Jag hänvisar till de anmälningar som de facto finns. Hur i helvete får du det till "magkänsla"? Har du hjärnan i röven? Jag har ingen anledning att direkt misstro att LW inför andra berättat att hon hotats etc. men jag är inte säker på att det skulle bedömts som hot eller trakasserier av en åklagare eller domare.
Det fetade:
Men du verkar ju mena att du har fakta? Baserat på vadå?
Det fetade: Johodu. Försök inte. Vi vet jävligt mycket om vad som hände i bilen. Händelseförloppet återberättas likadant av såväl SD som LW. I förhör uppger hon att de satt i SDs bil, att hon bjöd in honom och han tackade nej, att han bad henne gå ur för han ville hem och sova att hon ville prata och därför inte ville kliva ur hans bil.
Men du kanske kan gräva fram en diagnos om extremt tidig Alzheimer hos LW? Om du inte vill att hon kan ses som vare sig provocerande eller lögnare.
Handlar inte enbart om berättande.
Det finns ingen här, vad jag vet, som försöker få SD fälld för ”bil-incidenten”. Det vi diskuterar här är mordet på LW och där blir det intressant med denna knoggnuggning som vi vet om. Finns nog ingen som tror att SD kommer bli fälld för mordet enbart baserat på detta.
Efter så lång tid och avsaknad utav övriga misstänkta skulle det vara intressant att höra vem du tror är skyldig?
Magkänsla och viss erfarenhet av andra fall där man in i det sista hoppats att NFC skulle lösa fallen.
Och någon avskrivning blir det inte förrän absolut sista NFC-halmstrået är analyserat.
Eller så är det tvärtom?
När man har en alltför liten mängd representativt prov, eller där provet är kontaminerat (föroreningar) trots att mängden är tillräcklig för en vanlig DNA analys, kan man göra specialanalyser, LCN (Low Copy Number).
Denna typ av analys kräver specialutbildad personal samt är tidskrävande då man behöver upprepa analyserna för säkert resultat. LCN analys görs bara i undantagsfall, vid grova brott.
Om man inte lyckats binda någon till brottet, kan man kanske använda sig av denna teknik för att få ett bindande DNA prov?
Säg att mycket att de prov man tagit från LWs kropp inte är bindande till just brottet, och på ställen där det skulle kunna vara det är proven förorenade eller väldigt svåra att analysera pga av att det är svårt att få ett representativt prov då LW legat länge i hettan och kroppen vätskat sig, solen skinit på kroppen osv.
Man kanske har tagit många prover, inte fått resultat, skickat in nya prover och även där inte lyckats få fram en DNA profil. P.g.a av de långa köerna på NFC har denna procedur tagit extra lång tid, då man hoppas och tror att man kan få den viktiga sista pusselbiten?
"Low Copy Number - LCN
Förkortningen LCN (Low Copy Number) syftar på att antalet analyserbara dna-molekyler i ett prov är mycket begränsat. LCN dna-analys är baserad på samma teknik som standard dna-analys, det som skiljer är en specialanpassad material- och provhantering, att resultaten verifieras genom upprepade analyser samt att utvärdering av resultaten kan vara mer tidskrävande. Analysen är därför mer resurskrävande än standard dna-analys och detta medför att användningen av LCN dna-analys begränsas. I de flesta fall är dock dagens känsliga standard dna-analys fullt tillräcklig för att få fram resultat även från mindre mänger dna.
De flesta föremål som är aktuella för LCN dna-analys saknar distinkta besudlingar samt att mängden dna förväntas vara mycket liten. Bedömningen är också att en standard dna-analys inte kommer att ge något resultat som kan användas.
LCN dna-analys kan i vissa fall också användas för sekret-, blod- eller spermafläckar som inte gett ett resultat med en standardanalys. I dessa besudlingar kan mängden dna vara relativt hög men att andra faktorer, som till exempel föroreningar i provet, kan påverka analysen så att utvärdering enligt LCN dna-analys behövs för att erhålla ett resultat.
Vid hantering av undersökningsmaterial där mängden dna kan vara mycket liten är det av största vikt att undvika kontamination med annat dna från den person som hanterar materialen eller dna från omgivningen. Kontamination medför ofta att dna-resultaten inte kan användas."
Det finns ingen här, vad jag vet, som försöker få SD fälld för ”bil-incidenten”. Det vi diskuterar här är mordet på LW och där blir det intressant med denna knoggnuggning som vi vet om. Finns nog ingen som tror att SD kommer bli fälld för mordet enbart baserat på detta.
Efter så lång tid och avsaknad utav övriga misstänkta skulle det vara intressant att höra vem du tror är skyldig?
Jag tror ingenting än så länge. Jag har inte tillgång till LWs data och telefontrafik och vet inte vilka hon umgicks med i övrigt och i vilken omfattning.
Nä självfallet blir väl inte SD fälld för mord p. g. a. knoggnuggningen. LW levde ju efter knoggnuggningen, hon satt ju framför polisen och berättade om händelsen.
Men skulle tro att det kan vara relevant till varför SD blir misstänkt.
Vad som stör med bilincidenten är att en hel del postare försöker påskina att något annat skett än ens det LW återgivit i förhör.
Därav är det lätt att vara skeptisk när någon påstå sig veta om grova hot och "regelrätt våld". Varför skulle inte det vara en överdrift när mycket annat är?
Ok. Men håller med Brädis om att man ändå bör fråga sig varför då LW valde att inte nämna dessa grova hot för polisen då hon gjorde sin knoggnuggningsanmälan.
[...]
Men det kanske hon gjorde?
Vi fick ju enbart ta del av en mycket hårt maskad version av anmälan (den är väl inte offentlig så till vida att den inte gick till en dom, utan lades ner då ord stod mot ord).
Jag tror ingenting än så länge. Jag har inte tillgång till LWs data och telefontrafik och vet inte vilka hon umgicks med i övrigt och i vilken omfattning.
Nä självfallet blir väl inte SD fälld för mord p. g. a. knoggnuggningen. LW levde ju efter knoggnuggningen, hon satt ju framför polisen och berättade om händelsen.
Men skulle tro att det kan vara relevant till varför SD blir misstänkt.
Vad som stör med bilincidenten är att en hel del postare försöker påskina att något annat skett än ens det LW återgivit i förhör.
Därav är det lätt att vara skeptisk när någon påstå sig veta om grova hot och "regelrätt våld". Varför skulle inte det vara en överdrift när mycket annat är?
Vi fick ju enbart ta del av en mycket hårt maskad version av anmälan (den är väl inte offentlig så till vida att den inte gick till en dom, utan lades ner då ord stod mot ord).
Det var väl detaljerna om när var hur och varför knoggnuggningen skedde som var maskade.
Eller var allt om knoggnuggningen omaskat och sedan fanns det ännu mer som var maskat?
Angående den anmälda misshandeln som spekuleras iatt varit våldtäktsförsök etc. Kanske SD hade en korrekt magkänsla när han inte ville följa LW med in för lite nybakat mitt i natten.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-20 kl. 11:29.
Det var väl detaljerna om när var hur och varför knoggnuggningen skedde som var maskade.
Eller var allt om knoggnuggningen omaskat och sedan fanns det ännu mer som var maskat?
Detaljerna fram till knoggnuggningen överensstämmer, därefter går uppgifterna isär.
Det kan ju vara så att man i utredningen ser att LW är den som är mer offensiv i kontakterna. Dvs att tankegången inte primärt är att SD skulle vara en illvillig lustmördare utan att misstankarna bygger på uppfattningen att han reagerat på att han blivit ansatt?
Bara för att tillägga vad Backman säger i samma fråga till reportern, dvs inget svar på frågan:
"De har också haft en kärleksrelation, bekräftar mannens advokat Ingvar Backman.
– De har haft någon form av relation. De känner varandra, säger han.
Är det en kärleksrelation?
– Det har varit olika under olika tidpunkter. De har känt varandra under många år och det har växlat litegrann.
Den senaste tiden?
– Jag går inte in på det. Det här handlar lite om den motivbild som åklagaren vill måla upp."
Jo kanske så. Men tänker att det nog ändå borde ha snokats fram av media om det fanns flera anmälningar avseende grövre hot/övergrepp.
Ja, har SD blivit trakasserad så är det i och för sig naturligt att han blir misstänkt. Fast det i sig utesluter ju inte att LW träffat någon med kortare stubin än SD.