2019-05-20, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

AfS borde vara i sitt rätta eelement eftersom man nu, till skillnad från Rikksdagsvalet hittat en tydlig profil att gå till val på, nämnligen Swexit (i Riksdagsvalet var man främst bara profilerad som ett mer handgripligt altternativ till SD).

Och det är detta som gör mig lite konsunderad, varför lyfter inte AfS mer än vad man gör? Det är ju som sagt det ENDA parti som går till val på att Sverige ska ut ur EU (i alla fall av de partier som gör något väsen av sig, finns ju givetvis andra partier också som NMR, men de går inte till val på just Swexit frågan).

:

Syns man inte så finns man inte. AFS syns inte. Det är den enkla förklaringen. Det handlar om grundläggande marknadsföring. Man måste nu ut till tillräckligt många potentiella "köpare" och etablera sitt namn och varumärke i deras medvetanden.

Det kan man göra genom omfattande och långvarig marknadsföring i TV och alla stora tidningar och andra mainstreamkanaler. Det räcker inte att uppmärksammas någon eller några gånger utan det måste upprepas dag efter dag i veckor och månader om det ska nå ut på bred front. Detta har AFS inte råd med och även om de hade haft råd så vägrar etablerade aktörer att ta in deras annonser och filmer.

Det AFS hoppades på när de drog igång var att de skulle kunna lura systemet och lyckas provocera media till att uppmärksamma dem och därigenom nå ut. Man hoppades att man skulle få åtminstone några repliker här och där på bra sändningstid i SVT och TV4.

AFS gjorde flera utspel och en del kontroversiella och iaf lite spektakulära grejer med resor till Ryssland och Syrien, provokativa kampanjer om att åka hem m.m. Systemet svalde dock inte betet i någon större utsträckning och ihjältigningstaktiken var och är framgångsrik.

Det enda som återstår (utöver än mer spektakulära upptåg) är att AFS och sympatisörer själva marknadsför sig via kanaler som fortfarande finns på internet. Detta har man i princip inte alls gjort och nästan allt krut har istället satsats på turné och torgmöten.
Citera
2019-05-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Enligt informationen på Polisens hemsida, plockades i alla fall några mötesstörare bort.

Varför skingrades inte hela pipskränflocken på en gång? Varför ska de få stå och skrika och skräna och rassla i kravallstaket= Varför kan inte ett politiskt torgmöte få hållas utan vänstervriden skränflock? Vi har mötesfrihet i Sverige - varför upprätthålls den inte?

Två personer fördes till arresten - hann de ens komma in innan de blev utsläppta? Övriga sex avvisades eller avlägsnades från Stortorget.

Jag antar att de två personer som fördes till arresten var de som var misstänkta för ofredande och brott mot knivlagen?

Känns ju ganska ruttet att ta med sig en kniv för att demonstrera mot ett lagligt politiskt parti som man uppenbarligen hatar.

Svenska polisen får nog ta och styra upp sig en hel del, tror jag.
Citera
2019-05-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Syns man inte så finns man inte. AFS syns inte. Det är den enkla förklaringen. Det handlar om grundläggande marknadsföring. Man måste nu ut till tillräckligt många potentiella "köpare" och etablera sitt namn och varumärke i deras medvetanden.

Det kan man göra genom omfattande och långvarig marknadsföring i TV och alla stora tidningar och andra mainstreamkanaler. Det räcker inte att uppmärksammas någon eller några gånger utan det måste upprepas dag efter dag i veckor och månader om det ska nå ut på bred front. Detta har AFS inte råd med och även om de hade haft råd så vägrar etablerade aktörer att ta in deras annonser och filmer.

Det AFS hoppades på när de drog igång var att de skulle kunna lura systemet och lyckas provocera media till att uppmärksamma dem och därigenom nå ut. Man hoppades att man skulle få åtminstone några repliker här och där på bra sändningstid i SVT och TV4.

AFS gjorde flera utspel och en del kontroversiella och iaf lite spektakulära grejer med resor till Ryssland och Syrien, provokativa kampanjer om att åka hem m.m. Systemet svalde dock inte betet i någon större utsträckning och ihjältigningstaktiken var och är framgångsrik.

Det enda som återstår (utöver än mer spektakulära upptåg) är att AFS och sympatisörer själva marknadsför sig via kanaler som fortfarande finns på internet. Detta har man i princip inte alls gjort och nästan allt krut har istället satsats på turné och torgmöten.
Men det stämmer väl bara delvis? Västtrafik har portat AfS, det stämmer, men t.ex. SL har ju stora affischuppslag med AfS där just Swexit är det som marknadsförs hårdast. De anonserar ju en hel del i alternativa högermedier, typ Fria Tider, Samnytt osv. där de även får lite draghjälp på så sätt att de blit uppmärksammade i nyhetsrapporteringen. Alternativa nyhetskanaler som Swebbtv finns ju också, där AfS relativt ofta får komma till tals, och Kasselstrand kör ju sin "Kokta Grodan" podd med jämna mellanrum så visst har han en närvaro på nätet. Dessutom finns det ju flertalet "röda piller" aktivister/profiler som Christoffer Dulny mm. som gärna torgför AfS-nytt. Sedan finns ju, som du nämner, torgmöterna runtom i Sverige, som knappast går obemärkt förbi, sett till det faktum att extremvänstern ser till att dyka upp på varenda möte (vilket tyder på att de tycker att det är något värt att bemöda sig med, men de har ju ändå inget liv de flesta av dem så de dyker väl upp oavsett vad för all del).

Så jag är inte helt säker på att det handlar om att folk inte "känner till" AfS som parti, dock kan det mycket väl vara så att folk inte känner till så mycket om deras politik, eftersom det främst är AfS som företeelse som dyker upp i etern, snarare än deras politiska innehåll, och det kanske är osäkerheten kring vad man "får på köpet" med sitt EU-motstånd som man som EU-kritiker drar sig för att rösta på Afs?

Men då kommer jag att tänka på Nigel Farage och Brexit party, som i rekordfart seglat upp i den brittiska opinionen och troligtvis blir det största partiet. Precis som AfS bildades som en utbrytare ur SD, så har Brexit party en liknande historia av att ha brutit sig ur UKIP. Nu hade kanske analogin mellan de två varit ännu mer "spot on" om det hade varit Jimmie Åkesson som brutit sig ur och bildad AfS snarare än f.d. ungdomsförbundsledaren, men även sådana kan bli framgånsrika, om vi tittat t.x. på f.d. ungdomsförbundsledaren Julius Malema och hans EPP i Sydafrika, som bröt sig ur ANC och nu är tredje största parti i landet. Men åter till Brexit party och AfS, vad är det som det partiet gjort som AfS gått bet på, för man kan ju tycka att AfS borde ha potential att åtminstone vinna några procentandelar givet sitt EU-motstånd?
Citera
2019-05-20, 23:39
Medlem
Kontroversiell tanke: Kan det vara så att folk helt enkelt inte gillar AFS och därför inte röstar på dom?
Citera
2019-05-20, 23:45
Medlem
volvo 240s avatar
Lustigt att Kasslerstrand kllar TV4s agerande för en påverkanskampanj när det i själva verket är han och hans par´rti som är påverkanskampanjen. Allt för att splittra de invandringskritiska och konservativa.
Citera
2019-05-20, 23:51
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obotlig
Kontroversiell tanke: Kan det vara så att folk helt enkelt inte gillar AFS och därför inte röstar på dom?
AfS beställde TIO MILJONER röstsedlar till valet 2018.
Och inhöstade hela 20 000 röster.
Det lär inte gå bättre i EU-valet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Varför skingrades inte hela pipskränflocken på en gång? Varför ska de få stå och skrika och skräna och rassla i kravallstaket= Varför kan inte ett politiskt torgmöte få hållas utan vänstervriden skränflock? Vi har mötesfrihet i Sverige - varför upprätthålls den inte?

Vänta – jag trodde att vänstern var AFS:s bästa valarbetare? Eller gäller inte det längre?
Citera
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och det är detta som gör mig lite konfunderad, varför lyfter inte AfS mer än vad man gör?

För att svensken i gemen är för trög och dum? Inkluderande svenskhet, Lasse Stefanz, mellanmjölk och Heja Jimmie är det som går hem hos "folket", inte knivskarp retorik eller drastiska men nödvändiga politiska åtgärder.
Citera
2019-05-20, 23:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
AFS är en totalflopp, när ska ni härinne fatta det?

Frågan är ju om de kan slå ND i EUP-valet. Om ND nu ens ställde upp nån gång.

Dessutom krävs det väl 5% till EU-parlamentet så det bnlir ännu svårare än att nå riksdagen.

Det kommer de aldrig att göra. Kasselstrand måste lägga ner partiet för att sekten ska förstå att AfS är en totalflopp. Kopior brukar floppa ganska rejält och det är AfS ett bevis på. Först kopierade de namnet från AfD sen tog de det mesta från SD, till och med deras vita jackor. AfD-kopian kommer aldrig komma upp i 1% ens. Aldrig någonsin.
Citera
2019-05-20, 23:54
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
AfS beställde TIO MILJONER röstsedlar till valet 2018.
Och inhöstade hela 20 000 röster.
Det lär inte gå bättre i EU-valet...

Vilket kostade 600 000 kr. Snacka om att ha blivit blåsta på pengarna! Man undrar var finansieringen kommer ifrån.
Citera
2019-05-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Varför gjorde inte polisen något mot den mestadels tonårspipiga pöbeln i Malmö (som iofs var ganska tam och förvånansvärt vit den här gången, men skränig och störande).

Varför gör polisen inget mot mötesstörare? Enligt grundlagen får man ju inte störa allmänna sammankomster - varför står polisen bara där som mähän?
Tyckte faktiskt polisen gjorde ett bra jobb idag, de skyddade oss som hade kommit för att ge stöd åt Afs (som tyvärr var väldigt få) från vänsterpöbeln. Det stod väldigt många poliser emellan oss.

Såg heller inga ägg komma flygandes. Förvånansvärt få motdemonstranter var det också om man jämför med torgmötet Afs hade på samma ställe innan valet.

Särskilt våldsamt var det inte heller, endast glåpord vad jag själv upplevde i alla fall.
En motdemonstrant kallade mig pissluffare, det tyckte jag var lite komiskt 😁

Mötte dock ett gäng på tre blattar, inga småblattar utan lite äldre på runt 30 år, på vägen hem som kastade av min keps från huvudet, som Gustav delat ut till mig, som de sedan tog och vägrade lämna tillbaka. Efter lite tjat började de bli väldigt aggressiva men jag var verkligen inte ute efter bråk så jag lät dem behålla kepsen. Inte värt att bli nedslagen för en keps liksom.
Tog ändå två så hade en reserv i min väska 😁
Citera
2019-05-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Tyckte faktiskt polisen gjorde ett bra jobb idag, de skyddade oss som hade kommit för att ge stöd åt Afs (som tyvärr var väldigt få) från vänsterpöbeln. Det stod väldigt många poliser emellan oss.

Såg heller inga ägg komma flygandes. Förvånansvärt få motdemonstranter var det också om man jämför med torgmötet Afs hade på samma ställe innan valet.

Särskilt våldsamt var det inte heller, endast glåpord vad jag själv upplevde i alla fall.
En motdemonstrant kallade mig pissluffare, det tyckte jag var lite komiskt 😁

Mötte dock ett gäng på tre blattar, inga småblattar utan lite äldre på runt 30 år, på vägen hem som kastade av min keps från huvudet, som Gustav delat ut till mig, som de sedan tog och vägrade lämna tillbaka. Efter lite tjat började de bli väldigt aggressiva men jag var verkligen inte ute efter bråk så jag lät dem behålla kepsen. Inte värt att bli nedslagen för en keps liksom.
Tog ändå två så hade en reserv i min väska 😁

Hur många skulle du uppskatta att ni var? Och hur stor andel var lika mycket sojapojke-beta som dig som låter dig hånas offentligt?

Kul att det gick såhär bra för er i landets tredje största stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in