2019-05-18, 15:52
Medlem
Som många säkert känner till är Mallorca ett mycket populärt alternativ för fler och fler svenskar att bosätta på. Fördelarna är många, nackdelarna få. Jag har bott här till och från sedan tidigt 90-tal och tycker mig känna ön ganska bra. Driver en fastighetsbyrå sedan några år och besvarar gärna frågor, både publikt och privat, ifrån de som känner sig sugna på att emigrera delar eller hela året.

Lovar inga omedelbara svar eftersom jag arbetar mycket. Helst inga frågor om nattklubbar och bra stränder, det finns det andra som kan hjälpa till med. Mer om hur det fungerar rent praktiskt att flytta till och bo i Spanien.
Citera
2019-05-18, 15:55
Bannlyst
Hur många tyskar bor det där? Hur mycket lägenhet får jag för en miljon svenska kronor?
Citera
2019-05-18, 16:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Hur mycket tjänar du vid en försäljning?
Är det många kriminella som köper bostäder?
Citera
2019-05-18, 16:21
Avslutad
Kul tråd och bra initiativ!

Hur är det att flytta med barn till Mallis? Finns svensk skola? Är den spanska lokala diton bra, eller rekommenderas privat?

Funkar det med svenskt uppskov om man köper i Spanien?

Vad ligger en hygglig villa i ett medelklassområde på?(c a 4 sovrum, minst två badrum)? Motsvarande lägenhet i Palmas bättre områden?
Citera
2019-05-18, 16:37
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag tycker att det borde finnas fler fråga vad ni vill-trådar.
Så, vad ligger kvadratmeterpriset på i centrala Palma? Är det billigare runt om på ön? Vilka områden anses finare och finns det områden som anses riktigt dåliga?
Citera
2019-05-18, 16:43
Medlem
Förväntar ni mäklare en tillströmning av svenska pensionärer nu när skattereglerna kommer att ändras för de som "emigrerar" till Portugal?

Hur varmt brukar det vara mellan Oktober-April? Ligger snittet på 20 grader eller lägre?

Är det krångligt att äga en bostad samt att hyra ut den mellan Maj-September? Betsalar man skatt i Spanien på intäkterna av uthyrningen?
Citera
2019-05-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Kul tråd och bra initiativ!

Hur är det att flytta med barn till Mallis? Finns svensk skola? Är den spanska lokala diton bra, eller rekommenderas privat?

Funkar det med svenskt uppskov om man köper i Spanien?

Vad ligger en hygglig villa i ett medelklassområde på?(c a 4 sovrum, minst två badrum)? Motsvarande lägenhet i Palmas bättre områden?
Skolan är privat, ej säkert skolpengen följer med.
Citera
2019-05-18, 19:50
Medlem
ronken82s avatar
Vad ligger ett ”standardhus” (om det finns nån?) på i pris?
Citera
2019-05-18, 20:36
Medlem
Mullrets avatar
Hur ser ni på brottsligheten på Mallorca? Verkar vara både inom administrationen och på gatan... mycket maffia och droger.
Citera
2019-05-18, 21:41
Medlem
Såg du Jönssonligan där när de snodde korset?
Citera
2019-05-18, 22:43
Medlem
bullet^s avatar
Vad tycker spanjorerna om svenskar.
Citera
2019-05-19, 10:51
Medlem
Hur har marknaden hämtat sig från 2008? Sitter bankerna och trycker fortfarande? Får man något vettigt för pengarna eller är det fortfarande överpris?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in