Citat:
Noterar att du återigen accepterar att kvinnor är sämre än män på schack. Och att det finns fler manliga genier än kvinnliga.
Mellan raderna i din inlägg kan man också läsa att kvinnor inte vill träna schack, har dålig tävlingserfarenhet, är ganska lätta att hunsa ("fick inte syssla"). Känns skönt att jag är man.
Mellan raderna i din inlägg kan man också läsa att kvinnor inte vill träna schack, har dålig tävlingserfarenhet, är ganska lätta att hunsa ("fick inte syssla"). Känns skönt att jag är man.
Noterar både att din läsförståelse är på en dagisnivå och att du inte klarar av att hänga med senare intelligensforsknings slutsatser om The Hypothesis of Greater Male Variability. Denna hypotes, en möglig kvarleva från 1800-talet, är avslöjad som en myt.
Synd om dig som har en sån dålig självkänsla att du måste boosta ditt svaga ego med att yvas över och jämföra dig själv med Newton, Edison, da Vinci, Galilei och andra manliga genier som det finns en på tio miljoner män av. Under en period av 500 år fanns det i snitt i runda slängar 5000 historiskt kända manliga genier jämnt utspridda under ett halvt årtusende. Med andra ord en försvinnande liten klick män. Nästan alla var västerländska vita män.
Det enda du har gemensamt med manliga genier är könet. Vad du istället ska göra jämförelsen med är gruppen män som utgörs av jordens halva befolkning. Ca 3,5 miljarder av manligt kön. Inte med några hundra kända och omskrivna manliga genier.
Man måste vara medveten om att under åtskilliga hundra år var det män som författade historieböckerna. De skrev om mäns betydande insatser som ansågs sätta stora avtryck för eftervärlden. Män tenderar att överskatta andra mäns prestationer och förringa kvinnors lika viktiga bidrag inom bl a politik, vetenskap och näringsliv. I historien fanns massor av kvinnor som var uppfinnare, forskare, statschefer och regenter som inte kom med i historieböckerna. Av det enkla skälet att de var kvinnor.
Du är ett klassiskt exempel på en misogyn idiot som förringar kvinnors prestationer samtidigt som du lovordar andra män för vad de presterat.
Jag håller med om att det är skönt för dig att vara man och ha mycket mer gemensamt med över 3 miljarder medelmåttiga knegare, uteliggare, brottslingar, sexköpare, arbetslösa slackers, småkillar under 18 år och korkskallar än med några hundra manliga genier.