2019-05-18, 15:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så osolidariskt mot dottern.
Inte konstigt om hon har svårt att bryta
sig fri från honom om inte hennes
närmaste stöder henne.

Hon kanske umgås med honom efter skilsmässan för att hon vill det? Varför skulle svärföräldrarna ta avstånd, finns det något mer meningslöst PK i dagsläget, att folk "tar avstånd" till höger och vänster om allt de inte a priori ens har något att göra med?
Det är inte svärfar som var gift med Stefan.
Citera
2019-05-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vill du utveckla tankegången där ?

Han skriver att man borde täppa till toppen på en cache. Tydligen har man saker i dem och något att anteckna med så det är kanske bra om det inte kan regna in i dem, krypa in myror eller liknande. Men utifrån den kommentaren synes en del tolka det som ett dödshot, att det handlar om att SD vill tysta någon.

Jag ser inte något som realistiskt ger fog för den "misstanken" mer än något slags hjärnspöke hos den som tolkar det till detta. Det vore väldigt intressant att veta deras tankegångar, om någon sådan ens finns, men det lär inte hända.
Citera
2019-05-18, 15:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon kanske umgås med honom efter skilsmässan för att hon vill det? Varför skulle svärföräldrarna ta avstånd, finns det något mer meningslöst PK i dagsläget, att folk "tar avstånd" till höger och vänster om allt de inte a priori ens har något att göra med?
Det är inte svärfar som var gift med Stefan.

Nej men Steffe har varit otrogen mot hans
dotter i 6 år.
Då tycker jag att det är mycket
osolidariskt att fortsätta att umgås med
honom som om ingenting har hänt.
Citera
2019-05-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej men Steffe har varit otrogen mot hans
dotter i 6 år.
Då tycker jag att det är mycket
osolidariskt att fortsätta att umgås med
honom som om ingenting har hänt.

Men dottern är väl vuxen nog att få hantera sina egna relationer ändå? Det där resonemanget låter ju lite som ett hederstänk.
Citera
2019-05-18, 15:42
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Han skriver att man borde täppa till toppen på en cache. Tydligen har man saker i dem och något att anteckna med så det är kanske bra om det inte kan regna in i dem, krypa in myror eller liknande. Men utifrån den kommentaren synes en del tolka det som ett dödshot, att det handlar om att SD vill tysta någon.

Jag ser inte något som realistiskt ger fog för den "misstanken" mer än något slags hjärnspöke hos den som tolkar det till detta. Det vore väldigt intressant att veta deras tankegångar, om någon sådan ens finns, men det lär inte hända.
Han är misstänkt för mord.
Ordo absurdum
Citera
2019-05-18, 15:49
Medlem
Citat:
Han är misstänkt för mord.
Ordo absurdum

Ja han är misstänkt för mord.

Här är det dryftade inlägget.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6120ce06-8a9e-4ba4-b597-d67009dcb5b5

Han synes skriva om en cache som tydligen verkar upphaussad men som han menade sig hittat hyfsat lätt. Men något med cachen bör underhållas av den som "äger" den varför han skriver om vad som bör åtgärdas.

Jag ser inget konkret vettigt skäl öht för att spekulera i att detta inlägg rimligtvis skulle tolkas som ett mordhot.

Finns det känd allvarlig osämja mellan SD och innehavaren av cachen som stöder mordhotsspekulationen så vore det välkommet att utveckla något om det. Annars ser det lätt psykosartat ut att insinuera det.
Citera
2019-05-18, 16:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja han är misstänkt för mord.

Här är det dryftade inlägget.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6120ce06-8a9e-4ba4-b597-d67009dcb5b5

Han synes skriva om en cache som tydligen verkar upphaussad men som han menade sig hittat hyfsat lätt. Men något med cachen bör underhållas av den som "äger" den varför han skriver om vad som bör åtgärdas.

Jag ser inget konkret vettigt skäl öht för att spekulera i att detta inlägg rimligtvis skulle tolkas som ett mordhot.

Finns det känd allvarlig osämja mellan SD och innehavaren av cachen som stöder mordhotsspekulationen så vore det välkommet att utveckla något om det.
Precis vi dummar till oss lite, det var länken vi pratade om.
  1. Var fick du mordhotet ifrån ?
  2. SD är ensamt misstänkt för mordet på Lena Wesström
  3. Känner du någon med psykos ?
För övrigt kul att du visar din synvinkel det var välkommet,
Citera
2019-05-18, 16:18
Medlem
Citat:
Precis vi dummar till oss lite, det var länken vi pratade om.
  1. Var fick du mordhotet ifrån ?
  2. SD är ensamt misstänkt för mordet på Lena Wesström
  3. Känner du någon med psykos ?
För övrigt kul att du visar din synvinkel det var välkommet,

Lastfirst. Mig veterligt känner jag ingen med psykos, men man behöver inte ha personlig kännedom om någotför att känna till beståndsdelarna i det. Känner du någon mördare?

Här har du honans inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-05-18, 16:20
Medlem
Teleologisk tolkning?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Känner SD sig oövervinnerlig?

" Veni vidi vici! " skriver SD i GC-text. Det är visserligen ett väl använt klassiskt citat som sägs vara sagt av Julius Ceasar (Han kom, Han såg, Han segrade), men när det skrivs av en MGM känns det inte naturligt. Det blir så fel...

I loggtexten skriver han ett tips till CO om att täppa till öppningen för att öka livslängden. Jag hoppas verkligen inte denna CO är någon som vet detaljer som MGM önskar hen ska vara tyst om.
Kanske SD vill vara "rolig", men jag undrar hur många som tycker att han är det - egentligen?

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6120ce06-8a9e-4ba4-b597-d67009dcb5b5
Citera
2019-05-18, 16:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Lastfirst. Mig veterligt känner jag ingen med psykos, men man behöver inte ha personlig kännedom om någotför att känna till beståndsdelarna i det. Känner du någon mördare?

Här har du honans inlägg:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Beståndsdelarna i att förlora "något" som står nära till hjärtat.
Det tror jag vi har alla på ett eller annat sätt.
Förlust av verkligheten, är det där SD är ?
Han söker och söker vad finner han.. när han har ont i "sågspånet" ?
Måste vi (vi vanliga dödliga) försätta oss i förlust för att rädda en vanskapt varelse tillika Stefan ?
Som totalsaknar empati, bevisligen.
Vem ska behöva offras för att Stefan är sjuk i "sågspånet".
Finns nog Lego verksamhet i fängelset, kanske där han är det mentala fängelset.
Citera
2019-05-18, 16:46
Medlem
Citat:
Beståndsdelarna i att förlora "något" som står nära till hjärtat.
Det tror jag vi har alla på ett eller annat sätt.
Förlust av verkligheten, är det där SD är ?
Han söker och söker vad finner han.. när han har ont i "sågspånet" ?
Måste vi (vi vanliga dödliga) försätta oss i förlust för att rädda en vanskapt varelse tillika Stefan ?
Som totalsaknar empati, bevisligen.
Vem ska behöva offras för att Stefan är sjuk i "sågspånet".
Finns nog Lego verksamhet i fängelset, kanske där han är det mentala fängelset.

Det fetade, somliga verkar gladeligen offra sitt förstånd och mentala hälsa vart fall, och helt frivilligt vad det verkar. Det jag fetade i honans inlägg kan man om man är väldigt välvillig säga är ett utslag av livlig fantasi. Men man kan fundera på om det var ett utslag av psykos.

Du kanske skulle ha lite och vinna på istället för att fantisera om huruvida någon är hotad. Du skulle eventuellt kunna lägga tid på att lära dig skriva begripligt.

Att SD verkar mentalt sjuk gör inte Honans inlägg mindre sjukt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-18 kl. 16:49.
Citera
2019-05-18, 16:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Känner SD sig oövervinnerlig?

" Veni vidi vici! " skriver SD i GC-text. Det är visserligen ett väl använt klassiskt citat som sägs vara sagt av Julius Ceasar (Han kom, Han såg, Han segrade), men när det skrivs av en MGM känns det inte naturligt. Det blir så fel...

I loggtexten skriver han ett tips till CO om att täppa till öppningen för att öka livslängden. Jag hoppas verkligen inte denna CO är någon som vet detaljer som MGM önskar hen ska vara tyst om.
Kanske SD vill vara "rolig", men jag undrar hur många som tycker att han är det - egentligen?

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6120ce06-8a9e-4ba4-b597-d67009dcb5b5

Det verkar som åtminstone en av
ägarna till cachen är ett barn.
Har SD sjunkit så lågt att han hotar barn
nu?
Kanske en kompis till LWs barn som vet
för mycket för att SD ska känna sig trygg?
Eller en kompis till något av hans egna
barn som fått höra eller se något som ska
hållas hemligt.
Hans barn lever ju inte i något vacuum.
De måste väl prata med någon, får man hoppas?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-18 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in