2019-05-21, 18:11
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ber om ursäkt för slarvet.

O sa till pianofröken att M högst troligt aldrig skulle återkomma till pianospelningen. Det var under våren. Hon hade "insjuknat". Det verkar inte ha skett gradvis. Diagnos fanns inte då, eller?

Han begärde hemundervisning även för M, men för att få den beviljad måste han skaffa fram en diagnos för M. I den ordningen. Det är intressant.

Han kan så klart ha varit helt öppen för vilken sjukdom som helst som skulle leda till hemundervisning. Jag har för mig att jag läst att han var övertygad om att det handlade om ME. Hittar inte källan just nu.
Nej, det var den 26 augusti som Oskar sa att denna termin skulle hon inte spela. De skulle höras inför våren vårterminen (2018).
Citera
2019-05-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/

Tack, där var det.
De misstänkte att dottern led av samma sjukdom som systern...
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/
Citera
2019-05-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gjorde han?
Du kan väl undvika att göra en Höglund och återkomma med hänvisning till ditt påstående.

Du lyckas förolämpa två personer i ditt två rader långa inlägg, men det är helt normalt för dig.
Tacka Fallskärmsjägaren för länk till källan:

Påverkar detta något av dina resonemang att föräldrarna kom med en slags beställning till läkaren?
Citera
2019-05-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Jag har varit inne på din linje länge men de tankarna svalnar mer och mer.
Frågorna som kvarstår, ifall man anser (i det här fallet framförallt anhöriga och varför inte även skolan, socialtjänsten och vården) att polisen har en felaktig hypotes, är varför strider man inte FUPen då? Varför ska människor, anonyma eller f.d. journalister behöva ta strid för det?
Jag ser det hela som först och främst en fråga som tillhör och ägs av anhöriga.
Det vore på riktigt intressant att veta om andra förutom EH och Flashback är genuint intresserade av att gräva mer i ärendet i syfte att visa att polisen har gjort lätt för sig (som jag själv någon gång uttryckt mig) och haft en fel hypotes i sin utredning.

Arbetet som är nedlagt i förundersökningen bör någon ta till vara på och utgå ifrån. Barn dör som sagt inte av en diagnos så vad hände sista året?

Vi vet inte vem som har överklagat förundersökningen.
Citera
2019-05-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej, det var den 26 augusti som Oskar sa att denna termin skulle hon inte spela. De skulle höras inför våren vårterminen (2018).

Okej, då för jag be dig om källa på det. Jag har bara läst att de samtalade om detta i maj.
Citera
2019-05-21, 18:31
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Okej, då för jag be dig om källa på det. Jag har bara läst att de samtalade om detta i maj.
Då har du läst fel. Gissat troligtvis. Och hoppats pricka rätt, eller att ingen ska kolla. Går det så går det.

Även om detta kommer från Höglunds blogg, så litar jag på dessa uppgifter:

”Skickat från min iPhone
26 aug. 2017 kl. 09:23 skrev XX:

Hej
NN har blivit långvarigt sjuk och kan inte spela denna termin. Kan vi höras inför våren och se om hon mår bättre? Inte troligt men möjligheten finns.
Hälsningar
XX”
Citera
2019-05-21, 18:36
Medlem
Citat:
Då har du läst fel. Gissat troligtvis. Och hoppats pricka rätt, eller att ingen ska kolla. Går det så går det.

Även om detta kommer från Höglunds blogg, så litar jag på dessa uppgifter:

”Skickat från min iPhone
26 aug. 2017 kl. 09:23 skrev XX:

Hej
NN har blivit långvarigt sjuk och kan inte spela denna termin. Kan vi höras inför våren och se om hon mår bättre? Inte troligt men möjligheten finns.
Hälsningar
XX”

Ja, det stämmer ser jag nu. I maj var det inga problem alls, enligt Missan27. Jag mindes fel. I din värld utdelas hårda ord i onödan, inte riktigt så man gör i "rättsväsendet". Eller hur?

Så då vet vi med bestämdhet att under de längre ledigheterna gick det snett för familjens barn. Under sommaren blir ett barn "trött". Under nästa långa ledighet mördas de.

Det är nästan så att man kan tro att föräldrarna inte orkade med sina barn och har lite svårt för att vara lediga och tillsammans med sina barn. Det slutar med krascher.

Undrar vad O avsåg med "tidig höst". När började mordplanerna? September, veckan därpå? Konflikter om spelandet?
Senast redigerad av rappytt 2019-05-21 kl. 18:47.
Citera
2019-05-21, 18:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Vill minnas att det förekommit andra uppgifter i tråden, där det var ett mejl till pianofröken i maj om att Moa inte skulle komma till lektionerna mer. Det ena hindrar inte det andra.

Din ton är inte i linje med "rättsväsendets". Är man bildad så har man en annan attityd...

Då föreslår jag att du, i likhet med mig, bevisar detta med källa.
Vad har rättsväsendet med mina svar att göra? Är du galen? Jag raljerar åtminstone inte om sjuka barn och ME. Du gick riktigt över gränsen i det inlägget:

Citat:
Man kan även tänka sig att fallet i Bjärred blir fiction. Vad gör du då? Låser in dig, får ME/blir trött?

Det kommer ju personer till Försäkringskassan och begär stöd på grund av myggbett som påstås ha lett till ME. Klart det blir avslag, men det är fortfarande synd om den trötte. För tio år sedan hade nog ingen av flickorna fått diagnosen ME. Jag skulle vilja se kurvan för diagnoserna. Det går trender i mycket, O begärde utredning av ME innan han visste att dottern skulle få diagnosen. Han hade sin teori klar... det är ett mycket riskabelt utredningsarbete när man går på vad en förälder tror. De kan tro vad som helst, om de har en viss förmåga att trycka ned barnen som inkapabla.

Mamman googlade kanske på trötthet, sen var de inne i cirkusen. Det blev riktigt allvarligt till slut.
Citera
2019-05-21, 18:47
Medlem
Citat:
Då föreslår jag att du, i likhet med mig, bevisar detta med källa.
Vad har rättsväsendet med mina svar att göra? Är du galen? Jag raljerar åtminstone inte om sjuka barn och ME. Du gick riktigt över gränsen i det inlägget:

Googla Missan27 så ser du att hon fick mejl av föräldrarna i maj där de önskade en god sommar. Kan tycka att det är konstigt att önska god sommar via mejl, man säger väl det sista gången man ses? Pianofröken kanske skickade ut hälsningar och fick svar?
Citera
2019-05-21, 18:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Googla Missan27 så ser du att hon fick mejl av föräldrarna i maj där de önskade en god sommar. Kan tycka att det är konstigt att önska god sommar via mejl, man säger väl det sista gången man ses? Pianofröken kanske skickade ut hälsningar och fick svar?
Jag tänker defintivt inte leta efter dina källor. Vill du vara trovärdig så plockar du fram dom. Annars hittar du bara på som vanligt.

F ö, om det är riktigt det du påstår, så visste dom ju inte hur det skulle bli till hösten. Missan var ju inte en polare som de diskuterade problem med. Varför skulle han bikta sig för henne och berätta om sina farhågor?
Senast redigerad av Flashig78 2019-05-21 kl. 19:02.
Citera
2019-05-21, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tänker defintivt inte leta efter dina källor. Vill du vara trovärdig så plockar du fram dom. Annars hittar du bara på som vanligt.

F ö, om det är riktigt det du påstår, så visste dom ju inte hur det skulle bli till hösten. Missan var ju inte en polare som de diskuterade problem med. Varför skulle han bikta sig för henne och berätta om sina farhågor?
Det var väldigt va rapytt minns fel ikväll. Samma bs till mig om Oskar. Oj, jag mindes fel. Inte undra på att det är skruvade hypoteser, bara att svamla på och göra en Höglund.

När missan får berätta så har hon känt dem i flera år. Djupt involverad.
Läser man på bloggen har hon sett Hanna enbart tre månader drygt 40 min/v.
Det är därför det är så bristfällig info. förutom en massa tyckande.

"Det hade tidigare alltid varit han som körde dottern till pianolektionerna men under tre månader i slutet av 2016 och början av 2017 var det istället mamman som körde dottern till pianolektionerna."
Citera
2019-05-21, 19:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var väldigt va rapytt minns fel ikväll. Samma bs till mig om Oskar. Oj, jag mindes fel. Inte undra på att det är skruvade hypoteser, bara att svamla på och göra en Höglund.

När missan får berätta så har hon känt dem i flera år. Djupt involverad.
Läser man på bloggen har hon sett Hanna enbart tre månader drygt 40 min/v.
Det är därför det är så bristfällig info. förutom en massa tyckande.

"Det hade tidigare alltid varit han som körde dottern till pianolektionerna men under tre månader i slutet av 2016 och början av 2017 var det istället mamman som körde dottern till pianolektionerna."
Hej XX,
Hoppas det ordnar sig med NN:s hälsa. Hälsa henne mycket från mig. Hon kan spela själv nån gång hemma. Piano/ musik är kompis för en under hela livet.
Hälsa din fru och önskar lycka till med hälsan till NN
YY

Hela hälsningen ovan.... så skriver man inte till någon man känner väl. Och "hälsa din fru"? Hade Missan känt henne hade hon skrivit "Hälsa Hanna". Allt andas om någon som är arvoderad för att göra ett jobb. De var defintivt inte tighta på minsta lilla sätt. Som Missan skrivit i tråden så känns det som om kan beskriva Oskars pyjamas. I princip. Så var det uppenbarligen inte.

Edit: Läser man på bloggen har hon sett Hanna enbart tre månader drygt 40 min/v, skriver du Develi. Frågan är... var Hanna och Oskar alltid med Moa inne hos lärarinnan? Passade de inte på att hänga lite i Lund och göra ärenden under den där pianotimmen? Nån som vet?
Senast redigerad av Flashig78 2019-05-21 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in