2019-05-19, 22:46
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calijohn
Lettland tar vi och får våran plats i kvartsfinalen. Frågan är bara hur långt vi går därifrån, såg lite knackigt ut mot Schweiz, hur står vi oss mot t.ex Kanada och USA?

Tre Kronor kör över USA i nio av tio matcher.

Kanada är nog fiftyfifty.

Tänk om vi möter Finland, det blir en rysare. På pappret är Tre Kronor bättre, men på planen med finsk Sisu är det annat.

Kvällens match: Ryssarnas Aleksandr Georgiev, säger bara vilken målvakt.

Henke har varit knappt ok inte mer i VM hittills (ja, ja enligt alla Henke-runkare har han varit strålande).

Ryssland sex vinster och 29-3 GIM.
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-19 kl. 22:48.
2019-05-19, 22:48
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Lettland tar vi och får våran plats i kvartsfinalen. Frågan är bara hur långt vi går därifrån, såg lite knackigt ut mot Schweiz, hur står vi oss mot t.ex Kanada och USA?

Tror vi tar USA, osäker med tur-Kanada.

Det som blir kul med kvartsfinalerna är att nästan ingen match är helt uppenbar vem som ska vinna. Tror Schweiz kan vinna mot gruppettan i andra gruppen med (sen tror jag inte de gör det men de KAN). Enda kvartsfinalen som kan bli en kross är Ryssland- Tyskland.
2019-05-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Tre Kronor kör över USA i nio av tio matcher.

Kanada är nog fiftyfifty.

Tänk om vi möter Finland, det blir en rysare. På pappret är Tre Kronor bättre, men på planen.

Ryssarnas Aleksandr Georgiev vilken målvakt. Henke har varit knappt ok inte mer i VM hittills (ja, ja enligt alla Henke-runkare har han varit strålande).
Håller med dig om att vi tar USA i nio av tio. Tänker dock på hur det såg ut mot Schweiz, tar vi verkligen USA så enkelt med en prestation som igår? Vi har utklassat pajas-lagen i våran grupp men igår när vi fick ordentligt motstånd så såg det inte lika flytande ut.
2019-05-19, 22:53
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci

Det som blir kul med kvartsfinalerna är att nästan ingen match är helt uppenbar vem som ska vinna. Tror Schweiz kan vinna mot gruppettan i andra gruppen med (sen tror jag inte de gör det men de KAN). Enda kvartsfinalen som kan bli en kross är Ryssland- Tyskland.

Vilka kan bli Tre Kronors möjliga motståndare i kvartsfinalen?

Blir rysare mot Lettland.
Lettland-Elvis tacklade ner Fiala. Tuff målvakt.

Renberg trodde Lundqvist står mot Lettland men inte mot Ryssland.
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-19 kl. 22:55.
2019-05-19, 22:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Vilka kan bli Tre Kronors möjliga motståndare i kvartsfinalen?

Blir rysare mot Lettland.
Lettland-Elvis tacklade ner Fiala. Tuff målvakt.

Renberg trodde Lundqvist står mot Lettland men inte mot Ryssland.

Tror Sverige vinner inte enkelt men ändå ganska komfortabelt mot Lettland.

Vet inte men tror Kanada, Finland och USA är möjliga. Jag räknar med att ryssarna vinner tre kronors grupp och möter den förmodade fyran Tyskland.
2019-05-19, 22:59
Medlem
Citat:

Jag tror med vi tar USA, om vi får ordning på defensiven med tanke på gårdagens match. Sa till min vän att jag tror det blir vi mot Ryssland, Kanada eller Finland i finalen, vilket jag står fast vid.
2019-05-19, 23:00
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Håller med dig om att vi tar USA i nio av tio. Tänker dock på hur det såg ut mot Schweiz, tar vi verkligen USA så enkelt med en prestation som igår? Vi har utklassat pajas-lagen i våran grupp men igår när vi fick ordentligt motstånd så såg det inte lika flytande ut.

Ska man vara ärlig så brukar Tre Kronor ha svårt mot USA enligt statistik. OM jag minns rätt.

USA kanske är fiftyfifty det med om man ska se till statistiken.

Ryssland kommer köra över Tre Kronor på tisdag om inte Nylander och gänget har turneringens bästa dag och allt stämmer och Ryssland tycker det räcker med 6 vinster i gruppspelet.
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-19 kl. 23:05.
2019-05-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ska man vara ärlig så brukar Tre Kronor svårt mot USA enligt statistik. OM jag minns rätt.

USA kanske är fiftyfifty det med.

Ryssland kommer köra över Tre Kronor om inte Nylander och gänget har turneringens bästa dag och allt stämmer.
Kämpigt mot USA, absolut, det är trots allt USA, landet som har världens största hockey-liga tillsammans med Kanada. Men tittar vi på VM-prestationer så är Sverige ganska överlägsna mot jänkarna i medaljligan.
2019-05-19, 23:07
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Var han sämre under slutet av säsongen? Gick Vancouver till slutspelet?

Elias Pettersson spelade 71 matcher i grundserien. Delar man upp säsongen i tre delar ser det ut så här:

1-24: 13 G, 10 A, 23 P, +5 (0.96 P/GP)
25-48: 13 G, 17 A, 30 P, +9 (1.25 P/GP)
49-71: 2 G, 11 A, 13 P, -11 (0.57 P/GP)

Som synes sjönk målproduktionen rejält under den sista tredjedelen och även +/- statistiken blev klart sämre.
2019-05-19, 23:07
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Kämpigt mot USA, absolut, det är trots allt USA, landet som har världens största hockey-liga tillsammans med Kanada. Men tittar vi på VM-prestationer så är Sverige ganska överlägsna mot jänkarna i medaljligan.

Har du koll på inbördesmöten?

Nej, känns som USA-spelarna ser det hela som betald semester av spela VM. Mycket god öl och fint väder.
2019-05-19, 23:10
Medlem
Citat:
Har du koll på inbördesmöten?

Nej, känns som USA-spelarna ser det hela som betald semester av spela VM. Mycket god öl och fint väder.
Nej det har jag inte. Har du?
2019-05-19, 23:10
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Tror Sverige vinner inte enkelt men ändå ganska komfortabelt mot Lettland.

Vet inte men tror Kanada, Finland och USA är möjliga. Jag räknar med att ryssarna vinner tre kronors grupp och möter den förmodade fyran Tyskland.

Blir det Finland så kommer de kämpa som under vinterkriget och de har en fördel, bra försvar och samspelade samt underdog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in