2019-05-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Bilhandlare är nutida hästhandlare, skojare med andra ord.

Likaså med däckfirmor. Jag kränger däck och balanserar själv, lärorikt och billigt. Däck köps in från Frankrike.
Ursäkta att jag gick ifrån ämnet...
Citera
2019-05-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kan ju hända att du missförstod, att du trodde att han menade att du skulle få fordonskatt, men ha kanske till inte som du inte hörde.

Hedin bil är en stor kedja, överlag är de kända som skummisar. Om du köpt en begagnad bil där kör m-test för det kan ha skruvats på km-mätaren.

Kräv att få alla fel åtgärdade, däck. Lysen, motor, backspegel tuta!!
Det är 7-8 år sedan tjänsten "M-test" upphörde.
Citera
2019-05-19, 19:01
Medlem
Hur mycket handlar det om? Är det summor som det är värt att lägga sin energi på eller är det kanske bättre att se det som läropengar att bilhandlare är bilhandlare?

Jag har lärt mig att min goda energi är värd mycket och att bråka om skitsaker äter den goda energin.
Citera
2019-05-19, 19:28
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentan80
Säljaren hos bilhandlaren finns för att förklara, det ska vara tydliga att fordonskatten ska gå till dom.

Men just min fall att säljaren säger att jag kommer att få fordonskatt och resterande försäkring.

Men villkoren och vad Hedin Bil gjort att dom har tagit mina pengar.
Dom fick min bil billigare en vad som står på avtal som vi har skrivit på.

Att man häftar villkoren efter man har skrivit på avtal är att jag har inte fått del av deras villkor och det kan ogiltig förklaras.

Du skriver som en femåring så alla skojare kommer att dras till dig som magneter. Eftersom du inte redogör för vilka villkor du gått med på så är det omöjligt att ge dig något råd.
Citera
2019-05-19, 20:16
Medlem
Gå dit o ha sönder massa bilar för dem.
Bryt sönder inredningsdetaljer i några bilar så kommer det kännas bättre.
Du kan också ställa dig vid ingången och visa ditt missnöje för alla nya kunder som går in.
Efter några dagar kanske de till och med betalar tillbaks vad de är skyldiga dig.

Häll lim i alla lås på bilarna och/eller i alla ytterdörrar på byggnaden.
Citera
2019-05-19, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Gå dit o ha sönder massa bilar för dem.
Bryt sönder inredningsdetaljer i några bilar så kommer det kännas bättre.
Du kan också ställa dig vid ingången och visa ditt missnöje för alla nya kunder som går in.
Efter några dagar kanske de till och med betalar tillbaks vad de är skyldiga dig.

Häll lim i alla lås på bilarna och/eller i alla ytterdörrar på byggnaden.
Jag gillar din stil:-)
Citera
2019-05-19, 21:03
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentan80
Säljaren hos bilhandlaren finns för att förklara, det ska vara tydliga att fordonskatten ska gå till dom.

Men just min fall att säljaren säger att jag kommer att få fordonskatt och resterande försäkring.

Men villkoren och vad Hedin Bil gjort att dom har tagit mina pengar.
Dom fick min bil billigare en vad som står på avtal som vi har skrivit på.

Att man häftar villkoren efter man har skrivit på avtal är att jag har inte fått del av deras villkor och det kan ogiltig förklaras.
Med tanke på hur dålig svenska du skriver (det kanske inte är ditt modersmål) så känns det rätt troligt att du helt enkelt missuppfattade vad han sa.
Citera
2019-05-19, 21:04
Bannlyst
Borde inte detta ligga under juridik? Muntligt överenskommelse ska väl gälla?
Citera
2019-05-19, 21:16
Medlem
Torrtkisss avatar
Vi svenskar byter bil för ofta, man ska köra minst 15 år med samma bil eller tills den är färdig för att bärgas till skroten.

Du blev nog blåst , finns ingen chans i världen att du får se dem slantarna
Citera
2019-05-19, 22:12
Medlem
orvarens avatar
Hur mycket skatt handlar det om?

Det finns bilar som kostar femsiffriga belopp och bilar som kostar neråt några hundra,till 30åringarna som är skattefria..

Är det 7-8000 och du nyss betalade skatten,så har jag förståelse,är det några hundra..strunta i det..

Och som tidigare nämnts och jag också "tror" vid avställning,så till faller skatten ägaren vid det tillfället..
Citera
2019-05-19, 22:16
Medlem
Valtieris avatar
Är det inte så på de flesta bilfirmor att skatten får de när de ställer av bilen?

Har alltid ställt av bilen från telefonen på väg för stt lämna in om det är till en handlare, då får man skatten tillbaka, tips.
Citera
2019-05-19, 22:31
Medlem
Eftersom normal rutin är att överskjutande skatt i samband med avställning utanordnas till den som äger bilen vid tiden för avställning. Är det någon avvikelse från det förväntas det finnas med i köpeavtalet. Mycket talar alltså för att ts missuppfattat vad som sagts om skatteåterbetalning.
Har även sett upplägg där denna skatt finns med som en post på fakturan vid bilköpet, som avdrag från köpeskillingen, men så var uppenbart ej heller fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in