Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag förmodar att Draifos menar att kikarsiktet var inställt redan från början: "även om inte åklagaren har kunnat visa på något objektivt stöd för sina teorier" är h*ns tro.
Och alla andra har därmed också kikarsiktet felaktigt inställt?
Jag vet inte på vilka grunder du Draifos kunnat dra dessa slutsatser. Vi har i praktiken inga uppgifter alls.
Jag syftar särskilt på videoklippet som 'MrBarnaby' länkade till, med GW:s framträdande i Nyhetsmorgon i TV4. Jag menar alltså att det kanske var lite klumpigt av GW att sitta i TV och berätta om vad han t.ex. trodde att motivet var, och hur han trodde att SD skulle ha burit sig åt. Tydligen hade GW i juni 2018 ingen aning om vad åklagaren ansåg sig ha på SD, utan han gick väl mest på gamla reflexer och på de obekräftade uppgifter som for runt i slaskmedia vid den tiden. Hans framträdande i TV kan säkert ha förstärkt de misstankar mot SD som redan fanns hos allmänheten, och i värsta fall kan det också ha påverkat åklagaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Det är ju ganska ”objektivt” med bl.a. tre så pass kunniga experter./.../
Precis. Det här är ju tre tungviktare i sådana här sammanhang, och det är inte bara allmänheten som lyssnar när de uttalar sig. De måste vara noga med hur de uttrycker sig.