2019-05-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Två inlägg där båda skribenterna säger att de har anknytning till trådens huvudpersoner (och det tror jag att de har).

Innehållet i inläggen skiljer sig åt, speciellt det fetade.

Är mycket väl medveten om detta.

Jag använde ordet pekade eftersom de tidigare haft en dold relation i hemlighet och det vore dumdristigt att säga med säkerhet att de inte hade någon relation mot slutet. Det finns dock inget som tyder på detta.

Vad jag dock kan säga med säkerhet är att EnGodTanke tidigare har postat uppgifter som varit direkt felaktiga. Å andra sidan har hen postat väldigt mycket. Och jag tror inte det är med flit.

I vilket fall som helst är detta något utredarna bör ganska enkelt ha kunnat kolla upp i form utav digitala spår.
Citera
2019-05-20, 21:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Är det inte lite ointelligent och enkelspårigt utav dig att tro att det enbart var en som ”ville mer” hela tiden. Och vad betyder det egentligen. Förhållande? Sex? Det fanns uppenbarligen en tid då LW trodde att det skulle bli dem och när SD lät henne tro det åtminstone. Mot slutet pekar de uppgifter jag har på att hon inte hade något intresse utav SD.

Dessutom rimmar det illa med de hot och trakasserier som SD utsatt LW för där det finns tydliga spår utav svartsjuka och kontrollbehov. Ställt mot detta är det en ganska liten grej att vilja sitta kvar i en bil och prata ut. Och knoggnuggning... är han tretton år eller? Känns som ett oerhört barnsligt tilltag och psykopatiskt beteende. Lagligt eller ej.

Last first: Ja det är barnsligt. LW gillade väl barnsliga män, vad vet jag? Det är rätt barnsligt att sittstrejka i någon annans bil mitt i natten också. Som man ropar får man svar etc.

Hoten och trakasserierna återstår väl än att bevisa. LW bör ju genom sitt yrke ha någon vana/utbildning i konflikthantering, att sittstrejka i bilen för att diskutera mitt i natten hos någon hon anmält för ofredande må väl gå på tvärs mot vad än hon lärt sig, tror du inte?

Jag vet inte vad de ville med varandra. Men det synes ju inte som att de upphörde med umgänget. Senast kvällen hon försvann hade de väl kontakt via chat?
Citera
2019-05-20, 22:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Last first: Ja det är barnsligt. LW gillade väl barnsliga män, vad vet jag? Det är rätt barnsligt att sittstrejka i någon annans bil mitt i natten också. Som man ropar får man svar etc.

Hoten och trakasserierna återstår väl än att bevisa. LW bör ju genom sitt yrke ha någon vana/utbildning i konflikthantering, att sittstrejka i bilen för att diskutera mitt i natten hos någon hon anmält för ofredande må väl gå på tvärs mot vad än hon lärt sig, tror du inte?

Jag vet inte vad de ville med varandra. Men det synes ju inte som att de upphörde med umgänget. Senast kvällen hon försvann hade de väl kontakt via chat?
Javisst, det framgår av bland annat detta inlägg

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Väktaren skrev också detta
"Vägen till fälld för gärningsmannen är mycket kort..."
... den 8 juli 2018.

"Allt är relativt".
Citera
2019-05-20, 22:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej.

Försvarar du alla män som misshandlar
och mördar kvinnor?
Eller gäller det bara den som gjort så mot
LW?
Citera
2019-05-20, 22:37
Medlem
Citat:

Kontakt via chat och sexuell relation är väl knappast samma sak eller är vi oense där?
Citera
2019-05-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Kontakt via chat och sexuell relation är väl knappast samma sak eller är vi oense där?

Men om man menar att hon ville avsluta relationen pga av hot och trakasserier så räcker det väl knappast att bara slutta knulla?
Citera
2019-05-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Försvarar du alla män som misshandlar
och mördar kvinnor?
Eller gäller det bara den som gjort så mot
LW?

Åklagaren ansåg att det inte är styrkt att någon misshandel skett. Än så länge har inte ens åtal väckts. Av vad som framkommit ser det lite klent ut i bevishänseende.
Citera
2019-05-20, 23:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Åklagaren ansåg att det inte är styrkt att någon misshandel skett. Än så länge har inte ens åtal väckts. Av vad som framkommit ser det lite klent ut i bevishänseende.

Så utan bevis så har det inte hänt?
Citera
2019-05-21, 00:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Utan bevis anses den anklagade vara oskyldig helt enkelt. Det är den som anklagar som har bevisbördan på sig. Det är den här biten med att ta fram bevis som många kvinnor misslyckas med tyvärr trots att de lever i våldsamma förhållanden.
Citera
2019-05-21, 00:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Utan bevis anses den anklagade vara oskyldig helt enkelt. Det är den som anklagar som har bevisbördan på sig. Det är den här biten med att ta fram bevis som många kvinnor misslyckas med tyvärr trots att de lever i våldsamma förhållanden.

Och dessa fega kräk kan fortsätta att misshandla
utan att samhället bryr sig.
Och när det till sist slutar med mord så finns det andra
kräk som försvarar dem och lägger skulden på kvinnan.
Fy 17!
Citera
2019-05-21, 00:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Han fick väl ut henne ändå. Jag vet inte om jag kan hålla med att han istället "borde" vare sig gått ur bilen eller slänga sig på signalhornet mitt i natten. Det senare vore väl onödigt hänsynslöst, efyersom han inte behövde hjälp för att fåhenne att gå ur.

Läser man omständigheterna och maskar namnen så skulle man faktiskt kunnat tro att det handlar om en alkistant, knappast en prästutbildad behandlingsassistent.

Lol om man upprepar en lögn tillräckligt ofta så blir det sant eller? 😂 2017 avskrev åklagaren LWs anmälan om misshandel.

Jag har inte en susning om narcissisters inställning till födelsedagar. Men det finns säker de i tråden som intresserar sig specifikt för detta.

Inte utan att bruka våld.

Men du tycker att det är mer hänsynslöst att använda signalhornet
mitt i natten än att misshandla en kvinna?

Det säger allt om din kvinnosyn.

Och antagligen om MGMs kvinnosyn också.
Vilken stackars liten tummetott som inte kan få ut
en kvinna ur bilen utan att bruka våld.

Jag tror att han verkligen inte förstår att han gjorde fel.
Att han inbillar sig att det är ett normalt och accepterat beteende.
Att han i sin grandiositet har rätt att göra som han vill
i alla lägen.
Han tar antagligen aldrig ansvar för sina handlingar utan skyller
alltid ifrån sig, att det är någon annans fel.
Att de provocerar / tvingar honom att göra som han gör.
Att de får skylla sig själva.
Som en äkta narcissist.

Det är dags att låsa in honom nu och kasta bort nykeln.
Citera
2019-05-21, 00:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Polis o åklagare har oavsett lagar och offentliga föreskrifter och tjänsteprinciper dessbättre alltsomoftast minne. Annars skulle de riskera behöva börja varje ny dag med att leta efter en mördare från noll.

Polisen hade heller knappast suttit i knäet på SD från sekund ett om det var han som ”ville mindre” och LW som hade misshandlat honom i bilen. Varför för övrigt LW skulle se behov av att ockupera hans bil och falskeligen anmäla honom för misshandel (och polisen sätta tilltro till det) övergår vanligt folks föreställningsförmåga. Såna djur finns säkert men det brukar då finnas en ordentlig motivationsbild eller ett ordentligt missbruk av substanser.

Så konstigt är inte Örebro...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-05-21 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in