2019-05-18, 01:09
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Är du svensk medborgare så innebär du att du är svensk medborgare. Är du japansk medborgare så innebär det att du är japansk medborgare. Är du etniskt svensk så innebär det att du etniskt svensk. Är det verkligen så svårt?

Artikeln uppger inte några kvalificerande beskrivningar, så ditt lilla utbrott har ingen bäring på den ursprungliga frågan. Är karln blatte, neger eller (etnisk) svensk? Att deklareras "svensk man" av Aftonbladet räcker liksom inte. Allt för många somalier utan uppehållstillstånd eller medborgarskap har etiketterats "svenska män" för att jag ska ta den publikationen seriöst.
Citera
2019-05-18, 01:50
Medlem
Kan ju ha blivit skjuten för affärer som han hade nu i Spanien.

Behöver inte vara relaterat till saker som hänt i Sverige.
Citera
2019-05-18, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Det är synd att du känner så faktiskt.
På tal om etnicitet hos offret så finns det självklart möjlighet att det är en "icke svensk", enligt din definition, men det är väldigt mycket svenskar också som är kriminella utomlands. Med tanke på att du bara läser nyheter och inte har ögonen och uppfattningen öppen för världen i realitet så förstår jag hur du resonerar. Kommer oftast från de mest ointelligenta i samhället.

Sannolikheten att det är en riktig svensk är nästan lika med noll och det vet du. Det är självklart en av löfvens gullgossar som blivit knäppt.
Citera
2019-05-18, 02:10
Medlem
Danne90s avatar
Om denna babbe är skyldig för mordet på den lilla bosniska tjejen så skall jag tända en grill imorgon och fira.
Citera
2019-05-18, 02:21
Medlem
superfreak94s avatar
Om det är något brott jag hoppats våra inkompetenta poliser skulle klara upp och få GM:s dömda så är det bilbomben Torslanda och den stackars flickan Luna Mandic. Ett sånt vidrigt sätt att få en oskyldig 4-årig flicka mördad. Nu hoppats jag alla inblandade går plågsamma och långsamma dödar till mötes, om detta var en av dom hoppas jag inte ens spansk polis tar hans mördare hur jävlig den personen än är, och att fler DÖR.
Citera
2019-05-18, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Kan ju ha blivit skjuten för affärer som han hade nu i Spanien.

Behöver inte vara relaterat till saker som hänt i Sverige.

Exakt samma tanke slog mig också.
Beter man sig på ett vis i Sverige så gör man det förmodligen i Spanien också.
Just nu sitter vi på väldigt lite information i tråden men som jag ser det så är det i nuläget fullt möjligt att han har hamnat i konflikt med några lokala förmågor i Barcelona.

Skulle vara intressant att få reda på hur länge han har vistats där.
Svenskar, Tyskar och Engelsmän är förövrigt ansedda som smuts i många spanjorers ögon pga hur vi beter oss där när vi är på charter.

Så har han börjat stöka i Spanien med spanska kriminella så fanns det förmodligen inte så mycket tålamod över om dom såg honom som svensk.

För den som gillar konspirationsteorier så går det säker att snöa in på huruvida det va någon svensk polisiär dödspatrull som passade på.

Så vad tror jag själv?
1. Mördad pga den Svenska gängkonflikten.
2. Mördad pga konflikter med spanska kriminella.
3. Knappast troligt men jag gillar konspirationsteorier, han blev knäppt av en svensk polis.
Citera
2019-05-18, 02:48
Medlem
Happysmurfs avatar
Utländsk media skrev iallafall ”Swedish citizen” och inte enbart ”Swedish”. Dom hajar ju hur det ligger till och är inte kompulsivt PK som svensk media.
Citera
2019-05-18, 02:48
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haltbb22
Ett täcken på att b3rat har släppts

Kriget kommer att explodera med mord samt skott/granater runtom.

Tic tak tic tak j0b3 håll er gömda!

Ni hittas ändå i slutändan
Legg ner tror du verkligen att b3rat har kapacitet att utföra mord utomlands knappats sluta tro på tomten
Citera
2019-05-18, 04:37
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/gängmedlem-från-göteborg-ihjälskjuten-i-barcelona-1.15144842
mera info
Citera
2019-05-18, 05:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det intressanta är att det ofta beskrivs som gängmedlem o ortsnamn i media. Vilket medvetet ska få läsaren att tro att det rör sig om legister i kvarteret.

Gissar att denne gängmedlem inte var på semester. Och plötsligt så syns ett mönster.

Den svenske gängmedlemmen är i sydeuropa og gör affärer. Och det lokala gänget är inte längre lokalt. Utan en affärsrörelse med ambitioner.
Citera
2019-05-18, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det intressanta är att det ofta beskrivs som gängmedlem o ortsnamn i media. Vilket medvetet ska få läsaren att tro att det rör sig om legister i kvarteret.

Gissar att denne gängmedlem inte var på semester. Och plötsligt så syns ett mönster.

Den svenske gängmedlemmen är i sydeuropa og gör affärer. Och det lokala gänget är inte längre lokalt. Utan en affärsrörelse med ambitioner.

Så, du vill inte att det ska se ut som en "svensk" gängmedlem dödad i Barcelona, utan en svensk "gängmedlem" dödad i Barcelona?
Citera
2019-05-18, 05:49
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Man kan aldrig bli svensk om man har araber till föräldrar, fullständigt skit sak samma ifall du är född i sverige eller inte.

Alla vet att det inte är någon Svensk som har blivit mördad, alla vet om att det är en kulturberikare som av någon konstig anledning kallas svensk.

Världen har blivit lite bättre med en död blatte!
Håller med till 100%. Redan när jag såg rubriken i slaskpressen så visste jag att det var en nysvensk det handlade om. Och, som Hundenmuhammed så klockrent påpekar:"Man kan aldrig bli svensk om man har araber till föräldrar". För att dra åt skruven ett varv till: Även om en råtta föds i ett stall så kallar man den inte för häst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in