2019-05-21, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Såtillvida att du inte dödar ditt barn, självklart! Vem har förnekat dig den rätten? Min undran är varför du inte kan ta ansvar för dina handlingar och varför du insisterar på den groteska "rätten" att få döda dina egna barn av bekvämlighetsskäl.
Jag insisterar inte på rätten att få döda mina egna barn, jag insisterar på rätten att få äta vilka medicinska substanser jag vill, framkalla livmodersammandragningar om jag vill, blöda ut ägg om jag vill och boxas om jag vill. Till exempel.

Du vill förneka mig den rätten.
Citera
2019-05-21, 00:16
Medlem
Citat:
Notera att argumenten som sådana aldrig bemöts. Jag tror i ärlighetens namn inte att de besitter den intellektuella förmågan eller integriteten att ta sig an diskussionen på ett hederligt sätt. Abortdebatten är ju i mångt och mycket över inom filosofin, och har varit det i några decennier. Till och med framstående abortförespråkare har erkänt att den andra sidan har vunnit debatten rent moralfilosofiskt, men att abort ändå är "nödvändigt" av rent sociala skäl.

Så jag vet egentligen inte riktigt vad jag förväntar mig av en anonym Flashback-imbecill annat än total förödmjukelse.

Jag tror du har rätt men jag kan inte riktigt släppa det ändå

Denna totala oförmåga att följa logiska resonemang och totala avsaknad av förståelse för hur analogier och hypotetiska scenarier används för att testa logik skrämmer mig.
Citera
2019-05-21, 00:17
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag insisterar inte på rätten att få döda mina egna barn, jag insisterar på rätten att få äta vilka medicinska substanser jag vill, framkalla livmodersammandragningar om jag vill, blöda ut ägg om jag vill och boxas om jag vill. Till exempel.

Du vill förneka mig den rätten.

Det existerar ingen rätt att begå medvetna handlingar som resulterar i dina barns död, så det finns ingenting att "förneka". Min fråga blir åter igen varför du vägrar ta ansvar för dina handlingar, så till den milda grad att du insisterar på "rätten" att ta död på din egen avkomma för att slippa undan sagda ansvar. Vidrigt.
Citera
2019-05-21, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan

Denna totala oförmåga att följa logiska resonemang och totala avsaknad av förståelse för hur analogier och hypotetiska scenarier används för att testa logik skrämmer mig.
Japp, vår lagstiftande församling har nog bara svårt att följa logiska resonemang och förstå analogier.

För inte kan det ju bero på låg nivå på argumenten hos er korkade abortmotståndare!
Citera
2019-05-21, 00:27
Medlem
Citat:
Jaha, men nu har du ju fått ett stort antal argument för varför man inte ska döda sovande uteliggare, men fortsätter ändå hojta om att det är ologiskt.

Om du inte förstår att andra har fullt rationella skäl till att vilja att detta ska vara förbjudet så får du nog allt börja överväga att det är du som är ologisk.

Tror du din banala taktik om att överfokusera på ett känsloladdat ord och därmed flytta fokus ifrån det faktum att du inte har bemött argumenten jag nyss lade fram fungerar på mig? Detta är ingen nagelsalong!

Citera om min text, bryt ner den och besvara argumenten om du är kapabel till det. Annars föreslår jag att du gör något du är kapabel till, det kanske finns någon du bryr dig om (självfallet inga barn) som vill ha en macka?
Citera
2019-05-21, 00:28
Avslutad
Citat:
Det existerar ingen rätt att begå medvetna handlingar som resulterar i dina barns död, så det finns ingenting att "förneka". Min fråga blir åter igen varför du vägrar ta ansvar för dina handlingar, så till den milda grad att du insisterar på "rätten" att ta död på din egen avkomma för att slippa undan sagda ansvar. Vidrigt.
Jo, det existerar samma rätt för gravida kvinnor som för icke-gravida kvinnor och män att göra vad de vill med sina kroppar. Annars skulle du inte vilja ta bort den.
Citera
2019-05-21, 00:28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Det är en form av kognitiv dissonans. Många av dessa människor är inte lågintelligenta. Vad vi bevittnar är den kontemporära romerska dominus som hänger kvar vid sin "rätt" till sin thrakiska slav.
Citera
2019-05-21, 00:30
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Jo, det existerar samma rätt för gravida kvinnor som för icke-gravida kvinnor och män att göra vad de vill med sina kroppar. Annars skulle du inte vilja ta bort den.

Du har lika mycket "rätt" att hälla i dig gift till ditt barns fördärv som jag har att hälla i mig starksprit till mina medbilisters fördärv.
Citera
2019-05-21, 00:34
Avslutad
D
Citat:
Tror du din banala taktik om att överfokusera på ett känsloladdat ord och därmed flytta fokus ifrån det faktum att du inte har bemött argumenten jag nyss lade fram fungerar på mig? Detta är ingen nagelsalong!

Citera om min text, bryt ner den och besvara argumenten om du är kapabel till det. Annars föreslår jag att du gör något du är kapabel till, det kanske finns någon du bryr dig om (självfallet inga barn) som vill ha en macka?
Vet du, eftersom du är så nöjd med din logik så kanske du ska dra dina argument för vår lagstiftande församling istället.

Om du inte får något gehör så beror det nog bara på att de inte klarar av att bemöta argumenten, naturligtvis inte på att din nivå är alldeles för låg.
Citera
2019-05-21, 00:38
Medlem
Citat:
Japp, vår lagstiftande församling har nog bara svårt att följa logiska resonemang och förstå analogier.

För inte kan det ju bero på låg nivå på argumenten hos er korkade abortmotståndare!

Lagstiftande församlingar välden över har beslutat om att kvinnor inte var kompetenta nog för att rösta.

Lagstiftande församlingar i Alabama förbjuder abort.

Logik och analogier är internationella koncept. Tycker du fortfarande lagstiftning är ett bra kvitto för logisk kompetens? Lagstiftning är bara en delprocess i en längre logisk kedja.

Lagstiftning kan vara helt logisk i sig själv men bygga på moral som i sin tur bygger på dålig logik.

Du kan nå en felaktig slutsats även om du har tillämpat perfekt logik ifall premissen är fel. Det hade du vetat om du besuttit någon kompetens öht.
Citera
2019-05-21, 00:39
Avslutad
Citat:
Du har lika mycket "rätt" att hälla i dig gift till ditt barns fördärv som jag har att hälla i mig starksprit till mina medbilisters fördärv.
Det beror på vilken giftig substans det rör sig om. Att hälla i sig starksprit till bilisters fördärv är förbjudet för både gravida och icke gravida. Att hälla i sig giftiga substanser är beroende på substans tillåten eller otillåten både för gravida och icke gravida. Du vill införa restriktioner just för gravida kvinnor, det vill inte jag.
Citera
2019-05-21, 00:44
Medlem
Citat:
D
Vet du, eftersom du är så nöjd med din logik så kanske du ska dra dina argument för vår lagstiftande församling istället.

Om du inte får något gehör så beror det nog bara på att de inte klarar av att bemöta argumenten, naturligtvis inte på att din nivå är alldeles för låg.

Så fort man slutar spela dina spel och istället incisterar på att du ska besvara ens argument så har du inget att komma med.

Citera om min text, bryt ner den och besvara argumenten om du nu är kapabel till det. Annars föreslår jag att du slutar slingra dig med ursäkter om att jag håller för låg nivå för dig. Gör istället något du klarar av, typ en macka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in