2019-05-18, 22:04
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Så du tycker att man kan se antalet invånare från ett berg?
Ok. BC har dubbelt så många invånare. Jag skrev "jag tror" och hade fel. Det var egentligen oviktigt i mitt inlägg. Innerstan eller vad man ska kalla det är klart större i BC som jag skrev. Och det ligger skitområden i stan till skillnad från Stockholm. Jävligt nära med småkriminella och husslare som är jävligt mycket fattigare än i någon förort i Sverige. Om jag fattat rätt är business mer territoriell nu än förr. Kunder kommer till förorten mer än förorten kommer till kunderna som det var när jag hängde i Stockholm.

Inte i siffror, men däremot kan du få en bild av dess utsträckning, eller tycker inte du att det går att stå på Skinnarviksberget och dra slutsatsen att Stockholm har fler invånare än om du t.ex. stod på Norra Berget i Sundsvall och blickade ut över staden?

Du har helt rätt, många centrala delar av Barcelona är otroligt sunkiga och jag har självt hängt med langare ner i ruttna källare med madrasser på golven och köpt diverse substanser mitt inne i stan.
Citera
2019-05-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det är en riktig iakttagelse. Min erfarenhet av Spanien är att etniska Europèer (inkl etniska svenskar) är väldigt omtyckta av spanjorerna. Men deras hat mot araber och afrikaner är enormt mycket större i Spanien, än i Sverige.

Det gäller f ö hela sydeuropa, och många lokalinvånare vägrar t o m hyra ut hotellrum till sk "svenska" negrer.
Har du vart där? Det är en av de mest kontinentala staden som finns det finns rasister överallt men dom är då rakt inte överrepresenterade där
Citera
2019-05-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Ja de är väl ganska glasklart eller?
Ni går på vad tidningarna skriver och de vinklar oftast hela historier som skrivs där. Ingen vet om han var på plats ens och han o robin gömde sig inte för någon kanske de ville starta upp ett nytt liv utan albanjävlarna
Citera
2019-05-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Inte i siffror, men däremot kan du få en bild av dess utsträckning, eller tycker inte du att det går att stå på Skinnarviksberget och dra slutsatsen att Stockholm har fler invånare än om du t.ex. stod på Norra Berget i Sundsvall och blickade ut över staden?

Du har helt rätt, många centrala delar av Barcelona är otroligt sunkiga och jag har självt hängt med langare ner i ruttna källare med madrasser på golven och köpt diverse substanser mitt inne i stan.

Fast yta är ju givetvis en sak och invånare en annan sak. Trångboddhet, andel kontorsbyggnader etc. Om man, som vi gjort, räknar in ytterförorter är det ju lurigt etc. Oavsett om du står på Tibidabo eller i Kaknäs. Om vi nu ska dribbla helt OT.
Bättre att var ense om det vi är ense om. Skit samma om invånare. Det är en tuff stad med enorma klyftor. En helt annan business och mer uppdelat vem som kör vad.
Och majjabruket är många som inte fattar som turist. Jag gillar sånt själv. Sköt dig själv, men gör det snyggt.
Citera
2019-05-18, 22:29
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshener
Har du vart där? Det är en av de mest kontinentala staden som finns det finns rasister överallt men dom är då rakt inte överrepresenterade där

Det kan du lita på, att jag varit i Barcelona. Katalanerna har en sund nationell självbevarelsedrift, och dom förstår att afrikanen och araben inte tillför dom något gott.

Inte ens Madrid är gillat i Barcelona.
Citera
2019-05-18, 22:54
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ni går på vad tidningarna skriver och de vinklar oftast hela historier som skrivs där. Ingen vet om han var på plats ens och han o robin gömde sig inte för någon kanske de ville starta upp ett nytt liv utan albanjävlarna

jag vet mer än någon i denna tråden någonsing kommer göra, bor i göteborg på hisingen och är djuuuuupt instatt i allt vad detta handlar om så. Gömde inte sig för någon? vad fan vet du ?
Citera
2019-05-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det kan du lita på, att jag varit i Barcelona. Katalanerna har en sund nationell självbevarelsedrift, och dom förstår att afrikanen och araben inte tillför dom något gott.

Inte ens Madrid är gillat i Barcelona.

Hela Spanien är extremt nationalistiska. För sin region. Bara baskerna som är värre än katalanerna. Katalonien vill ju lämna "unionen". Och alla hatar Madrid. Efter Francos vurm och förtryck framförallt.
Citera
2019-05-19, 01:49
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Hur mycket skjutningar/mord är det i spanien/barcelona? Smäller det lika mycket som i Sverige eller sticker händelsen ut?
Hyggligt mycket. Betydligt mer än i Stockholm/Göteborg/Malmö. Notera att det finns ett nyhetens behag i nyheter om att folk skjuter varandra (i sverige) men om det är mer vardag blir det inte så mycket nyheter i de lokala tidningarna, mer notiser.
Barcelona är najs, men betydligt brutalare stad än nån annan vi har i Sverige, ska man dit så behöver man ha lite koll så fort man gör något mer än att gå på bio, gillar stan, men som sagt man måste vara på sin vakt, har varit där ett antal gånger och råkat ut för en del otrevligheter själv där nere (som med lite tur slutade bra).

Men för att återvända till ämnet.
Vet vi vem det är? Och vet vi vad personen hade för hotbild på sig?
Och framför allt, vad är det som säger att det är nån från nått gäng i Sverige som letat upp personen och därefter tagit honom av daga? Kan ju precis lika gärna vara ett rån eller en lite större narkotikaaffär som spårat ur och gått åt helvete. Det är ju fullt möjligt att personen tror att han inte behöver vara lika försiktig som i Sverige när det inte är folk som vill skjuta honom bakom vartannat hörn. Och bara för att personen råkat vara gängkriminell i Sverige så betyder det ju inte automatiskt att brottet är relaterat till nått gammalt gäng i Sverige.
Citera
2019-05-19, 02:25
Medlem
NamnlosBarns avatar
Var det robin talani som mördades?
Han var man rädd för som liten.. fick även stryk av honom engång ... och jag är tjej.
Citera
2019-05-19, 03:03
Medlem
Conams avatar
Citat:
Nähä men om personen föds i sverige och en av föräldrarna är svenska så är det barnet inte svenskt då?? Fkn rasister

Citat:
Albanjävlar! Är det ett folkslag? Är du möjligen rasist? Nä gläds åt en råtta mindre.
Citera
2019-05-19, 03:20
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Hur mycket skjutningar/mord är det i spanien/barcelona? Smäller det lika mycket som i Sverige eller sticker händelsen ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Hyggligt mycket. Betydligt mer än i Stockholm/Göteborg/Malmö. Notera att det finns ett nyhetens behag i nyheter om att folk skjuter varandra (i sverige) men om det är mer vardag blir det inte så mycket nyheter i de lokala tidningarna, mer notiser.
Barcelona är najs, men betydligt brutalare stad än nån annan vi har i Sverige, ska man dit så behöver man ha lite koll så fort man gör något mer än att gå på bio, gillar stan, men som sagt man måste vara på sin vakt, har varit där ett antal gånger och råkat ut för en del otrevligheter själv där nere (som med lite tur slutade bra).

Barcelona hade 10 mord 2018 - Malmö 11 hjälskjutna

Katalonien hade 45 mord - ungefär vad Stockholm har (alla typer av mord)
Citera
2019-05-19, 03:23
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Angående att kunna gömma sig i en storstad som Barcelona.

Enligt Wikipedia så bor det ca 3,2 miljoner i storstadsområdet.
Håller man en låg profil borde det nästan vara omöjligt att bli hittad. Jobba med ett vanligt jobb, åka vanlig bil, bo normalt osv. Inte ens en tvåmeters blond svensk skulle bli en snackis. Särskilt inte inom det kriminella kretsarna, eftersom dom aldrig skulle komma i kontakt med personen i fråga. Och i det här fallet så rör det sig om en person vars utseende inte heller borde sticka ut särskilt mycket i Barcelona. Han borde kunna hålla sig gömd hur länge som helst. Risken för att genom slumpen bli hittat är ju 1 på 3200000. Inte riktigt dom siffrorna i verkligheten, men ni fattar tänket.

Om man däremot ger sig in i dom kriminella kretsarna krymper ju staden oerhört. Och snacket börjar gå inom den krets man rör sig, dvs den kriminella. Pysslar man enbart med någon form av lokal kriminalitet, kanske man kan segla under radarn ändå. Men om man tex ger sig in i drogbranschen, så krymper staden igen. Börjar man sedan klättra i den kriminella hierarkin, så krymper staden ännu mer. Och snacket ökar. Sprider sig som ringar på vattnet, och till slut så når dom Sverige. Kanske via någon kusin i Norge, som dealat med han.
Vad kan då risken för att bli upptäckt genom slumpen landa på nu då? 1 på 10000? 1 på 100? Beroende på hur mycket snackis han lyckats bli. Om någon dessutom letar aktivt, så ökar risken för upptäckt såklart ännu mer.

Så, om scenario två gäller, så tror jag inte att det är så svårt för andra kriminella att hitta offret. Speciellt inte om dom är i samma bransch, tex droghandel.
Senast redigerad av Evig.Ingen.Naken. 2019-05-19 kl. 03:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in