2019-05-20, 20:19
Medlem
Hej alla,

Letar just nu efter jobb då jag tar examen snart läser byggteknik och design inriktning anläggning. Hittade företaget Framtiden https://www.framtiden.com/ .

De söker många nyexade men mina kompisar säger att det är ett riktigt skit företag som utnyttjar och lönen är sjukt låg. Är detta sant?

Tack
Citera
2019-05-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodboo
Hej alla,

Letar just nu efter jobb då jag tar examen snart läser byggteknik och design inriktning anläggning. Hittade företaget Framtiden https://www.framtiden.com/ .

De söker många nyexade men mina kompisar säger att det är ett riktigt skit företag som utnyttjar och lönen är sjukt låg. Är detta sant?

Tack

Det är ett bemanningsföretag. Lönen är förstås sämre.. de ska ju ha sitt. Men är ok om du nyexad och behöver arbetserfarenhet och inte kan hittar jobb någon annanstans.
Citera
2019-05-21, 00:24
Medlem
flytandelyckas avatar
Är du nyexad ska du ta det och sedan kan du söka andra jobb under tiden så du inte går hemma och inte gör någonting! Bättre än inget ☺️
Citera
2019-05-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Är du nyexad ska du ta det och sedan kan du söka andra jobb under tiden så du inte går hemma och inte gör någonting! Bättre än inget ☺️

haha jo det var så jag tänkte också, men kan bara sluta om man hittar ett nytt jobb?

Sen funderar jag även på Konsultuppdrag och tillsvidare anställning, vad är skillnaden?

academicworks har massor med Konsultuppdrag och tillsvidare anställning.
Citera
2019-05-21, 08:55
Medlem
Sök flera jobb.

Just anläggare brukar det ju vara mycket jobbannonser om. Anläggning är ju fortfarande något som görs mycket i Stockholm om du ni stannar här. Tänker du dig jobb som arbetsledare eller är det något annat som du vill göra?
Citera
2019-05-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonleaf
Sök flera jobb.

Just anläggare brukar det ju vara mycket jobbannonser om. Anläggning är ju fortfarande något som görs mycket i Stockholm om du ni stannar här. Tänker du dig jobb som arbetsledare eller är det något annat som du vill göra?

ja du tanken att senare bli en projektledare, just nu letar jag allt möjligt, är även intresserad av BIM. Men en bra start skulle jag tycka vara projektingenjör trafikverket har några annonser ute men alla är konsultjobb ju
Senast redigerad av Woodboo 2019-05-21 kl. 12:01.
Citera
2019-05-21, 15:26
Medlem
Citat:
ja du tanken att senare bli en projektledare, just nu letar jag allt möjligt, är även intresserad av BIM. Men en bra start skulle jag tycka vara projektingenjör trafikverket har några annonser ute men alla är konsultjobb ju

Tror att du ska satsa på att bli arbetsledare först. Projektingenjör kan du bli efter det. Jag har läst samma program men produktion och ekonomi som inriktning. projektingenjör kan du satsa på efter du har 1 eller 2 år erfarenhet. Det är väldigt bra med arbetsledning som grund. Du kan ha flyt och få en tjänst som projektingenjör men i dagsläget är det lite tuffare på arbetsmarknaden så det kan bli tufft.
Citera
2019-05-21, 15:41
Medlem
Citat:
Tror att du ska satsa på att bli arbetsledare först. Projektingenjör kan du bli efter det. Jag har läst samma program men produktion och ekonomi som inriktning. projektingenjör kan du satsa på efter du har 1 eller 2 år erfarenhet. Det är väldigt bra med arbetsledning som grund. Du kan ha flyt och få en tjänst som projektingenjör men i dagsläget är det lite tuffare på arbetsmarknaden så det kan bli tufft.

hade några intervjuer som projektingenjör fick veta att de gått vidare för de andra hade erfarenhet

Så du säger att det är lättare att bli en arbetsledare om man är nyexad också? Sen undrar jag vad du tycker om att man tar konsultjobb och kanske få fastanställning om företaget är nöja?

Tack
Citera
2019-05-21, 16:34
Medlem
Citat:
hade några intervjuer som projektingenjör fick veta att de gått vidare för de andra hade erfarenhet

Så du säger att det är lättare att bli en arbetsledare om man är nyexad också? Sen undrar jag vad du tycker om att man tar konsultjobb och kanske få fastanställning om företaget är nöja?

Tack

Ja det förstår jag. Arbetsledare är ett väldigt bra instegsjobb. Konsultjobb är inte fel det heller. Allt du kan få som ger dig relevant erfarenhet är bra! Är du inne på linkedin och kikar efter jobb också? Har du ingen profil där så skapa en.
Citera
2019-05-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ja det förstår jag. Arbetsledare är ett väldigt bra instegsjobb. Konsultjobb är inte fel det heller. Allt du kan få som ger dig relevant erfarenhet är bra! Är du inne på linkedin och kikar efter jobb också? Har du ingen profil där så skapa en.

yup jag har en linkedin profil, sen använder jag mig av blocket jobb, academicwork och går in på de företag jag känner till
Citera
2019-05-24, 00:22
Medlem
jj_6s avatar
Har haft kollegor som varit anställda av "Framtiden". Verkar vara en riktigt usel arbetsgivare. De är endast intresserade av vad de anställda kan fakturera varje månad. Ingen personlig utveckling som utbildning eller ens kontakt med cheferna får dessa löneslavar. Ingen hör av sig med information eller frågar om trivsel och hur arbetet går. Mobil eller dator får man köpa själv för den egna lilla lönen. Verkar vara ett brevlådeföretag som man ska undvika som pesten.
Citera
2019-05-24, 20:58
Medlem
Unizeros avatar
Ibland kan det rentav vara negativt att skriva att man har jobbat för ett visst företag på sitt CV.
Men är man desperat efter jobb så har man inte så mycket val.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in