2019-05-18, 13:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag kan italienska och veni vidi vici betyder jag kom jag såg jag segrade.
Så det gör det ännu mer fel när SD skriver ett sådant narcissistiskt uttryckt som är i jag-form, ingen tvekan om att han menar sig själv då.

Nu är jag inte med riktigt, jag förutsatte av sammanhanget att det refererar till någon cache han hittat.
Han kanske hittade/löste en cache? Borde han gett någon annan "äran"?
Citera
2019-05-18, 13:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förmodar att Draifos menar att kikarsiktet var inställt redan från början: "även om inte åklagaren har kunnat visa på något objektivt stöd för sina teorier" är h*ns tro.
Och alla andra har därmed också kikarsiktet felaktigt inställt?
Jag vet inte på vilka grunder du Draifos kunnat dra dessa slutsatser. Vi har i praktiken inga uppgifter alls.
Jag syftar särskilt på videoklippet som 'MrBarnaby' länkade till, med GW:s framträdande i Nyhetsmorgon i TV4. Jag menar alltså att det kanske var lite klumpigt av GW att sitta i TV och berätta om vad han t.ex. trodde att motivet var, och hur han trodde att SD skulle ha burit sig åt. Tydligen hade GW i juni 2018 ingen aning om vad åklagaren ansåg sig ha på SD, utan han gick väl mest på gamla reflexer och på de obekräftade uppgifter som for runt i slaskmedia vid den tiden. Hans framträdande i TV kan säkert ha förstärkt de misstankar mot SD som redan fanns hos allmänheten, och i värsta fall kan det också ha påverkat åklagaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är ju ganska ”objektivt” med bl.a. tre så pass kunniga experter./.../
Precis. Det här är ju tre tungviktare i sådana här sammanhang, och det är inte bara allmänheten som lyssnar när de uttalar sig. De måste vara noga med hur de uttrycker sig.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-18 kl. 14:11.
Citera
2019-05-18, 14:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu är jag inte med riktigt, jag förutsatte av sammanhanget att det refererar till någon cache han hittat.
Han kanske hittade/löste en cache? Borde han gett någon annan "äran"?

Det är inte ofta man använder sådana storslagna uttryck om sig själv när man lyckats med något man klarat av många gånger förr. Det är väl knappast hans första geocache och den var inte belägen på toppen av Mount Everest så hans ansträngning att nå den kan inte ha varit särdeles stor.
Citera
2019-05-18, 14:57
Medlem
MrBarnabys avatar
I den här tråden finns en variant av gamla tiders kremlologer

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kremlologi
... konsten att utifrån ett tunt underlag gissa sig till ...
Jag vet inte vad man ska kalla företeelsen, SD-ologi kanske.
Citera
2019-05-18, 15:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag syftar särskilt på videoklippet som 'MrBarnaby' länkade till, med GW:s framträdande i Nyhetsmorgon i TV4. Jag menar alltså att det kanske var lite klumpigt av GW att sitta i TV och berätta om vad han t.ex. trodde att motivet var, och hur han trodde att SD skulle ha burit sig åt. Tydligen hade GW i juni 2018 ingen aning om vad åklagaren ansåg sig ha på SD, utan han gick väl mest på gamla reflexer och på de obekräftade uppgifter som for runt i slaskmedia vid den tiden. Hans framträdande i TV kan säkert ha förstärkt de misstankar mot SD som redan fanns hos allmänheten, och i värsta fall kan det också ha påverkat åklagaren.

Precis. Det här är ju tre tungviktare i sådana här sammanhang, och det är inte bara allmänheten som lyssnar när de uttalar sig. De måste vara noga med hur de uttrycker sig.

Det skulle jag tro att de har varit, med GW i den nedre regionen.
Citera
2019-05-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte ofta man använder sådana storslagna uttryck om sig själv när man lyckats med något man klarat av många gånger förr. Det är väl knappast hans första geocache och den var inte belägen på toppen av Mount Everest så hans ansträngning att nå den kan inte ha varit särdeles stor.

Han kanske inte ser uttrycket som "storslaget", uttrycket står som en slogan på Marlboropaket? Kanske bara ett sätt att variera uttryckssättet för något man ofta kommunicerar ut (leta cacher och hitta dem).
Citera
2019-05-18, 15:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Känner SD sig oövervinnerlig?

" Veni vidi vici! " skriver SD i GC-text. Det är visserligen ett väl använt klassiskt citat som sägs vara sagt av Julius Ceasar (Han kom, Han såg, Han segrade), men när det skrivs av en MGM känns det inte naturligt. Det blir så fel...

I loggtexten skriver han ett tips till CO om att täppa till öppningen för att öka livslängden. Jag hoppas verkligen inte denna CO är någon som vet detaljer som MGM önskar hen ska vara tyst om.
Kanske SD vill vara "rolig", men jag undrar hur många som tycker att han är det - egentligen?

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6120ce06-8a9e-4ba4-b597-d67009dcb5b5

Loggad tillsammans med ex-svärfar?

Varför fortsätter ex-svärföräldrarna och
ex-svägerskan att umgås med någon
som har varit otrogen mot deras
dotter / syster i 6 år och som dessutom
är misstänkt för mord?
Citera
2019-05-18, 15:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Han kanske inte ser uttrycket som "storslaget", uttrycket står som en slogan på Marlboropaket? Kanske bara ett sätt att variera uttryckssättet för något man ofta kommunicerar ut (leta cacher och hitta dem).

Jag tror att han är mycket stolt
eftersom han lyckades hitta en burk
som ex-svärfar inte lyckats hitta vid
tidigare försök.
Citera
2019-05-18, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Loggad tillsammans med ex-svärfar?

Varför fortsätter ex-svärföräldrarna och
ex-svägerskan att umgås med någon
som har varit otrogen mot deras
dotter / syster i 6 år och som dessutom
är misstänkt för mord?

Dom kanske tycker han är trevlig, han kanske är bra med barnbarnen etc?
Citera
2019-05-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att han är mycket stolt
eftersom han lyckades hitta en burk
som ex-svärfar inte lyckats hitta vid
tidigare försök.

Kanske kanske inte. Hursom helst ser jag inte något konkret till att tolka om ett uttryck om att täppa igen toppen på en cache till att egentligen innebära ett dödshot som en del postare verkar vara inne på.

Allvarligt talat verkar det mer tydligt att en del postare i denna tråd snarare lider av något slags psykos i så fall.
Citera
2019-05-18, 15:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Dom kanske tycker han är trevlig, han kanske är bra med barnbarnen etc?

Så osolidariskt mot dottern.
Inte konstigt om hon har svårt att bryta
sig fri från honom om inte hennes
närmaste stöder henne.
Citera
2019-05-18, 15:27
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Kanske kanske inte. Hursom helst ser jag inte något konkret till att tolka om ett uttryck om att täppa igen toppen på en cache till att egentligen innebära ett dödshot som en del postare verkar vara inne på.

Allvarligt talat verkar det mer tydligt att en del postare i denna tråd snarare lider av något slags psykos i så fall.
Vill du utveckla tankegången där ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in