2019-05-19, 15:29
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Noterar att du återigen accepterar att kvinnor är sämre än män på schack. Och att det finns fler manliga genier än kvinnliga.

Mellan raderna i din inlägg kan man också läsa att kvinnor inte vill träna schack, har dålig tävlingserfarenhet, är ganska lätta att hunsa ("fick inte syssla"). Känns skönt att jag är man.

Noterar både att din läsförståelse är på en dagisnivå och att du inte klarar av att hänga med senare intelligensforsknings slutsatser om The Hypothesis of Greater Male Variability. Denna hypotes, en möglig kvarleva från 1800-talet, är avslöjad som en myt.

Synd om dig som har en sån dålig självkänsla att du måste boosta ditt svaga ego med att yvas över och jämföra dig själv med Newton, Edison, da Vinci, Galilei och andra manliga genier som det finns en på tio miljoner män av. Under en period av 500 år fanns det i snitt i runda slängar 5000 historiskt kända manliga genier jämnt utspridda under ett halvt årtusende. Med andra ord en försvinnande liten klick män. Nästan alla var västerländska vita män.

Det enda du har gemensamt med manliga genier är könet. Vad du istället ska göra jämförelsen med är gruppen män som utgörs av jordens halva befolkning. Ca 3,5 miljarder av manligt kön. Inte med några hundra kända och omskrivna manliga genier.

Man måste vara medveten om att under åtskilliga hundra år var det män som författade historieböckerna. De skrev om mäns betydande insatser som ansågs sätta stora avtryck för eftervärlden. Män tenderar att överskatta andra mäns prestationer och förringa kvinnors lika viktiga bidrag inom bl a politik, vetenskap och näringsliv. I historien fanns massor av kvinnor som var uppfinnare, forskare, statschefer och regenter som inte kom med i historieböckerna. Av det enkla skälet att de var kvinnor.

Du är ett klassiskt exempel på en misogyn idiot som förringar kvinnors prestationer samtidigt som du lovordar andra män för vad de presterat.

Jag håller med om att det är skönt för dig att vara man och ha mycket mer gemensamt med över 3 miljarder medelmåttiga knegare, uteliggare, brottslingar, sexköpare, arbetslösa slackers, småkillar under 18 år och korkskallar än med några hundra manliga genier.
Citera
2019-05-19, 16:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag hittade den här sidan:

https://www.dover.uk.com/channel-swimming/records

Notera att männen har snabbare tider.

Man måste dock ta hänsyn till flera variabler som vindstyrka, väderförhållanden, vattenströmmar och vattentemperatur. Dessutom är det fler män än kvinnor som anstränger sig mer för att det är förnedrande och under en mans värdighet att få stryk av kvinnor i en uthållighetssport. Det är därför en större andel män än kvinnor dör under sina försök att simma i öppna vatten, åka Vasaloppet, cykla Vätternrundan och springa Stockholms maraton. Män tenderar att överskatta sina krafter och tar därför ut sig mer än kvinnor. Det bör även nämnas att kvinnor i genomsnitt har en något mer avslappnad attityd och tar tävlingar på lite mindre blodigt allvar än män.

Notera följande fakta:

Nä men hoppsan!

Det är verkligen komiskt med alla dessa sura FB-snubbar som inte accepterar att det finns grenar där kvinnor är generellt lika bra eller bättre än män. Så fort en kvinna besegrar en man i ultradistans-simning så kommer en massa kränkta män att desperat gräva djupt bland miljontals studier eller rapporter för att hitta resultat där män simmar både snabbare och längre än kvinnor i öppna vatten. Det går inte för sig att en kvinna kan vara överlägsen en man i denna typ av fysiskt krävande gren.

Om kvinnor är lika bra eller bättre i alla områden utom de som kräver muskelstyrka, så är det väl bara att glädja sig över deras framgångar. Utan att ifrågasätta eller förminska deras insatser.

Det är faktiskt omanligt att vara avundsjuk mot framgångsrika kvinnor.
Citera
2019-05-19, 16:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Du har inte tänkt på möjligheten att kvinnor fick bli mursmäckor p g a att de inte var betrodda med andra arbetsmoment?

Klickade du inte på länken till Wikipedia-sidan som handlade om mursmäckor (obs! länk)? Nåja, det är lätt hänt när faktaresistenta misogynister omedvetet glömmer att ta del av sakliga fakta.

Här är lite mer fakta: https://m.facebook.com/stadsmuseum/posts/10156540810903241?comment_id=10156540852748241&com ment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D

Bläddra lite längre ner så ser du en gammal bild föreställande mursmäckor som arbetade vid bygget av Kungliga operan vid Gustav Adolfs torg på 1890-talet.

Det (länk) du ser är också byggt av kvinnor.

En ståtlig byggnad, inte sant?
Citera
2019-05-19, 19:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Du är ett klassiskt exempel på en misogyn idiot som förringar kvinnors prestationer samtidigt som du lovordar andra män för vad de presterat.

Jag håller med om att det är skönt för dig att vara man och ha mycket mer gemensamt med över 3 miljarder medelmåttiga knegare, uteliggare, brottslingar, sexköpare, arbetslösa slackers, småkillar under 18 år och korkskallar än med några hundra manliga genier.
Kul att du utan att fatta det samtidigt dissar mig för att förringa kvinnor, och själv förringar män tio gånger värre.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 19:42.
Citera
2019-05-19, 19:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Klickade du inte på länken till Wikipedia-sidan som handlade om mursmäckor (obs! länk)? Nåja, det är lätt hänt när faktaresistenta misogynister omedvetet glömmer att ta del av sakliga fakta.
Mursmäcka var sannolikt den lägsta kasten inom byggandet. Ersattes av betongbilar och andra manliga uppfinningar, liksom de flesta kvinnliga yrken före 1940 t.ex sömmerska, tvätterska, städerska, sekreterare, telefonist. Man kan även googla på latrintömmerskor och skitbärarkärringar. Det var kvinnor som tömde latrinen i Stockholm, klockan 5 på morgonen så vanligt folk slapp se så bar de ut bajset så det skvätte om byttorna och rodde över dem till någon latrin-ö. Kvinnor är verkligen inte kräsna.

https://stockholmskallan.stockholm.se/post/6877
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-19 kl. 19:42.
Citera
2019-05-19, 19:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är också okvinnligt. Liksom att vara avundsjuk mot framgångsrika män. Prova att inte separera män och kvinnor hela tiden, utan bara se människor.
Citera
2019-05-19, 23:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Mursmäcka var sannolikt den lägsta kasten inom byggandet. Ersattes av betongbilar och andra manliga uppfinningar, liksom de flesta kvinnliga yrken före 1940 t.ex sömmerska, tvätterska, städerska, sekreterare, telefonist. Man kan även googla på latrintömmerskor och skitbärarkärringar. Det var kvinnor som tömde latrinen i Stockholm, klockan 5 på morgonen så vanligt folk slapp se så bar de ut bajset så det skvätte om byttorna och rodde över dem till någon latrin-ö. Kvinnor är verkligen inte kräsna.

https://stockholmskallan.stockholm.se/post/6877

Lite som dagens sopgubbar? Apropå att tömma skit.
Män är verkligen inte kräsna, eller?

Varje gång jag läser ett inlägg från en användare likt dig (finns ju några stycken som florerar här, om du förstår vad jag menar), så förundras jag över hur man kan finna det i sin natur att vilja snacka så jävla mycket skit som du gör om det motsatta könet. Anmärkningsvärt, och väldigt tragiskt.
Citera
2019-05-20, 07:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lite som dagens sopgubbar? Apropå att tömma skit.
Män är verkligen inte kräsna, eller?

Varje gång jag läser ett inlägg från en användare likt dig (finns ju några stycken som florerar här, om du förstår vad jag menar), så förundras jag över hur man kan finna det i sin natur att vilja snacka så jävla mycket skit som du gör om det motsatta könet. Anmärkningsvärt, och väldigt tragiskt.
Om inte sopsäckarna varit tunga hade naturligtvis enbart kvinnor varit sopgubbar. Nu har de dock uppfunnit soptunne-lyften så det kommer att komma fler och fler kvinnor i branschen, och till slut kommer bara kvinnor att vara sopgummor. Det verkar vara naturens lag. Vem som sköter städning, smuts och tvätt i ditt hem är en ledtråd till dig. Kvinnans sökande efter renlighet har styrt kvinnor i 1000-tals år.

Det är så gulligt att du ständigt är arg på budbäraren. Ja, kvinnor var de som tömde latrinen i Stockholm. Jag säger det. Och du blir arg på mig? Du ska inte håna latrintömmar-madamerna. Kanske hade du varit en för 200 år sedan.

Även småskole-läraren kommer att ersättas med en dator inom 25 år. Nästan alla kvinno-dominerade yrken kan mekaniseras, just eftersom de är mekaniska och enkla. Kvinnorna dominerade i världens första fabriker och ända fram till kanske 1980-talet, men de är nu alla ersatta av uppfinningar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-20 kl. 08:04.
Citera
2019-05-20, 08:09
Medlem
Juggernawts avatar
Kvinnor är bäst på att ta åt sig, på att bära offerkoftan och på att föda barn.
I övrigt är talangerna individuella.
Som kontrast är män överlägset bäst på att dö.
Citera
2019-05-20, 11:04
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Man måste dock ta hänsyn till flera variabler som vindstyrka, väderförhållanden, vattenströmmar och vattentemperatur. Dessutom är det fler män än kvinnor som anstränger sig mer för att det är förnedrande och under en mans värdighet att få stryk av kvinnor i en uthållighetssport. Det är därför en större andel män än kvinnor dör under sina försök att simma i öppna vatten, åka Vasaloppet, cykla Vätternrundan och springa Stockholms maraton. Män tenderar att överskatta sina krafter och tar därför ut sig mer än kvinnor. Det bör även nämnas att kvinnor i genomsnitt har en något mer avslappnad attityd och tar tävlingar på lite mindre blodigt allvar än män.

Så du menar att kvinniga idrottare uppvisar en slapp attityd till elitsporten de ägnar sina yngre år åt? Är det därför damfotbollslag blir krossade av pojklag där moppemusche och målbrott dominerar? Menar du att kvinnosporten är ytterligare en räkmacka i livet?
Citera
2019-05-20, 11:12
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Men framgången kommer ofta av att män och kvinnor inte aktivt tävlar mot varandra, inte sant? Just i den icke-sportsliga sfären, är du säker på att dina framgångsrika kvinnor inte har blivit inkvoterade en gång i tiden, eller kanske knullade sig uppåt?

Det måste för övrigt vara surt att det var män som gav kvinnor rösträtt en gång i tiden. Vi ligger nog lite för nära i tiden fortfarande för att riktigt kunna utvärdera om det var ett klokt beslut eller inte. Only time will tell, som de säger på andra sidan gölen.
Citera
2019-05-20, 11:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om inte sopsäckarna varit tunga hade naturligtvis enbart kvinnor varit sopgubbar. Nu har de dock uppfunnit soptunne-lyften så det kommer att komma fler och fler kvinnor i branschen, och till slut kommer bara kvinnor att vara sopgummor. Det verkar vara naturens lag. Vem som sköter städning, smuts och tvätt i ditt hem är en ledtråd till dig. Kvinnans sökande efter renlighet har styrt kvinnor i 1000-tals år.

Det är så gulligt att du ständigt är arg på budbäraren. Ja, kvinnor var de som tömde latrinen i Stockholm. Jag säger det. Och du blir arg på mig? Du ska inte håna latrintömmar-madamerna. Kanske hade du varit en för 200 år sedan.

Även småskole-läraren kommer att ersättas med en dator inom 25 år. Nästan alla kvinno-dominerade yrken kan mekaniseras, just eftersom de är mekaniska och enkla. Kvinnorna dominerade i världens första fabriker och ända fram till kanske 1980-talet, men de är nu alla ersatta av uppfinningar.

Fråga de andra manliga skribenter som är livrädda för kvinnor. Dessa påstår att männen alltid gjort de skitiga jobben och kvinnor suttit och rullat tummarna, i runda slängar.
Ni får nog reda ut era fakta och källor med varandra innan ni sprider runt lögner här, det blir inte trovärdigt annars förstår du. Just nu framstår ni mest bara som den ena mer svagsinta mannen än den andra. Stackare.

Vilken budbärare förresten? Skulle det vara du då? Din trovärdighet är inte särskilt hög, men det har du nog förstått vid det detta laget.
Jag är tämligen säker på att inte kvinnor kommer att arbeta som sopgummor i någon majoritet i framtiden. Hade vi varit i kontakt med varandra så hade jag till och med slagit vad om saken.
Varför försöker du få män som grupp till någonting de inte är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in