Förutspår att Klas eller Emilio kommer hamna i det sista örådet tillsammans med Pia eller Linn.
Jag tror inte att det blir 2 killar eller 2 tjejer.
Om Klas kommer till det sista örådet så tar han nog hem hela skiten, dels för att han är omtyckt och dels för att han redan har 2 dubloner. Det skulle dock bli en jämn röstning mot Linn.
Går Emilio hela vägen till öråd så ryker han nog mot alla. möjligt att han har en chans mot Pia, men med tanka på allt tjejpaktande så är nog så inte fallet.
Läs inte om du inte vill veta hur det har gått fram till efter torsdagens avsnitt.
Klas har dominerat i veckan. Vunnit samtliga tre tävlingar och sitter på tre halsband inför ett öråd där det verkar bestämmas vem som blir den sista att åka ut innan finalen. Emilio, Bonnie, Fia och Klas kvar. Linn åkte ut i onsdagens avsnitt.
Tråkigt att Klas varit så överlägsen i tävlingarna, inte varit någon spänning alls.
Jag gissar på att Emilio eller Bonnie åker i örådet. Emilio ses nog inte som en värdig vinnare av de som redan är utslagna (de ska vara med på örådet). Bonnie verkar inte populär bland de övriga tre som är kvar, så frågan är om inte Bonnie får i alla fall två röster där från Klas och Emilio. Fia vacklar nog dock inte.
Jonipoon har helt rätt. Hade Hamilton fått som han ville så hade Linn röstats ut i stället för Carl Stefans vapendragare Anna. Dessutom så hade man bildat en killpakt där Carl Stefan, Adnilsson, Lucas tillsammans med Emilio och Anna varit de starka spelarna. Läget hade då varit ett helt annat i finalvecken.
Hade missat helt att Klas inte åt kött, var det nytt? Trodde jag sett alla avsnitt men måste ha missat det när jag varit full om det visats. Är Klas en vänster/mp mupp?
Fan vad jag är trött Bonnie, Fia klarar jag om jag blundar och Emilio som jag inte stod ut med i början börjar jag nästan gilla.
Det vi ser nu i finalveckan är dessutom konsekvenserna av att alla fysiskt svaga spelare röstat ut de starka, Klas som är den enda värdiga vinnaren kvar spöar nu skiten ur alla andra i tävlingarna - med HÄSTLÄNGDER. Visst är det nästan pinsamt att se? Det är verkligen inte bra TV när Klas klarar alla tävlingar flera minuter före alla andra, så nu har verkligen Mastiff skjutit sig i foten. Det hade varit mycket mer spännande med fler starka spelare i finalen, så att det blev lite SPÄNNING. Tänk dig typ Nick, Sebastian och Klas i dagens tävling. Hade varit jävligt spännande att se.
Deltagarna får obegränsad tillgång till vatten, så har det varit ända sedan Robinsons begynnelse år 1997. Vattenbrist är extremt farligt, mycket farligare än matbrist. Du kan klara dig flera veckor utan mat, men utan vatten dör du väldigt fort inom 2-3 dagar.
Läs inte om du inte vill veta hur det har gått fram till efter torsdagens avsnitt.
Klas har dominerat i veckan. Vunnit samtliga tre tävlingar och sitter på tre halsband inför ett öråd där det verkar bestämmas vem som blir den sista att åka ut innan finalen. Emilio, Bonnie, Fia och Klas kvar. Linn åkte ut i onsdagens avsnitt.
Tråkigt att Klas varit så överlägsen i tävlingarna, inte varit någon spänning alls.
Jag gissar på att Emilio eller Bonnie åker i örådet. Emilio ses nog inte som en värdig vinnare av de som redan är utslagna (de ska vara med på örådet). Bonnie verkar inte populär bland de övriga tre som är kvar, så frågan är om inte Bonnie får i alla fall två röster där från Klas och Emilio. Fia vacklar nog dock inte.
Det kommer väl inte bli fler öråd utan folk åker ut via tävlingar?
Jo, ett sista öråd där även de senaste som åkt ut får vara med på ett hörn. De fick under en middag uppdraget att välja ut den mest värdiga vinnaren, så jag antar att det resultaterar i en blockering av en röst på örådet eller liknande. Det har varit tävlingar fram till att det är fyra kvar, sen ett öråd som får bort en deltagare. Sen vet man inte vad som händer. Har som sagt bara sett alla veckoavsnitten.
Så är det. Det gnetades på i två månader för att få bort 8 personer, två lämnade för andra orsaker. Nu försvann 6 personer på ytterst liten sändningstid. 4 kvar nu, måtte inte Baby Bonnie vinna. Övriga är Fia, Emilio och Klas.