2019-05-21, 17:24
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Skapligt sömnig match mellan Slovakien och Danmark

De har väl inget att spela för alls?

Finland - Tyskland var lite bättre, men ingen höjdare det heller.
2019-05-21, 17:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
De har väl inget att spela för alls?

Finland - Tyskland var lite bättre, men ingen höjdare det heller.
Nää, sport måste gälla saker!

Bara därför blev det lite mer fart, på Slovakien främst, de har ju sin grymma publik att spela för om inte annat
2019-05-21, 17:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Sverige kan välja en motståndare ikväll, de spelar väl så.Vilket land är enklast att möta i kvarten?

Välja och välja. Antingen vinner man stort mot Ryssland, vinner gruppen och möter Tyskland i kvarten, eller så gör man det inte, blir grupptrea och ställs mot Finland i kvarten.

Däremot kan Tre Kronor skaffa sig en bättre ranking än trean i Grupp A om man tar poäng mot ryssarna, vilket ökar Sveriges chanser att undvika just Ryssland redan i en semifinal och det kan ju vara värt att spela för.
2019-05-21, 17:38
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Sverige är ju kända att välja den enklaste motståndaren, fast de erkänner detta aldrig...

Om en seger kan symboliseras med läggmatch för att få en enklare motståndare så är nog alla kända för det. Med det resonemanget så var Finlands förluster mot Tyskland & Danmark förra året läggmatcher..Likaså matchen idag, 2-4. Så hur långt kan man dra det tro?

Jag förstår om alla finländarna än idag är bitter för det där os-guldet..Finland skulle säkert vinna den sista matchen om de fick Kanada vid vinst, mm det tror jag Det såg vi idag, de vill ha Sverige, men inte räknas det som läggmatch när det är fina Finland som gör det..
Senast redigerad av Score123 2019-05-21 kl. 17:44.
2019-05-21, 17:45
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Om en seger kan symboliseras med läggmatch för att få en enklare motståndare så är nog alla kända för det. Med det resonemanget så var Finlands förluster mot Tyskland & Danmark förra året läggmatcher..Likaså matchen idag, 2-4. Så hur långt kan man dra det tro?

Jag förstår om alla finländarna än idag är bitter för det där os-guldet..Finland skulle säkert vinna den sista matchen om de fick Kanada vid vinst, mm det tror jag Det såg vi idag, de vill ha Sverige, men inte räknas det som läggmatch när det är fina Finland som gör det..

Då kanske Finland la sig idag mot Tyskarna för att slå ut Sverige sen i kvarten, vem vet? Jag vet hehe....
2019-05-21, 17:47
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Välja och välja. Antingen vinner man stort mot Ryssland, vinner gruppen och möter Tyskland i kvarten, eller så gör man det inte, blir grupptrea och ställs mot Finland i kvarten.

Däremot kan Tre Kronor skaffa sig en bättre ranking än trean i Grupp A om man tar poäng mot ryssarna, vilket ökar Sveriges chanser att undvika just Ryssland redan i en semifinal och det kan ju vara värt att spela för.

Att vinna stort mot Ryssland känns aningen långt borta, så ett tyskt möte i kvarten känns avlägset.
2019-05-21, 17:54
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Att vinna stort mot Ryssland känns aningen långt borta, så ett tyskt möte i kvarten känns avlägset.

Precis. Därav att man inte riktigt kan kalla det för ett "val" - snarare en bragd, om det inträffar.
2019-05-21, 17:56
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Då kanske Finland la sig idag mot Tyskarna för att slå ut Sverige sen i kvarten, vem vet? Jag vet hehe....

Om vi ska ta historik osv, då skulle ryssarna passa Finland bäst, men oavsett vad nu, historia eller inte så kommer finnarna ändå inte kunna dansa med Ryssen, ett likvärdigt Ryssland hade varit bäst, men inte nu med tanke på deras trupp. Då tänker de ett varv till, vilka de har svårast mot i en utslagsmatch, men om matchbilden faller rätt för finnarna, då kan de vinna med ett klassiskt trapförsvar och kontra, dvs Sverige!

Om de nu skulle åka ut så vill de ha upplevt ett HATMÖTE fullt med ös!
2019-05-21, 17:56
Medlem
Som jag förstått det kan inte Canada sluta tvåa i sin grupp, endast etta eller trea. Och endast en 3-0 seger kan förpassa Sverige till andraplatsen i vår grupp och det ska vi väl kunna undvika. Ett Finland på väg ner borde vi kunna rå på i kvarten.
2019-05-21, 17:58
Medlem
bombaccis avatar
Tycker Sveriges topp fyra grupp känns bättre än Finlands topp fyra grupp. Skulle vara Kanada som kan hota annars tror jag ryssarna, tre kronor o Tjeckien kan besegra alla andra lag i den andra gruppen. Tror även Schweiz skulle kunna överraska mot i stort sett alla andra lag i den andra gruppen förutom kanske Kanada. Undra om ryssarna o svenskarna går på helfart ikväll?
2019-05-21, 18:01
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Som jag förstått det kan inte Canada sluta tvåa i sin grupp, endast etta eller trea. Och endast en 3-0 seger kan förpassa Sverige till andraplatsen i vår grupp och det ska vi väl kunna undvika. Ett Finland på väg ner borde vi kunna rå på i kvarten.

Undvik bara Kanada i kvarten så går det bra vore lite kul o möta Finland för stämningen i tråden
2019-05-21, 18:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Om vi ska ta historik osv, då skulle ryssarna passa Finland bäst, men oavsett vad nu, historia eller inte så kommer finnarna ändå inte kunna dansa med Ryssen, ett likvärdigt Ryssland hade varit bäst, men inte nu med tanke på deras trupp. Då tänker de ett varv till, vilka de har svårast mot i en utslagsmatch, men om matchbilden faller rätt för finnarna, då kan de vinna med ett klassiskt trapförsvar och kontra, dvs Sverige!

Om de nu skulle åka ut så vill de ha upplevt ett HATMÖTE fullt med ös!

Nej, men Finland har nog gjort sitt i detta VM, fyra lag åker ju ut från kvarten sen, då är ju oddsen skyhöga att detta Finland som ingen trodde på redan innan VM ryker.Men hockey är ju en kul sport oavsett hur detta slutar så är det ju kul underhållning..Alla hoppas väl på Finland mot Sverige i en VM final, men det är ju inte så ofta som detta sker nuförtiden....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in