Citat:
Ursprungligen postat av
Backihallen
SE tycks ju vara helt osynlig för alla vittnen runt mordplatsen. Ingen har ju sett han, vilket jag tycker är väldigt egendomligt.
Frågan blir ju då vart han befinner sig innan, och efter att skotten avlossas. Jag är en av dom som faktiskt tror att han är mördaren. Någon mer än mig?
Leif L och Jan A har sett honom.
Mordutredningens huvudsyfte var inte att utreda hur många av mordplatsen vittnen som sett varandra, utan att få fast en mördare.
Därför tillfrågades inte alla vilka som sett vilka.
De som hävdar att Anna Hage och Stefan Glantz som befann sig närmast inte sett honom bör också försöka sätta sig in i helheten.
Inte lätt att identifiera perifera figurer i det läget.
Stress, skrik förvirring.
Anna Hage tittade inte upp en gång innan ambulans kom till platsen.
Samtliga vittnen gör grova felbedömningar av tider och sträckor, och framför allt spretar gärningsmannens signalement något oerhört.
Det finns helt enkelt ingen entydig bild.
Det finns desto fler exempel på att SE gjort helt korrekta iakttagelser som bara en person som befunnit sig på mordplatsen långt efter att gärningsmannen försvunnit kan ha lämnat.
Att SE utreddes är inget konstigt.
Han var ensam och hade inget sällskap som kan styrka upp hans berättelse.
Okänd för samtliga närvarande.
Att han överdrivit sin roll en aning.
Att en del trosvissa så kallade privatspanare utan fingertoppskänsla blir kittlade av teorin om den galne grafikern i keps beror på att de totalt saknar inlevelseförmåga, och inte kan eller vill se de ovan redovisade omständigheterna.