till att börja med är jag inte sosse så vet inte riktigt vad det har med något att göra, men visst skrik sosse åt alla med en annan åsikt än dig så "vinner" du säkert...

Du duckade likväl frågan. Menar du att andra politikers brottsliga agerande skulle ursäkta PL:s brottsliga agerande?
Citera
2019-05-22, 14:07
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Winberg är väl trovärdig, de två inblandad instämmer i Winbergs påståenden. På vilket sätt menar du att hon inte är trovärdig?
Trovärdig var kanske inte ett bra uttryck av mig.
Men motiven för Winbergs agerande är politiska eftersom hon tar upp något som hände förra året, först nu under valrörelsen. Det handlar inte om omsorg om kvinnan. Det borde media ta hänsyn till när man värderar hur händelsen refereras.
Citera
2019-05-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ja. Är du verkligen så här trög? Allt av det jag nyss skrev ovan är relevant för PL:s agerande. Det var han själv som klämde på tuttarna till att börja med. Nu får han skörda storm. Det förtjänar egentligen både han och SD. Har inte påstått eller antytt något annat. Min poäng var dock att media och det övriga politiska ettablissemanget utöver SD bara utnyttjar detta i egenintresse och propaganda. Typiskt valdrev detta.

Kom tillbaka när ni sopat rent framför er egna dörr, sossar och borgare.

https://www.youtube.com/watch?v=ly5P7drLAtU
Även utan valet skulle det skrivit riktigt mycket om det här. Det liknar det som fick centerkillen fälld. Sedan blir det givetvis extra mycket pga valet och skulle blivit lika mycket oavsett vilket parti det drabbat. SD har tveklöst flest omdömeslösa politiker.
förmodligen också beroende på att man är ett nytt parti och helt enkelt inte har samma erfarenhet av att bli granskade under lupp, samt för att den snabba ökningen av väljare har tvingat dem att ta fram företrädare väldigt snabbt.

När man nu ställs inför den typen av granskning som sossar och moderater varit under typ 100 år så reagerar man genom att skylla ifrån sig och peka på andra. Väldigt barnsligt, men ganska förståeligt.

Och fattar man inte att det blir politik av det när det sker så nära valet så kan man ju undra varför det plötsligt blev så viktigt med en förtroendeomröstning av Strandhäll. Strandhäll undersöks av KU och den rapporten kommer om ett par veckor. Min gissning är att hon kommer att prickas och åka ut, men det är ju liksom ett par veckor för sent. Därför har M, L och till viss del KD och SD basunerat ut att man vill ha en förtroendeomröstning. Ett spel för galleriet och i realiteten bara för att visa handlingskraft.

Men, vill man vara med i leken så får man leken tåla. Jag tycker som sagt agerandet från SDs håll många gånger är väldigt barnslig där man är helt ohotade gällande att peka på andra med sin offerkofta och sin förbannade "whataboutism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in