2019-05-20, 16:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl många kvinnor som både misshandlas och kränks grovt, t om så grovt att de blir mördade utan att det föregåtts av anmälningar.

Det är väl klassiskt att de hotas att inte anmäla, och att offren själv är så "hjärntvättade" att de nästan tycker att förövaren har rätt i att de blir kränkta och slagna. Om jag inte hade sagt si eller så, då hade det inte hänt.

Har man lite samvete så kanske man tänker att man förstör andras liv, även om man inte tycker att man nu direkt "förtjänade" att bli slagen.

Det fetade: precis den syn som SDs
försvarare delar här i tråden.
Citera
2019-05-20, 16:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är väl många kvinnor som både misshandlas och kränks grovt, t om så grovt att de blir mördade utan att det föregåtts av anmälningar.

Det är väl klassiskt att de hotas att inte anmäla, och att offren själv är så "hjärntvättade" att de nästan tycker att förövaren har rätt i att de blir kränkta och slagna. Om jag inte hade sagt si eller så, då hade det inte hänt.

Har man lite samvete så kanske man tänker att man förstör andras liv, även om man inte tycker att man nu direkt "förtjänade" att bli slagen.

Fast det resonemanget leder ju inte någonstans. Visst, det finns kvinnor som av någon anledning inte anmäler men därifrån till att anta att hot och misshandel inträffat oavsett om anmälan inte finns.
Citera
2019-05-20, 16:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det resonemanget leder ju inte någonstans. Visst, det finns kvinnor som av någon anledning inte anmäler men därifrån till att anta att hot och misshandel inträffat oavsett om anmälan inte finns.

Hon har ju berättat om det för vissa nära
vänner.
Varför skulle de inte tro på henne?
Tror du att hon ljög?
Eller bryr du dig inte?
Tycker du att alla misshandlade
kvinnor får skylla sig själva?
Att de provocerar de stackars männen
så att de inte har något annat val än
att knoggnugga, misshandla, hota,
mörda?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-20 kl. 17:01.
Citera
2019-05-20, 17:10
Medlem
Denna tråden är som ett inofficiellt VM i White-trash... vilka original som är inblandade i mordet.
Citera
2019-05-20, 17:21
Medlem
Citat:
Nu kanske L*na var dumdristigt envis och ville prata färdigt (?), men jag tror ju inte att det hade behövt vara så svårt att få ut henne ur bilen på annat sätt.

Min tro är att det är vad SD har sagt i förhör, att han inte fick ut henne ur bilen och då blev han arg. Jag tror att han säkert bett henne gå ur bilen, och att hon ville prata färdigt (på ett ungefär).

Säkert hade det gått att få ut henne om han hade på ett lugnt och värdigt sätt sagt att ja, vi kan prata om det mer. Men nu behöver jag hem och önskar inte prata om det just nu. Typ barnen väntar, eller jag är trött...

Hon hade gått ut av sig själv efter ett tag, tror jag.

Jag misstänker att det var det de tjafsade om (kanske den ojämna relation de hade, att han ville mer än henne) och att han kanske inte klarade av att hantera situationen om samtalsämnet, att hon ville prata färdigt och sitt eget kontrollbehov av att inte kunna styra L*ena på det sätt han kände att han måste, som gjorde att han helt tappade det.

Han ogillar hennes sätt att förhålla sig till män. Det är vad jag tror. Han står inte ut med det sätt hon har, att hon inte fattar vilken dragningskraft hon har på dom. Och att hon vill fortsätta som förut, men utan honom. Hon vill bestämma över sig själv.

Han vill bestämma över henne. Vilka resor hon ska få göra, vilka män hon kan umgås med och på vilket sätt.

Är inte det där ett önsketänkande?

Det fetade: ja deras berättelser överensstämmer i förhör enligt vad som skrevs i avskrivningsbeslutet.

Om han ville mer än henne, är det inte märkligt då att hon bjuder in honom på fika med nybakat dopp, mitt i natten? Till vilket han alltså tackar nej.
Citera
2019-05-20, 17:59
Medlem
Citat:

Det fetade: ja deras berättelser överensstämmer i förhör enligt vad som skrevs i avskrivningsbeslutet.

Om han ville mer än henne, är det inte märkligt då att hon bjuder in honom på fika med nybakat dopp, mitt i natten? Till vilket han alltså tackar nej.

Deras berättelser gick även isär någonstans.
Jag kan inte se att det är så konstigt med inbjudan till fika. Antagligen en gest för att försöka "släta över" en stegrande ovänskap.
Jag poängterar än en gång att en normalt funtad karl trycker inte ner en kvinna mot ett bilgolv!
Citera
2019-05-20, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Deras berättelser gick även isär någonstans.
Jag kan inte se att det är så konstigt med inbjudan till fika. Antagligen en gest för att försöka "släta över" en stegrande ovänskap.
Jag poängterar än en gång att en normalt funtad karl trycker inte ner en kvinna mot ett bilgolv!

Men om SD skulle vara den som vill mer, enligt vad notknapparen säger sig tro, är det konstigt att han tackar nej och inte vill prata väl?

Det fetade: same difference en normalt funtad kvinna försöker inte tvinga sig till att vara i någon annans bil för samtal. Jag är lite benägen att tänka att det förhåller sig tvärtom mot hur notknapparen tror. Jag undrar om det inte är så att LW "kontrollerade" SD. Ungefär som en sämre sorts morsa. Hon vill driva igenom en pratstund för att det passar henne och huruvida det passar den hon vill prata med är ointressant. När SD avföljde henne så fixade hon att kunna sticka till sammankomsten fota och lägga ut bilder på "tummetott".

Men tycker mig se liknande företeelser i en del andra fall. BO beskrivs som en kvinna med skinn på näsan fast påstås inte haft några konflikter med annan än den misstänkte.

Jo, lite konstigt är det att bjuda på nybakt mitt i natten om hon samtidigt inför bekantskapskretsen låter påskina att hon hotats grovt och trakasserats av den personen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-20 kl. 18:15.
Citera
2019-05-20, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Men har du någon ytterligare info att delge tråden så är du välkommen att göra så. Eller du kanske bara går på din magkänsla?
Det var min fråga, men det var säkert jag som var otydlig.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Magkänsla och

Ah ok. Men då så

Personligen så tror jag precis tvärtemot dig.
Åtal eller fortsatt väntan. Ingen avskrivning, inte en chans.
Citera
2019-05-20, 18:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vi vet inte bakgrunden.
Några olika versioner har vi fått.
Hon bjöd in honom på fika ja, men hur gick det hela till?
Kanske hade de redan börjat "tjafsa", kanske inte. Det kan ha varit helt vänskapligt som tack för skjutsen, det kan ha varit som lite avväpnande för att de redan tjafsade och hon hade fika hemma pga födelsedagen.

Vi vet inte heller vad de tjafsade om. De tjafsade om allt möjligt stod i någon artikel. Min tro är att det inte handlar om varken fika, eller i grunden om att hon inte vill gå ut ur bilen, utan det handlar om djupare konflikter i hur han behandlar henne. Hur han använder kontroll över henne för att styra henne.

Jag tror på de skribenter som säger att det som har hänt har varit mer än lite "grabbig" knoggnuggning.

De är för många som från flera olika håll hävdar detta.
Citera
2019-05-20, 18:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men nu blir logiken bakvänd. Jag skrev:
"Det är väl många kvinnor som både misshandlas och kränks grovt, t om så grovt att de blir mördade utan att det föregåtts av anmälningar."

Jag konstaterar att det finns kvinnor som har blivit misshandlade. Det är de kvinnorna jag pratar om. En del har anmält, andra inte.

Några av dessa har sedan blivit mördade, det oavsett om de har anmält eller inte. Och jag pratar om de som inte har anmält tidigare. Att de finns.

Jag tar det inte någonstans (så att de plötsligt inte kanske har blivit misshandlade).

Jag konstaterar att det finns kvinnor som har blivit misshandlade utan att de har anmält och slutligen har de blivit mördade.
Citera
2019-05-20, 18:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det var min fråga, men det var säkert jag som var otydlig.

Ah ok. Men då så

Personligen så tror jag precis tvärtemot dig.

Åtal eller fortsatt väntan. Ingen avskrivning, inte en chans.

Åtal? Inte en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Magkänsla och viss erfarenhet av andra fall där man in i det sista hoppats att NFC skulle lösa fallen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-05-20 kl. 18:51.
Citera
2019-05-20, 18:53
Medlem
Citat:
Men nu blir logiken bakvänd. Jag skrev:
"Det är väl många kvinnor som både misshandlas och kränks grovt, t om så grovt att de blir mördade utan att det föregåtts av anmälningar."

Jag konstaterar att det finns kvinnor som har blivit misshandlade. Det är de kvinnorna jag pratar om. En del har anmält, andra inte.

Några av dessa har sedan blivit mördade, det oavsett om de har anmält eller inte. Och jag pratar om de som inte har anmält tidigare. Att de finns.

Jag tar det inte någonstans (så att de plötsligt inte kanske har blivit misshandlade).

Jag konstaterar att det finns kvinnor som har blivit misshandlade utan att de har anmält och slutligen har de blivit mördade.

Jo det finns det. Men LW verkar ha berättat en hel del för bekantskapskretsen. Då är det lite konstigt att hon inte ids anmäla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in