2019-05-19, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
Man kan inte söva en funktion, det är individen och dess medvetande som sövs ditt libtard. Utan medvetande tappar funktionen sin verkan. Vid just den tidpunkten är det ingen skillnad för individen om funktionen existerar eller inte och det är precis det som är poängen.
Funktionen som uteliggaren inte har tappar sin verkan?

Jag tror du kan sluta försöka förklara din liknelse nu mellan sovande uteliggare och zygoter som saknar funktioner att tänka, känna och vara en självständig individ. Den slutar inte vara korkad oavsett hur du trasslar in dig.
Citera
2019-05-19, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, om du blir gravid och inte får avbryta graviditeten så är du allt tvungen att fortsätta vara gravid.

Ja du är tvungen eftersom en graviditet har uppståt och varar i 9 månader, men inte tvingad.
Citera
2019-05-19, 02:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Av alla mördade barn. Förstår du skillnaden mellan människor som dör av naturliga orsaker och människor som aktivt mördas, som annars hade växt till vuxna människor och levt fullgoda liv?

Varför har du så svårt att ta ansvar för dina handlingar?
Nej, jag förstår inte varför inte varför inte de oändligt många fler som dör av naturliga orsaker är lika skyddsvärda.

Varför struntar du i att inget görs för att få dem att växa till vuxna människor och leva fullgoda liv?
Citera
2019-05-19, 02:23
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Nej, jag förstår inte varför inte varför inte de oändligt många fler som dör av naturliga orsaker är lika skyddsvärda.

Varför struntar du i att inget görs för att få dem att växa till vuxna människor och leva fullgoda liv?

Förstår du att detta är lika mycket ett argument emot abort som det är ett argument emot att judar inte borde få mördas fritt på gator och torg? Som jag förstår det är du alltså okej med mord och död i allmänhet?
Citera
2019-05-19, 02:26
Avslutad
Citat:
Ja du är tvungen eftersom en graviditet har uppståt och varar i 9 månader, men inte tvingad.
Nähä. Så ingen tänker tvinga gravida kvinnor att utstå graviditeten i nio månader då?
Citera
2019-05-19, 02:27
Medlem
Citat:
Funktionen som uteliggaren inte har tappar sin verkan?

Herregud. Jag har inte påstått att han aldrig haft den, jag säger att den saknar verkan i ett visst tillstånd. Du vägrar verkligen föra ett ärligt samtal.
Citera
2019-05-19, 02:28
Medlem
Citat:
Nähä. Så ingen tänker tvinga gravida kvinnor att utstå graviditeten i nio månader då?

Jo vår biologi gör det, ingen annan.
Citera
2019-05-19, 02:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Ingen tvingar kvinnor att sära på benen för kuk. Har du verkligen så svårt att ta ansvar för dina handlingar?
Citera
2019-05-19, 02:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Förstår du att detta är lika mycket ett argument emot abort som det är ett argument emot att judar inte borde få mördas fritt på gator och torg? Som jag förstår det är du alltså okej med mord och död i allmänhet?
Du vill helt enkelt inte svara på varför du inte bryr dig om att över hälften av alla barn dör utan att någon gör något åt det, och börjar därför svamla om att mörda judar istället?
Citera
2019-05-19, 02:35
Avslutad
Citat:
Herregud. Jag har inte påstått att han aldrig haft den, jag säger att den saknar verkan i ett visst tillstånd. Du vägrar verkligen föra ett ärligt samtal.
Skillnaden är alltså att zygoten saknar funktioner för att tänka, känna och vara en självständig individ medan uteliggaren har dessa funktioner vare sig han sover eller de saknar verkan eller inte.

Säg efter mig: jag hade fel i att sovande uteliggare saknar funktioner att tänka och känna.
Citera
2019-05-19, 02:36
Avslutad
Citat:
Jo vår biologi gör det, ingen annan.
Nejdå, vår biologi tillåter att avbryta graviditeten.
Citera
2019-05-19, 02:40
Medlem
Citat:
Skillnaden är alltså att zygoten saknar funktioner för att tänka, känna och vara en självständig individ medan uteliggaren har dessa funktioner vare sig han sover eller de saknar verkan eller inte.

Säg efter mig: jag hade fel i att sovande uteliggare saknar funktioner att tänka och känna.

Du saknar kognitiv förmåga för att förstå sammanhanget liknelsen gjordes. Du har fått alla chanser i världen att be om hjälp för att förstå men du drygar dig istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in