2019-05-17, 12:26
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
https://www.youtube.com/watch?v=G1_QfGpWe-E

Alkoholist?

Nja, sannolikt bara helt pantad av naturen... Och närmast ohört respektlöst för det parlament hon befinner sig i.

Hade hon försökt den i det brittiska underhuset... Utvisning direkt, eller matchstraff är tydligen vad man får där !
Citera
2019-05-18, 11:11
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Konstigt argument. Ifrågasätter du att Hjalmar Branting och Olof Palme var genuina sociademokrater bara för att de kom ur ett sociologiskt väsentligt mer högborgerligt skikt än Magdalena Andersson?

Det är väl allmänt känt att Palme blev socialdemokrat för att högern (moderaterna) inte ville veta av honom.

Det är gott om personer som gjort karriär inom S utan att vara övertygade socialdemokrater, Björn Rosengren till exempel.

Finns till och ned ett uttryck för det: Karriärsosse!

Mitt intryck av Magdalena Andersson är att hon är en person man ska undvika när hon druckit alkohol!
Citera
2020-04-13, 00:23
Medlem
HenrikBredbergs avatar
Hon har varit simmerska på toppnivå. Någon som hittar några foton på henne i simdräkt? Inte så att jag tänkte sitta och dra skinn till det, utan bara att det är som en tvångstanke att finns det måste man se. Som en lindrigare form av Gudruns förlossningsfilm som man liksom bara var tvungen att se lite på, trotts att man fick vissa men av den, drömde mardrömmar och fick svår ångest och ångrade att man sett den senare.
Citera
2020-04-15, 21:32
Medlem
EdKempers avatar
Ärligt talat, varför gör hon inget åt sina tänder? Jag kan inte koncentrera mig ett dugg när hon pratar då jag endast sitter och imponerad av hur ruttna dom ser ut. En människa, särskilt i hennes ställning borde seriöst ta en tandblekning.
Citera
2020-04-16, 00:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Ärligt talat, varför gör hon inget åt sina tänder? Jag kan inte koncentrera mig ett dugg när hon pratar då jag endast sitter och imponerad av hur ruttna dom ser ut. En människa, särskilt i hennes ställning borde seriöst ta en tandblekning.

Hade hon behållit vårtan så hade den distraherat så att folk inte tänkt på gaddarna!
Citera
2020-10-06, 11:58
Medlem
Vad vi vet om Maggan? Ja det är en del som finansminister men som inte kan klassas som skvaller tycker jag, hittills, men det senaste, faktiskt idag om henne, är uppseendeväckande.

Maggan har nämligen "enligt Ekot (föreslagits av) EU-ländernas finansministrar /---/ som ordförande i IMF:s högsta rådgivande organ, IMFC".
Internationella Valutafonden.

Ja som tack för Magdalena Anderssons generösa förvaltning och överförmyndarskap av Sveriges skattebetalares pengar till EU.
Citera
2020-10-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Vad vi vet om Maggan? Ja det är en del som finansminister men som inte kan klassas som skvaller tycker jag, hittills, men det senaste, faktiskt idag om henne, är uppseendeväckande.

Maggan har nämligen "enligt Ekot (föreslagits av) EU-ländernas finansministrar /---/ som ordförande i IMF:s högsta rådgivande organ, IMFC".
Internationella Valutafonden.

Ja som tack för Magdalena Anderssons generösa förvaltning och överförmyndarskap av Sveriges skattebetalares pengar till EU.

Globalisterna tackar Maggan för väl utfört arbete med ett toppjobb. Massinvandring och mer makt till EU och IMF.
Citera
2020-10-06, 12:43
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jag har hört att hon har alkoholproblem. Kanske inte så konstigt när hon är sosse.
Citera
2020-10-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Globalisterna tackar Maggan för väl utfört arbete med ett toppjobb. Massinvandring och mer makt till EU och IMF.
Ja, läste också att hon är på väg till ett toppjobb.. Är det så dom gör inom sosseriet när det börjar "ryka under fötterna" Vips! Så fixas ett nytt jobb, faan vad dum man varit i alla år, valt fel arbetsinriktning, eller inte, finns ju KARMA, hoppas den slår hårt och skoningslöst!
Citera
2020-10-06, 15:37
Medlem
KuReLuBs avatar
Rötan är fullständig. Vem inbillar sig att hon rekommenderas för sin kompetens?
Citera
2020-10-07, 23:24
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Rötan är fullständig. Vem inbillar sig att hon rekommenderas för sin kompetens?

Jag tycker att hon är fantastiskt osympatisk och jag gillar inte hennes sätt att agera och delar oftast inte hennes analys, men hon är ändå mer meriterad än många andra om nu rätt ska vara rätt - och det ska det väl

Citat:
Wikipedia:

Under sin gymnasietid studerade Magdalena Andersson samhällsvetenskaplig linje på Katedralskolan i Uppsala och gick ut 1987 med elva femmor, två fyror och en tvåa i betyg.[4]

Efter studenten flyttade hon till Stockholm för att studera vid Handelshögskolan i Stockholm, där hon 1992 avlade ekonomexamen (M.A.) och blev civilekonom. Hon var därefter verksam som doktorand i nationalekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm åren 1992–1995 men avbröt studierna. Höstterminen 1994 studerade hon vid Institutet för avancerade studier i Wien i Österrike. Vårterminen 1995 studerade hon vid Harvard University i USA.[5]

Magdalena Andersson var politiskt sakkunnig 1996–1998, planeringschef i Statsrådsberedningen 1998–2004 och statssekreterare i Finansdepartementet 2004–2006. Under åren 2005–2009 var hon styrelseledamot i den socialdemokratiska tankesmedjan Policy Network.

Under åren 2007–2009 var hon rådgivare till ordföranden för Socialdemokraterna Mona Sahlin och mellan 2009 och 2012 var hon överdirektör vid Skatteverket. Andersson utsågs i februari 2012 av Stefan Löfven till Socialdemokraternas ekonomisk-politiska talesperson. Den 29 september 2014 blev hon ledamot i riksdagen och bara fyra dagar senare tillträdde Andersson posten som finansminister.[6]

Magdalena Andersson är gift med Richard Friberg, professor vid Handelshögskolan i Stockholm.[5]
Citera
2020-11-13, 11:15
Medlem
Idag hade hon en whiskeyröst utan dess like. Tror inte hon orkar med fram till nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in