2019-05-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaaa, för det har vi ju sett hur fri abort hänger ihop med att hålla slavar och döda judar!!!

Men enligt din logik så borde det ju göra det så du får väl fortsätta tjata, räkna dock inte med att någon hörsammar din logik. Ingen kommer att börja döda judar hur gärna du än vill att det ska hänga ihop.

Ja jag berättade precis hur, bemöt det eller gtfo.
Citera
2019-05-20, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Ni hittar på godtyckliga kriterier för vad som avser en människa och vilka som inte uppfyller dessa kriterier och på så sätt rationaliserar ni dödandet av dessa.

Svarta uppfyllde inte kriterierna för att uppnå samma värde som de vita vilket gjorde att man inte såg dem som människor utan som egendom.

Judar uppfyllde inte kriterierna för att uppnå samma värde som arier vilket gjorde att man inte såg dem som människor utan som skadedjur.

Ofödda uppfyller inte kriterierna för att uppnå samma värde som födda vilket gör att ni ser dem som människor utan som parasiter.

Vi har sett vad som händer när sånna som du får avgöra vilka som är människor och vilka som inte är det. Det slutar aldrig bra!

Men en människa lever aldrig inuti någon annan. De kan ligga i en kuvös men inte inuti någon annan. Det är därför foster inte har security numbers eller personnummer och liknande.

Judar och svarta lever inte inuti olika kvinnor. Så någon slags skillnad är det.
Citera
2019-05-20, 21:35
Medlem
Citat:
Judar uppfyllde inte kriterierna för att uppnå samma värde som arier vilket gjorde att man inte såg dem som människor utan som skadedjur.
Jag hänger inte med, är aborter också en judisk konspiration?
Citera
2019-05-20, 21:41
Medlem
Citat:
Så hellre än att kvinnan kan göra abort så att du kan slippa försörjningsplikten så är du försörjningspliktig? Då kan du väl vara försörjningspliktig redan nu.

Men snälla, läs vad jag skriver!

Jag är FÖR fri abort och EMOT underhållsbidrag.
Förstår du?

OM underhållsbidraget ska finnas är jag EMOT fri abort. Om kvinnor kan välja att behålla eller inte ska det inte påverka mannen. Får de inget val ska man naturligtvis dela på ansvaret både praktiskt och ekonomiskt.
Läs flera gånger så du verkligen förstår innan du svarar något idiotiskt igen.
Citera
2019-05-20, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Ja jag berättade precis hur, bemöt det eller gtfo.
Nej, du berättade att det enligt din vrickade logik borde hänga ihop.

Vi andra tycker inte att det är ett dugg ologiskt att inte ha slavar eller döda judar och uteliggare i länder som saknar abortförbud.

När tillät Alabama slavar sist? Före eller efter Roe vs Wade?
Har Sverige haft slavar eller dödat judar? Tycker du att vi ska lagstifta om att införa det för en logisk lagstiftning?
Citera
2019-05-20, 21:45
Medlem
Citat:
Dåså. Alltså är det naturen som tillåter abort. Du sa att det inte fanns någon sådan rättighet i naturen vilket var fel. Naturen tillåter kvinnor att framkalla aborter oavsett mänskliga lagar.

Du menar att abort är rätt för att kvinnor kan få missfall?
Då är mord rätt eftersom människor ändå kan dö. Våldtäkt är rätt eftersom kvinnor ändå har sex.
Blir nästan rädd att folk som du röstar.
Citera
2019-05-20, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Men snälla, läs vad jag skriver!

Jag är FÖR fri abort och EMOT underhållsbidrag.
Förstår du?

OM underhållsbidraget ska finnas är jag EMOT fri abort. Om kvinnor kan välja att behålla eller inte ska det inte påverka mannen. Får de inget val ska man naturligtvis dela på ansvaret både praktiskt och ekonomiskt.
Läs flera gånger så du verkligen förstår innan du svarar något idiotiskt igen.
Japp, men du får ju betala underhållsbidrag i vilket fall.

Med abort - underhållsbidrag. Utan abort - underhållsbidrag. Så vad spelar abortens vara eller inte vara dig för roll?
Citera
2019-05-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej jag länkade UNICEF åt dig som just beskrev det jag skrev SAMT! en artikel som tog upp just Irak.
Om du inte kan tackla presenterad fakta för dig så well., då kan vi lägga ner denna diskussion.

Nej, det gjorde du inte.
Du sa att det främst är kvinnor och barn som dör i krig och backade upp det med en länk att det är mer civila än soldater som dött i kriget i Irak. Du förstår ju inte ens vad du själv läser.

Citera isåfall annars var i artikeln det står att det är mest kvinnor och barn av de civila som dött. Vad du tycker och tror är irrelevant.

Ja, då du inte längre verkar ha några argument kvar kanske vi ska lägga ner denna diskussion.
Jag skrev om annat än detta sidospår men det klarar du inte ens av att bemöta.
Citera
2019-05-20, 21:49
Medlem
Citat:
Japp, men du får ju betala underhållsbidrag i vilket fall.

Med abort - underhållsbidrag. Utan abort - underhållsbidrag. Så vad spelar abortens vara eller inte vara dig för roll?

Ska jag verkligen behöva förklara det en gång till? Det är nog tredje gången...

Jag är helt för abortförbud om män ska tvingas till underhållsbidrag. Båda får ansvara för sina handlingar och ta de konsekvenser som följer.

Ska vi ta det en gång till?
Citera
2019-05-20, 21:49
Medlem
Citat:
Du menar att abort är rätt för att kvinnor kan få missfall?
Då är mord rätt eftersom människor ändå kan dö. Våldtäkt är rätt eftersom kvinnor ändå har sex.
Blir nästan rädd att folk som du röstar.

Missfall beror ju på något. Det är inget man kan hindra om detta något gör så att ett missfall uppstår.
Citera
2019-05-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Missfall beror ju på något. Det är inget man kan hindra om detta något gör så att ett missfall uppstår.

Och vad har detta med något av det jag skrev att göra? Vad är din poäng?

Jag frågade den tidigare skribenten om denne ansåg att abort är rätt bara för att kvinnor kan få missfall. Då lägger du dig i och säger att missfall beror på något. Det förstår även en apa, det händer inte bara helt mirakulöst. Stjärnfall beror på något, soluppgången beror på något och att jag bajsar beror på något.

Förklara gärna i några meningar vad du ens menade med din oneliner för det var tämligen oklart.
Senast redigerad av Orkanuz 2019-05-20 kl. 21:54.
Citera
2019-05-20, 21:54
Avslutad
Citat:
Ska jag verkligen behöva förklara det en gång till? Det är nog tredje gången...

Jag är helt för abortförbud om män ska tvingas till underhållsbidrag. Båda får ansvara för sina handlingar och ta de konsekvenser som följer.

Ska vi ta det en gång till?
Ja, ta det en gång till.

Fatta nu:
1. Kvinna gör abort. Man slipper betala underhållsbidrag.
2. Kvinna gör inte abort. Man får betala underhållsbidrag.

Du föredrar alternativ 2 i alla lägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in