2019-05-19, 23:48
Medlem
Nihiliserads avatar
Steven Crowder om alla feminister som tycker att kvinnor - och inga andra - ska ha rätten att ta liv, och stoppa någon annans hjärtslag, eftersom allt innanför en kvinnas fittläppar är hennes kropp:

https://youtu.be/w_bIzMJngeM

Och ingen får ju bestämma vad du får göra med din egen kropp, vad du får stoppa i den etc. En kvinnas rätt att slippa adoptera bort sitt barn och få bristningar på magen - står såklart över rätten till ditt liv, om någon del av dig är bakom fittläpparna.
Citera
2019-05-19, 23:50
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är bisarrt att förbjuda aborter. Givetvis ska man ha tidsbegränsningar men i princip ett totalförbud är bara kontraproduktivt. Till ex USA hade per capita under många år långt fler aborter när det var illegalt än när det är legalt. Samma fenomen kan man finna i Sverige.

Abort har alltid kommer existera långt in i framtiden. Det finns bättre sätt att minimera antal aborter än ett förbud.

Gäller det alla typer av mord? Att de alltid existerat ergo..?
Citera
2019-05-20, 01:38
Medlem
neuron-drones avatar
Kan inte de som vill göra abort bara åka till en annan stat? De kan väl inte bli straffade om de gör någon som är tillåtet i den staten?
Citera
2019-05-20, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kan inte de som vill göra abort bara åka till en annan stat? De kan väl inte bli straffade om de gör någon som är tillåtet i den staten?

Kvinnor drabbas inte juridiskt, den som genomförde / assisterade däremot bryter mot lagen.
Citera
2019-05-20, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Tror du tjejer går o gör abort frivilligt för att de tycker det är kul? Det är ett helvete känslomässigt att göra.

Har du något underlag för att det inte är så, en bebis mördas var 13min i sverige .
Merapi (bla) visar ju med all tydlighet att bebismord är en hörnsten i kvinnorörelsen. Historilöst och korkat? Kanske njuter de av det?
Citera
2019-05-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Skulle gärna höra från fler abortmotståndare vad de tycker om dagen efter piller. Där man ändrar förhållandet i sin livmoder så att det befruktade ägget inte kan få fäste. Är det ok? Har kvinnan rätt att göra så med sin kropp?

Jag kan tycka att det är ok, under förutsättning att rådande lagstiftning (fri abort) görs avsevärt mer restrektiv, annars kan vi lägga den frågan på paus sålänge, finns ju fler "tänk om/har du tänkt på x" scenarion som abort förespråkare pekar på, de är moraliskt svaga individer som ogärna stannar vid kärnan, dvs bebismordet.
här har du några fler "komplexa" följdfrågor som blir intressant den dagen abort blir en lika viktig fråga och process som säg, ansöka om vabdagar, eller studiemedel.

-om en gravid kvinna vill ta livet av sig.
-eller supa.
-eller sticka sig med en galge.
-eller se snygg ut på beach2019
-hafft grupsex men bara kan tänka sig 1 av de imblandade som partner

Och så frågor till dig (med lite vägledande "få igång hjärnan" frågor)

Vad tycker du om att det görs en abort var 13minut i sverige, dygnet runt alla dar på året?
Borde de vara fler? eller färre a någon anledning?
Bör man kanske vinna ett pris om man gjort flest aborter/år?
Citera
2019-05-20, 08:49
Medlem
Jag vet att en stor del i arguemntationen från abortförespråkare bygger på idologi, . så litet faktablad för de som gillar aborter men tycker det är jobbigt med folk som inte gör det.

-att iligala aborter dödar kvinnor i drivor (0,3% är mortalitet vid iligala aborter, för kvinnor dvs ca 100 dödsfall/år i sverige om vi gjorde en alabama här, och bortser från andra faktorer, som tilgång till sjukvård osv. )
-Lenin var först ut med Fri Abort
-abort används som preventilmedel
-ungefär 60% av klotets aborter sker "säkert" (dvs inte "iligalt" enligt svensk definition), de resterande 40% är osäkra/ilegala

-
Senast redigerad av slö 2019-05-20 kl. 08:55.
Citera
2019-05-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag svarade på din argumentation.

Bör en 18_årig kivnna tvingas till detta?

Är DU som är emot fri aborträtt, jag är för.

Ja, har man sex löper man risk bli förälder. Men du vill att risken enbart ska gälla män.

Om män kan leva med den risken så är det inte jordens undergång om kvinnor också lever med den risken i Alabama.
Citera
2019-05-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
Ja, har man sex löper man risk bli förälder. Men du vill att risken enbart ska gälla män.

Om män kan leva med den risken så är det inte jordens undergång om kvinnor också lever med den risken i Alabama.

Risken för kvinnor är graviditeten/ aborten, samt all fysisk jox som den mänskliga reproduktionen ger just kvinnor.

Risken för män är underhållsbidrag.

Vet du jag tycker det är rätt fair and square, in the end.

Med abortförbud så blir det helt annat, då får även män leva med risken att tvingas ta praktiskt hand om ett ( eller flera!, många! i vissa fall) oönskade spädbarn, 50% av tiden.

vad föredrar du?
Citera
2019-05-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Människoliv definieras inte på basis av huruvida man passerat genom en vagina, haft känslor, eller haft tankar. På tal om att låta nedlåtande... Hade du för övrigt avrättat en hjärndöd sjukhuspatient som du med säkerhet visste skulle återfå medvetande inom några veckor?

Abortförespråkare befinner sig i en intellektuell avgrund som är svår ta sig upp ifrån.

Jag tycker ditt resonemang är en intellektuell avgrund. varför drar du upp medvetslösa och hjärndöda personer hela tiden, vad har dessa med foster att göra? De har bevisligen både fötts och haft känslor (till skillnad från ett foster). Ett foster har ingenting bakom sig, inga minnen, ingen släkt, inga vänner, inga känslor.

Jag håller med om att ett foster är början till ett liv, men det ÄR inte ett människoliv, ÄN. Du drar tydligen gränsen vid embryot men varför just där? Varför är inte även tex spermier början till liv? Varför är inte varje ägglossning början till liv? Tänk om Einstein inte föds bara för att det finns kondomer och p-piller. Fast du kanske är preventivmedelsförbudförespråkare också?

Jag tycker det är så sjukt att oja sig över fostret som inte har några känslor alls medan man skiter i lidandet för mamman som finns på riktigt och har känslor. Om abortmotståndare var äkta filantroper som värnade om allt liv och såg med kärlek på alla medmänniskor, så vore det en sak men ni verkar funka tvärtom: av allt liv i världen är det just ofödda foster som är mest skyddsvärda och heliga. Fostret är en magisk varelse medan mamman är en slampa. Gör det svårt att se detta som ngt annat än kontroll över kvinnor.
Citera
2019-05-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Omg den poängen flög rakt över ditt huvud. Spelar du dum eller fattar du verkligen inte?

Om en poäng flyger ensam genom din hjärna, och ingen varken hör eller ser den, finns poängen verkligen då?
Citera
2019-05-20, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Risken för kvinnor är graviditeten/ aborten, samt all fysisk jox som den mänskliga reproduktionen ger just kvinnor.

Risken för män är underhållsbidrag.

Vet du jag tycker det är rätt fair and square, in the end.

Med abortförbud så blir det helt annat, då får även män leva med risken att tvingas ta praktiskt hand om ett ( eller flera!, många! i vissa fall) oönskade spädbarn, 50% av tiden.

vad föredrar du?

Så du tycker inte att män ska ta praktiskt ansvar för barn i länder med fri aborträtt? Enbart i länder utan fri aborträtt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in