2019-05-18, 16:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
I början utav deras valkampanj så trodde jag att det skulle bli ett magplask för AFS i detta val.

Jag tyckte inte de hade någon tydlig strategi för hur man skulle nå ut osv.

Men nu efter att ha sett hur dåligt AFS har blivit behandlade av kommuner, politiker, bolag, företag och TV4 så tror jag faktisk på en skräll. Jag tror att det finns en riktig chans att detta leder till den beryktade ”streisandeffekten”.

Jag tror förövrigt att många inklusive mig själv förstått att det inte längre är en demokrati vi lever i. Inte en ENDA riksdagspolitiker har ens noterat eller fördömt det faktum att AFS som enda politisk parti blir helt censurerade i svensk TV. Det är ju ren valpåverkan det vi bevittnar.

Oavsett hur det går i valet så tror jag inte AFS är den avgörande faktorn. Det har gjort allt de kunnat för partiet. Nu återstår bara vad jag hoppas blir en fingervisning för etablissemanget att valpåverkan bara slår tillbaka på de själva i slutändan.

Synd bara att en stor majoritet av befolkningen inte vet att de existerar just pga att de inte får synas i etablissemangsmedia
Citera
2019-05-18, 17:06
Medlem
StillaHavets avatar
Underbart framförande av Gustav i Norrköping. Blir bara bättre och bättre! Jag är helt trygg eftersom det är givet att AfS med partiledaren Kasselstrand självklart så småningom kommer att få politiskt inflytande. Det finns fortfarande tillräckligt många intelligenta svenskar, tack och lov, så det är inte en fråga om utan när genombrottet kommer.

Håll kurs och håll fart, så nås målet, kanske t.o.m. snabbare än förväntat. Någon vill oss väl som har begåvat just Sverige med sannolikt en av Europas bästa politiker, Gustav Kasselstrand. Föga förvånande att alla, massmedier, SD, etablissemanget gör allt för att undanhålla, förtiga och demoralisera. De ser det alla med minsta hjärna kan se. I Gustav Kasselstrand och AfS finns Sveriges framtid.
Citera
2019-05-18, 18:38
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Synd bara att en stor majoritet av befolkningen inte vet att de existerar just pga att de inte får synas i etablissemangsmedia

De når ut till hundratusentals varje dag genom deras tunnelbaneskampanj i centrala Stockholm så etablissemangsmedia är inte det enda sättet att nå ut till vanligt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Underbart framförande av Gustav i Norrköping. Blir bara bättre och bättre! Jag är helt trygg eftersom det är givet att AfS med partiledaren Kasselstrand självklart så småningom kommer att få politiskt inflytande. Det finns fortfarande tillräckligt många intelligenta svenskar, tack och lov, så det är inte en fråga om utan när genombrottet kommer.

Håll kurs och håll fart, så nås målet, kanske t.o.m. snabbare än förväntat. Någon vill oss väl som har begåvat just Sverige med sannolikt en av Europas bästa politiker, Gustav Kasselstrand. Föga förvånande att alla, massmedier, SD, etablissemanget gör allt för att undanhålla, förtiga och demoralisera. De ser det alla med minsta hjärna kan se. I Gustav Kasselstrand och AfS finns Sveriges framtid.

Håller med. Fruktansvärt bra torgmöte i Norrköping. Vänstern skämde ut sig rejält och blev omhändertagna av polisen. Det är precis som Kasselstrand sa ”vänstern är våra bästa valarbetare”..
Citera
2019-05-18, 18:41
Medlem
Hoppas nu bara inte att Kasselstrand m.fl. efter EU-valet lägger partiet "på is", för att sedan sätta igång igen 2022, för då har de inte lärt sig något. De måste vara aktiva hela tiden. Inte lika aktiva som under ett valår, men de kan inte bara lägga ner med aktivismen så fort ett val är över.
Citera
2019-05-18, 18:45
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Hoppas nu bara inte att Kasselstrand m.fl. efter EU-valet lägger partiet "på is", för att sedan sätta igång igen 2022, för då har de inte lärt sig något. De måste vara aktiva hela tiden. Inte lika aktiva som under ett valår, men de kan inte bara lägga ner med aktivismen så fort ett val är över.

Precis. Det är mellan valen AfS kommer vinna över väljare genom att vara aktiva och visa sig när de andra partierna är passiva.
Citera
2019-05-18, 20:06
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Lägger de partiet på is kommer jag tyvärr inte att rösta på dem 2022 och inte heller förnya mitt medlemskap.
Citera
2019-05-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Precis. Det är mellan valen AfS kommer vinna över väljare genom att vara aktiva och visa sig när de andra partierna är passiva.

Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Lägger de partiet på is kommer jag tyvärr inte att rösta på dem 2022 och inte heller förnya mitt medlemskap.

Grejen är att jag upplevde just detta lite direkt efter riksdagsvalet förra året. Det blev jättetyst ett bra tag, för att sedan bli aktiva igen i takt med EU-valet. Så jag är lite rädd att samma kommer ske efter EU-valet. Möjligen att det berodde på en "chock" eller vad man nu vill kalla det efter valet, men det duger liksom inte att vara tyst i 2,5 år efter EU-valet och sedan förvänta sig framgångar 2022. Det hoppas jag att de förstår.
Citera
2019-05-18, 20:33
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Grejen är att jag upplevde just detta lite direkt efter riksdagsvalet förra året. Det blev jättetyst ett bra tag, för att sedan bli aktiva igen i takt med EU-valet. Så jag är lite rädd att samma kommer ske efter EU-valet. Möjligen att det berodde på en "chock" eller vad man nu vill kalla det efter valet, men det duger liksom inte att vara tyst i 2,5 år efter EU-valet och sedan förvänta sig framgångar 2022. Det hoppas jag att de förstår.
De kanske bara var upptagna med att planera årets turné. Jag antar att det ligger väldigt mycket jobb bakom. Om jag inte missminner mig så har partiet bokat samma plats på almedalsveckan som förra året så det borde vara aktiviteter från partiet där. Annars håller jag med om att det vore illa om de blir helt tysta efter EU-valet.

Gustav gjorde en fantastisk insats i Norrköping idag och clownvänstern skämde ut sig i vanlig ordning. Det är väldigt imponerande att han lyckas hålla sig så pass lugn trots att demonstranterna tillåts att stå så nära och skrika. Polisen framstår verkligen som fullständiga mesproppar. Kul att se att så många kom för att stötta att AfS!
Citera
2019-05-18, 22:24
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Du är för hård. Glöm inte att partiet är nytt och man satsade allt på ett kort att komma in.
Citera
2019-05-18, 23:01
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Håller med. Fruktansvärt bra torgmöte i Norrköping. Vänstern skämde ut sig rejält och blev omhändertagna av polisen. Det är precis som Kasselstrand sa ”vänstern är våra bästa valarbetare”..
Det är sant, för att engagera sig i AfS lokalt är som att doppa sig i ett akvarium där alla fiskar flyter på ytan med magen uppåt och väntar på måsarna. Hög energi fick de en gång för alla i form av en stöt när brödrosten föll ned där. Det är en sån absurd kontrast mellan den stoiskt energiske Gustav Kasselstrand på evigt gott och behärskat humör, i med- och motgång lika, och hans kycklingar som knappt ens vågar eller orkar titta ut genom hålet i sina fågelholkar. Den rabblande skrikvänstern är de som utför kampanjarbetet, för ingen annan bryr sig, och när det är punkarna som är bäst i klassen, då är det illa.
Citera
2019-05-19, 02:49
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Satt du bara och hittade på allt du skrev om AfS ekonomi?

Jag har läst liknande kommentarer som dina förut så det vore intressant att veta om det finns några belägg för det.

Mycket vettiga kommentarer du har läst.

Alternativet är att AfS har en sugar-daddy. En eller flera mäktiga personer som bara öser in med pengar på ett parti helt utan resultat eller mandat. Frågan är vilka dessa mäktiga/rika människor är och vad de egentligen vill med AfS.
Citera
2019-05-19, 02:52
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckpope
Vad kostar det att annonsera i TV4? Hur har AfS råd med det? De måste vara välfinansierade.

Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in