Citat:
Ursprungligen postat av
calijohn
Lettland tar vi och får våran plats i kvartsfinalen. Frågan är bara hur långt vi går därifrån, såg lite knackigt ut mot Schweiz, hur står vi oss mot t.ex Kanada och USA?
Tre Kronor kör över USA i nio av tio matcher.
Kanada är nog fiftyfifty.
Tänk om vi möter Finland, det blir en rysare. På pappret är Tre Kronor bättre, men på planen med finsk Sisu är det annat.
Kvällens match: Ryssarnas Aleksandr Georgiev, säger bara vilken målvakt.
Henke har varit knappt ok inte mer i VM hittills (ja, ja enligt alla Henke-runkare har han varit strålande).
Ryssland sex vinster och 29-3 GIM.