2019-05-20, 16:23
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om du inte förstår att män och kvinnor vidrör varandra och ibland får ett nej, att det ibland kan vara oönskat, det säger mer om dig än om Peter Lundgren. Han accepterade naturligtvis detta och bad om ursäkt, hon godtog den och gick vidare. Men inte du

Det spelar egentligen ingen roll om Peter bad om ursäkt och hon accepterade ursäkten. Ledningen bord agerat iallafall. Om inte annat så för att med kraft visa att sånt här respekteras inte i partiet.
Citera
2019-05-20, 16:25
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Han skickade precis ett dödshot via PM nu också så nånting är ju allvarligt fel på 8711.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det är ingen mening att diskutera med idioten. Om 87elvans egna farsa blev skjuten av Jimmie Åkesson och han skulle vittna, så skulle han vittna för försvaret.

Har du redan glömt det? Det var du som skrev att om min farsa blir skjuten osv, så skrev jag detsamma om din mamma. Skyll dig själv och sluta grina.

Kan du inte svara i sak? Varför gör du en stor sak av en minimal händelse mellan två personer du inte har en aning om vad dom har för relation? En sak som säkerligen hänt nästan alla i din närhet och nästan alla i ditt parti också, att man gör närmanden som är oönskade, som man ber om ursäkt för om någon tog illa vid sig.
Senast redigerad av 8711 2019-05-20 kl. 16:28.
Citera
2019-05-20, 16:26
Medlem
Citat:
Kan man inte skilja på en våldtäkt och ett närmande som fick ett nej/var oönskat, som accepterades och bads om ursäkt för, så vet man inte vad man pratar om nej. Det är det senare om hänt i fallet med Peter Lundgren.

Sluta skriva att att det var en så diffus sak som ett "närmande", han tog henne på brösten mot hennes vilja, hon greps av panik och avböjde hans tafsande.

Hade detta anmälts hade det varit ett solklart fall av ett sexuellt övergrepp, att ta någon på brösten mot dennes vilja går under "sexuellt ofredande".
Citera
2019-05-20, 16:28
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
On Topic, hur fick David Baas tag i inspelningen och när? Självklart har han väl smyghållt på den fram till nu för att släppa ett scoop när det skadar SD mest. Vem fick han den av? Kristina Winberg själv antar jag.

Kristina Winberg delade frikostigt med sig av inspelningen när hon insåg att dagarna som SD-politiker var räknade.
En inspelning gjord utan att den drabbade kvinnan visste något.

Cred till Aftonbladet och Expressen som fortfarande låter artiklarna ligga uppe trots att sanningen nu har kommit fram.
Citera
2019-05-20, 16:28
Medlem
Citat:
Det var du som skrev att om min farsa blir skjuten osv, så skrev jag detsamma om din mamma. Skyll dig själv och sluta grina.

Kan du inte svara i sak? Varför gör du en stor sak av en minimal händelse mellan två personer du inte har en aning om vad dom har för relation? En sak som säkerligen hänt nästan alla i din närhet och nästan alla i dit parti också, att man gör närmanden som är oönskade, som man ber om ursäkt för om någon tog illa vid sig.

Haha, en minimal händelse?
En kvinnlig politiker blir antastad, grips av panik och avböjer tafsandet.

Komiskt hur du hela tiden rättfärdigar det med att skriva att det bara var ett "närmande" samt att alla män gör såhär.

Jag har aldrig tagit en kvinna på brösten mot dennes vilja. Om du har gjort det säger det mycket om dig.
Citera
2019-05-20, 16:29
Medlem
PingPongZongs avatar
Tyckte mig se att det här var på löpsedeln för Aftonbladet eller Expressen. En man har tagit en kvinna på brösten... Jaha... Vemfan har inte gjort det? Hade ju vart värre om han inte gjort det. Kan ju misstänka psykisk sjukdom såsom homosexualitet om han inte gjort det.

Finns ju andra nallar som gjort värre saker. Som Nalle Knutsson det jävla svinet.

https://www.youtube.com/watch?v=bVAeM4D1gq4
Senast redigerad av PingPongZong 2019-05-20 kl. 16:33.
Citera
2019-05-20, 16:30
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det kan liksom inte du eller någon annan än den som blev kladdad på avgöra.
Vidare så avgörs digniteten av kladdet av tex vem, när, var och under vilka omständigter och en del andra faktorer.

Jag har fått kvinnohänder i skrevet i festsammanhang fler gånger.
Och min reaktion är alltifrån IRRITERANDE till INVITERANDE.
Sexuellt, möjligt, övergrepp, haha nä.

Nu är det ju såhär att det är detaljerna som du valde att klippa bort och sammanfatta med "jag har fått kvinnohänder i skrevet i festsammanhang fler gånger" som är högst relevanta. Har du utsatts för
  1. En stupfull man eller kvinna (Peter sammanfattar kvällen som en "blöt tillställning).
  2. Som kört handen innanför byxlinningen (Peters hand var innanför kvinnans tröja).
  3. Som klämt dig på kuken eller pungen (Peters hand(händer?) klämde kvinnan på brösten).
  4. Inför chockad publik (Flera partikamrater ska ha iakttagit händelsen).
  5. Och sist, men inte minst. Var denna beröring oönskad?

Hade du varit okej med tilltaget även om det varit en bög som klämt?
Citera
2019-05-20, 16:34
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Kan man inte skilja på en våldtäkt och ett närmande som fick ett nej/var oönskat, som accepterades och bads om ursäkt för, så vet man inte vad man pratar om nej. Det är det senare om hänt i fallet med Peter Lundgren.
En fråga.
Vem blev tafsad på brösten?
Citera
2019-05-20, 16:34
Medlem
Folkvald Politiker kör upp en hand under tröjan på en kvinnlig kollega.

Svärjevännerna "Hon får skylla sig själv", "hon gör det bara för att få uppmärksamhet", "alla har väl klämt ett par tuttar någon gång".

Valfri man man med utländsk härkomst klämmer en kvinna på tuttarna. "så gör man inte i Sverige", "åk hem till ditt kamelfösarland", "så gör man i ditt land, inte i vårt"

Fan. Tröttnar ni aldrig på att försvara svin som inte kan bete sig?

Är det verkligen så svårt att fördöma människor som inte kan bete sig?
Citera
2019-05-20, 16:35
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
En fråga.
Vem blev tafsad på brösten?

I en artikel jag läste står det att det är en SD-politiker, antagligen lokalt då skulle jag gissa.
Citera
2019-05-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, en minimal händelse?
En kvinnlig politiker blir antastad, grips av panik och avböjer tafsandet.

Komiskt hur du hela tiden rättfärdigar det med att skriva att det bara var ett "närmande" samt att alla män gör såhär.

Jag har aldrig tagit en kvinna på brösten mot dennes vilja. Om du har gjort det säger det mycket om dig.

Det här är en skitsak. Det blev ett missförstånd på fyllan och han bad om ursäkt. Saken har sedan länge varit utagerad.

Att du så ihärdigt fortsätter att skriva om denna icke-fråga tyder på någon form av diagnos.
Citera
2019-05-20, 16:37
Medlem
Enmansdemos avatar
Nu finns det bara en väg tillbaka för Lundgren inom SD...att osnuskligöra sitt yttre från kvinnofridskränkar vibe , han måste göra sig av med brillorna samt ta tillbaka 90-tals mustaschen och bli långtradig igen...
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-20 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in