Citat:
Ursprungligen postat av
vonSlyna
Tror du citerar fel person. Det jag anmärkte på var att du skrev "eventuell anmälan och utredning kommer visa om de var för hårda". Att kollegorna skulle komma fram till att derbypoliserna är skyldiga till någon sorts övervåld är en enorm övertro. Som om socialtjänsten skulle erkänna att de gjort fel, det händer liksom inte.
------
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wEKKzo/efter-derbyt--700-anmalningar-mot-polisen
Minns ni detta derby? 700 anmälningar, gav oss ingenting.
Nä, det blev nog rätt men mitt inlägg var inte disponerat på bästa sätt. Du skrev om en övertro många inte delar, jag menar att vissa inte delar den.
Att redan från början säga att SU kommer fria kollegorna och sen när de blir friade säga "vad var det vi sa" ger konfirmeringsbias (eng, confirmation bias).
SU är förmodligen den mest seriösa enheten inom svensk polis och du ska veta att varenda utredning om tjänstefel som görs i Sverige alltid är åklagarledd, oavsett hur litet tjänstefelet är sett till helheten.
Det många, jag säger ändå vissa och det med fokus på media och supportrar, behöver lära sig är att vid våldsamma upplopp och ohörsamhet mot ordningsmakten är ribban otroligt låg för att ingripandevåld.
Det som framkommer i den här tråden men främst på instakonton är en absolut ovilja att reflektera över sin del i ett större sammanhang. Att det ljugs och skapas missförstånd för att man vill polarisera tjänar ingenting till. Exempel: "Batongslag mot ryggen" när det tydligt framgår på filmen att slaget träffar rumpan är detsamma som "Här dunkar ordningsvakten nioåringens huvud mot golvet" när det visade sig vara en trettonåring han flyttade från sig för att denne sparkade honom i ryggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tallbarrskotte
BA:s storming? Du måste skämta. Snacka inte en jävla massa skit när du inget vet. Blir värre och värre för oss supportrar och det pga poliserna.
På vilket sätt är det skit?