2019-05-20, 00:43
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Varför surfar du in i tråden på flashback om Robinson?

Därför att förut på Flashback kunde man göra detta, eftersom alla hade rim och reson och förnuft nog (och respekt för varandra) att inte förstöra för sin näste Flashbackare. Du vet, den typen av koncept som den yngre generationen inte förstår sig på.

Jag vill alltid inbilla mig att man på Flashback slipper alla stolpskott, men dessvärre blir man oftast besviken. Det är lite tråkigt.

Citat:
Själv råkade jag surfa in på farmen för ett tag sedan när jag missat se avsnittet. Men inte fan satt jag och skyllde på alla andra som berättade vem som åkte ur, när det är jag som aktivt surfade in. Alltså ni som inte vill veta något. Läs inte trådarna.

Det är en stor skillnad. Måndagens avsnitt har inte sänts än. Men jag förstår om idioten som postade tidigare trodde att Söndag kväll var måndag. Det förvånar mig inte det minsta.
Senast redigerad av johanjosefsson 2019-05-20 kl. 00:45.
Citera
2019-05-20, 00:52
Medlem
Finns det inte någon sorts heder i killar som Klas och Tobias som röstar på Sebbe? De är jätteduktiga i tävlingar och hade säkerligen haft en bra chans att slå honom i tävlingar framöver.

Ändå följer de två lönnfeta tjejerna Fia och Linns order och röstar ut den starkaste.

Om jag hade varit med och var i framkant på tävlingarna i gruppen hade jag velat möta likasinnade i final. Inte korta tjocka eller Fia liksom.

Blir chockad över att folk inte lackar ur över att deltagare som är värdelösa tävling efter tävling fortfarande är kvar.

Dödar ju tävlingsmomentet också då de som är bra i tävlingar inte vill prestera bra då de kan ses som hot isåfall.
Citera
2019-05-20, 00:53
Medlem
För övrigt är lappen en otroligt korkad och torr person.

Sitter bara och säger plattityder. Dialekten är riktigt ful på det.
Citera
2019-05-20, 01:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Allvarligt? Hur kan du välja att kolla tv-sändningen med reklam som man sitter och blir förbannad på? Istället för att streama på cmore?
Jag och dottern sitter och uppdaterar appen så snart klockan blir 2100 så vi kan chromecasta utan reklam. Därefter läggs ytterligare fyra avsnitt upp som vi kan chromecasta.
Jag vet du har fel när du sitter och på fullt allvar tror att folk inväntar varje dag. Never ever. Däremot så finns det många som inte har cmore så därför finns spoilers.

Nu var det ju någon som hade jämfört tittarsiffrorna på tv-sändningarna vs streamen och det var fler som kollade på tv så uppenbarligen är det ju du som har fel. Jag har också C More, men kollar också på TV då resten av hushållet gör det. Undantaget är om jag jobbar när det sänds på TV. Då kollar jag i förväg på C More.
Citera
2019-05-20, 01:53
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Allvarligt? Hur kan du välja att kolla tv-sändningen med reklam som man sitter och blir förbannad på? Istället för att streama på cmore?
Jag och dottern sitter och uppdaterar appen så snart klockan blir 2100 så vi kan chromecasta utan reklam. Därefter läggs ytterligare fyra avsnitt upp som vi kan chromecasta.
Jag vet du har fel när du sitter och på fullt allvar tror att folk inväntar varje dag. Never ever. Däremot så finns det många som inte har cmore så därför finns spoilers.

Hur jag kan välja tablå-TV framför streamat? Ja det är kanske min ensak hur jag väljer att följa TV-serier, precis som det är din ensak att Chromcasta dessa. Vi är alla saliga i vår egen tro, och jag tycker faktiskt reklamen fyller sin funktion. Bland annat betalar den ju huvuddelen av program-produktionen på de program som sänds på kommersiell TV. Andelen abonnemangs streamningar är så liten så skulle man förlita sig på intäkterna från dessa så skulle det inte bli gjort många TV-program. Framförallt inte dyra produktioner som Robinson.

Enkelt uttryckt kan man säga att på grund av att jag, och andra med mig, väljer att se Robinson med reklam så har du fått möjlighet att streama den med din Chromcast.

Jag vet inte vad du försöker säga med dina sista meningar. Jag konstaterar bara att, oavsett skäl (eget val eller saknar abbonemang etc) så såg 6 gånger så många Robinson avsnittet den 16/5 (vilket är det senaste aktuella avsnittet på mediemätningsverktyget MMS) på klassiskt TV-vis i jämförelse med de som streamade (CMORE + TV4 Play) samma avsnitt.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-05-20 kl. 01:58.
Citera
2019-05-20, 01:58
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Finns det inte någon sorts heder i killar som Klas och Tobias som röstar på Sebbe? De är jätteduktiga i tävlingar och hade säkerligen haft en bra chans att slå honom i tävlingar framöver.

Ändå följer de två lönnfeta tjejerna Fia och Linns order och röstar ut den starkaste.

Om jag hade varit med och var i framkant på tävlingarna i gruppen hade jag velat möta likasinnade i final. Inte korta tjocka eller Fia liksom.

Blir chockad över att folk inte lackar ur över att deltagare som är värdelösa tävling efter tävling fortfarande är kvar.

Dödar ju tävlingsmomentet också då de som är bra i tävlingar inte vill prestera bra då de kan ses som hot isåfall.

Kan bara hålla med dig att det är helt sjukt att tv produktionen tillåter att de svaga rakt igenom tillåts att rösta ut alla starka spelare? De svaga vill alltså vinna genom att slippa något som helst motstånd? Hör hur det låter? Det är så sjukt att Linn fått styra och ställa i alla program och ingen vågar ens stå upp mot henne eller ifrågasätta? Alla andra är marionetter.

Att kalla Fia för tjock är ju tröttsamt.
Linn är ju mullig men CS har väl redan myntat uttrycket kort och tjock. Inte kan normala människor anse att Fia är tjock? Lägg ner!
Mattias är mullig och lönnfet
Citera
2019-05-20, 02:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Hur jag kan välja tablå-TV framför streamat? Ja det är kanske min ensak hur jag väljer att följa TV-serier, precis som det är din ensak att Chromcasta dessa. Vi är alla saliga i vår egen tro, och jag tycker faktiskt reklamen fyller sin funktion. Bland annat betalar den ju huvuddelen av program-produktionen på de program som sänds på kommersiell TV. Andelen abonnemangs streamningar är så liten så skulle man förlita sig på intäkterna från dessa så skulle det inte bli gjort många TV-program. Framförallt inte dyra produktioner som Robinson.

Enkelt uttryckt kan man säga att på grund av att jag, och andra med mig, väljer att se Robinson med reklam så har du fått möjlighet att streama den med din Chromcast.

Jag vet inte vad du försöker säga med dina sista meningar. Jag konstaterar bara att, oavsett skäl (eget val eller saknar abbonemang etc) så såg 6 gånger så många Robinson avsnittet den 16/5 (vilket är det senaste aktuella avsnittet på mediemätningsverktyget MMS) på klassiskt TV-vis i jämförelse med de som streamade (CMORE + TV4 Play) samma avsnitt.

Det är mycket fint av dig att du väljer att se det på TV så att reklamen ses och får intäkter. Tack, du är verkligen en bra förebild för hur vi alla borde göra.
Citera
2019-05-20, 02:20
Medlem
Citat:
Kan bara hålla med dig att det är helt sjukt att tv produktionen tillåter att de svaga rakt igenom tillåts att rösta ut alla starka spelare? De svaga vill alltså vinna genom att slippa något som helst motstånd? Hör hur det låter? Det är så sjukt att Linn fått styra och ställa i alla program och ingen vågar ens stå upp mot henne eller ifrågasätta? Alla andra är marionetter.

Att kalla Fia för tjock är ju tröttsamt.
Linn är ju mullig men CS har väl redan myntat uttrycket kort och tjock. Inte kan normala människor anse att Fia är tjock? Lägg ner!
Mattias är mullig och lönnfet

Du har rätt. Kollade på nästa avsnitt och Fia är inte tjock eller ens mullig, hon har ett runt ansikte som lurar en.

Inte för att raljera över Linns vikt men visst är det inte lite konstigt att hon fortfarande ser lika fet ut som i början efter så lång tid i Robinson?
Citera
2019-05-20, 02:29
Medlem
Riktigt irriterande att Linn ofta lägger kommentarer om att andra inte hjälper till i lägret och att de har glidit på en räkmacka i programmet.

Någon borde sätta henne på plats och säga till henne att den som verkligen har åkt på en räkmacka i programmet är faktiskt du. En av få i programmet som faktiskt har visat sig vara helt talanglös. Hon, Mattias och Suzanne som i stort sett inte visade framfötterna i någon tävling överhuvudtaget.

Sebastian började man ju tröttna lite på trots allt, när han var så blödig över allt och alla. Klas är en reko men rätt trist snubbe. Robert riktigt tråkig. Bonnie är söt och ganska rolig, även fast hon verkar rätt bombad. Emilio är också en rätt mysig figur tycker jag. Har börjat prestera bättre i tävlingarna nu också, hoppas nog på honom och Bonnie framöver.
Citera
2019-05-20, 02:32
Medlem
Tänk er en finalvecka med Carl-Stefan, Klas, Adnilson, Emilio, Lucas, Tobias, Anna och Sebastian. Hade varit grymt kul att titta på, de hade verkligen pressat varandra något oerhört. Både mentalt och fysiskt.

Nu kan någon som Emilio som nog inte hade haft en chans i en sådan final ganska enkelt ta sig final med Klas utan att förta sig, om jag får spekulera i framtiden.
Citera
2019-05-20, 03:15
Medlem
Spännande med finalvecka! Vem tippar ni tar hem det?
Citera
2019-05-20, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tänk er en finalvecka med Carl-Stefan, Klas, Adnilson, Emilio, Lucas, Tobias, Anna och Sebastian. Hade varit grymt kul att titta på, de hade verkligen pressat varandra något oerhört. Både mentalt och fysiskt.

Nu kan någon som Emilio som nog inte hade haft en chans i en sådan final ganska enkelt ta sig final med Klas utan att förta sig, om jag får spekulera i framtiden.

Yes, håller med helt och hållet! Hade varit en jävligt nice finalvecka! Emilio hade inte haft någon chans mot dom , dock så hade förmodligen adnilson vunnit .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in