2019-05-19, 21:49
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Alla i ett hockeylag behöver inte vara bjässar. Gretzky vägde runt 80 kg och lyckades ju rätt bra.

Vi har dock inga stora backar som kan spela fysiskt, det kan jag hålla med om.

Adam Larsson kan spela fysiskt, Ekman-Larsson kan ge en del han med.

Nej, man kan väga 80 kg men inte på 188 cm och vara klen och mjuk.
Jämförelsen med Gretzky haltar rejält, du kunde inte röra Gretzky utan att få svälja tänderna.

Sedinbröderna var inga fysiska spelare, men de tålde ändå mycket.

Det jag såg när EP40 fick en normal tackling i sargen i någon av de första matcherna (Tjeckien?) sjönk han ihop och kröp till båset.

Nej, EP40 är en teknisk dribblare (playmaker) med bra skott, men en anledning till att han varit helt vedervärdig i VM är för att han behöver lägga på sig minst 5 kg muskler och tuffa till sig. Lite mycket mammas lilla ponke nu.
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-19 kl. 21:52.
2019-05-19, 21:50
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Tycker inte att han får till det fysiska, trots sin storlek. Har dock inte koll på honom i klubblaget, så han kanske kan leverera.

Han kan leverera.
Tro mig.
2019-05-19, 21:50
Medlem
Haha vad fan har zigenar-ghetto med Hockey-VM att göra? Jävla PK-fjanteri från SVT's sida. Nej SVT, vi skiter i zigenarna just nu. Vi tittar på hockey, kör eran PK-skit under nyhetssändningarna.
2019-05-19, 21:51
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Det är ju helt sjukt. Vad har det här med hockey att göra?
Absolut ingenting. Tycker du SVT brukar vara opolitiska och seriösa?

Är imponerad av Schweiz. De spelar disciplinerat och det kunde lika gärna stått åtminstone 2-1.

Ryssland är mäktiga i år. Guldfavoriter med möjligtvis något svag backsida.
Brutal målvakt hittills ikväll.
2019-05-19, 21:51
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
"Många romer flyttande in vilket fick många att flytta ut". Undrar varför...

Räcker tydligen för experterna att säga ” det var ju tråkigt” men inget om vad de vill göra för att förbättra situationen eller att tre kronor ska åka dit o donera lite pengar typ. Blir lite mycket krokodiltårar.
2019-05-19, 21:56
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calijohn
Haha vad fan har zigenar-ghetto med Hockey-VM att göra? Jävla PK-fjanteri från SVT's sida. Nej SVT, vi skiter i zigenarna just nu. Vi tittar på hockey, kör eran PK-skit under nyhetssändningarna.

SVT lyckas alltid.
Alltid på något sätt köra sina jävla PK-propagandanummer.

Inte ens under Hockey-VM kan de jävla PK-äcklena hålla sig på mattan.

De vore som om Tjeckiens TV åkte till Rosengård och Bergsjön under vårt Hockey-VM och visade misären där.
Droghandeln, Sharia-polisen, bilbränderna, 80% på bidrag, tystnadskulturen, ortens kriminella gäng.

SVT är så jävla fula i sin enödga propaganda.

Sälj ut SVT nu!
Senast redigerad av AtlasShrugged 2019-05-19 kl. 22:06.
2019-05-19, 21:58
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Adam Larsson kan spela fysiskt, Ekman-Larsson kan ge en del han med.

Nej, man kan väga 80 kg men inte på 188 cm och vara klen och mjuk.
Jämförelsen med Gretzky haltar rejält, du kunde inte röra Gretzky utan att få svälja tänderna.

Sedinbröderna var inga fysiska spelare, men de tålde ändå mycket.

Det jag såg när EP40 fick en normal tackling i sargen i någon av de första matcherna (Tjeckien?) sjönk han ihop och kröp till båset.

Nej, EP40 är en teknisk dribblare (playmaker) med bra skott, men en anledning till att han varit helt vedervärdig i VM är för att han behöver lägga på sig minst 5 kg muskler och tuffa till sig. Lite mycket mammas lilla ponke nu.

EP har ändå lyckats bra i NHL, som ändå inte är någon snäll liga. Men jag kan hålla med om att han har svårt att hålla sig på benen.
2019-05-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
SVT lyckas alltid.
Alltid på något sätt köra sin jävla PK-propagandanummer.

Inte ens under Hockey-VM kan de jävla PK-äcklena hålla sig på mattan.

De vore som om Tjeckien åkte till Rosengård och Bergsjön under vårt Hockey-VM och visade misären där.
Haha precis! Det skulle aldrig ske, för det har inget med turneringen att göra.
2019-05-19, 22:06
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
EP har ändå lyckats bra i NHL, som ändå inte är någon snäll liga. Men jag kan hålla med om att han har svårt att hålla sig på benen.

NHL är inte som förr.
Sedan har NHL sina untouchables.
Rör dem och du får käka soppa ett tag.
Numera så rör de dig OFTAST inte i NHL om du inte fultacklar och håller på. Då får du igen, som pesten Brad Marchand.
Undantag: Stanley Cup.
Där gäller det inte.
2019-05-19, 22:06
Medlem
Betala dör viaplay så slipper ni sitta hör och gnälla vad SVT gör!
2019-05-19, 22:07
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:

Har du någon idé om varför han lyckas där men inte under VM?
2019-05-19, 22:12
Medlem
Lettland tar vi, men inte Ryssland. Vi kommer till kvartsfinal, det är jag säker på, frågan är dock hur långt vi håller när vi väl kommer dit. Pajas-lagen har vi utklassat men igår när det blev ordentligt motstånd så var man lite nervös över hur det skulle sluta. Defensiven måste slipas en hel del om vi ska ta lag som Kanada, Ryssland och Finland. Och vi såg även hur det gick mot Tjeckien, visst kanske man kan skylla på att det var våran första match, men ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in