2019-04-04, 06:07
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Lånar tråden samtidigt som jag utnämner Jonnys Yellow Mustard som bästa senapen!

Vart fan tog den vägen? Finns inte i mina butiker längre! Hittar den på deras sajt dock!

https://johnnys.se/Produkter/Johnnys-Yellow-Mustard

Såg den sist jag var ute vid senapshyllan och rapporterade om Hultbergs.
Trodde den var ny, var ute efter French´s för tillfället.
Citera
2019-04-04, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Lånar tråden samtidigt som jag utnämner Jonnys Yellow Mustard som bästa senapen!

Vart fan tog den vägen? Finns inte i mina butiker längre! Hittar den på deras sajt dock!

https://johnnys.se/Produkter/Johnnys-Yellow-Mustard

Den relanserades nyligen så den har nog inte hittat ut i alla butiker än.
Citera
2019-04-04, 14:03
Medlem
Jon.Holmss avatar
Kanske är tråkig men...

Favoritsenap: Johnny’s Original
Favoritketchup: Heinz Original
Senast redigerad av Jon.Holms 2019-04-04 kl. 14:05.
Citera
2019-04-04, 20:32
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Slotts. Både senap och ketchup. Det smakar korvkiosk.

Heinz och Felix ketchup funkar också.

Apropå Felix ketchup, alla över 40 minns nog deras klassiska plastflaska. (Se bild) http://2.bp.blogspot.com/-0I-Oo0mT5gw/VdWChXFl0PI/AAAAAAAAO2c/kYOw1LsVz3g/s1600/Felix%2BKetchup%2B00800.jpg

Undrar hur många svenska barn som haft apelsinsaft i en sån på utflykter med skolan

farsan har en sån än idag till att rensa stuprännan med
Citera
2019-05-17, 05:20
Medlem
urgts avatar
Gillar Johnny's till varmkorv och hamburgare. Hör till med sötslisk där tycker jag. Gillar Felix av samma anledning.
Citera
2019-05-19, 07:53
Bannlyst
Ärligt talat är senap ock ketchup två saker som vi inte bryr oss elit-kockar så mycket.

Ta vad ni har, eller skapa en ny tråd hur man gör sin egen ketchup?

Jag gillar slotts starka senap. Den är både lite söt och relativt stark. Tar man för mycket, så finns goda möjligheter att inte uppskatta maten i övrigt.

Ta det lugnt med senap och ketchup. Det finns tid för sådant också, men kanske inte vid bättre matlagning.
Senast redigerad av Varsamt 2019-05-19 kl. 08:05.
Citera
2019-05-19, 15:43
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Ärligt talat är senap ock ketchup två saker som vi inte bryr oss elit-kockar så mycket.

Jag gillar slotts starka senap. Den är både lite söt och relativt stark. Tar man för mycket, så finns goda möjligheter att inte uppskatta maten i övrigt.

Ta det lugnt med senap och ketchup. Det finns tid för sådant också, men kanske inte vid bättre matlagning.

Vad fan snackar du om? Senap har en plats vid "bättre matlagning".
Du är inte en elit-kock.
Citera
2019-05-19, 16:15
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Senap används i väldigt många "bättre" maträtter och är en favoritingrediens hos många "elit-kockar"...
Citera
2019-05-19, 21:57
Bannlyst
Citat:

Det märks tydligt att du inte jobbar som kock.
Senap används flitigt av kockar på den absolut högsta nivån.
Citera
2019-05-20, 09:21
Bannlyst
Jag jobbar i det absoluta toppskiktet, där vi använder mortel för att hinta en känsla av senap.

Förstå mig rätt! Vi flyger in senapsfrön från Libanon i special chartrade plan som vi sedermera mortlar.

Våra ärofulla kunder vill hålla sig anonyma och förväntar sig bara den allra bästa av matlagning.

Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Det märks tydligt att du inte jobbar som kock.
Senap används flitigt av kockar på den absolut högsta nivån.
Senast redigerad av Varsamt 2019-05-20 kl. 09:33.
Citera
2019-05-24, 11:39
Avstängd
SvempaInDaCitys avatar
Heinz ketchup och chilisås alla dagar i veckan. Slotts vidrigt... men fattar inte - deras senap, i synnerhet lite grövre, både syrligare och sötare, skånska senap är ju utmärkt... strange...
Citera
2019-06-05, 11:35
Avslutad
Nej, kan nu konstatera att jag konverterat till Felix. Heinz är fanimej alldeles för vattnig och smaklös jämförelse. Har käkat Heinz i flera år bara av gammal vana (föräldrarna brukade alltid köpa den) men nu får det vara nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in