2019-05-17, 23:34
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Europaportalen räknar bort att Peter Lundgren sitter i partiledningen för sin partigrupp. Istället
räknar Europaportalen antal Twitterinlägg.

För Europaportalen är det alltså viktigare att skriva några meningar i sociala medier än att på riktigt påverka viktig lagstiftning vid sammanträden och förhandlingar.

Det är inte seriöst. Europaportalen undergräver sin trovärdighet med att göra hemsnickrade rankingar som mer premierar opinionsbildning än maktutövning.
https://samtiden.nu/2019/05/europaportalen-vilseleder-om-eu-parlamentets-arbete/
Citera
2019-05-17, 23:41
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
https://samtiden.nu/2019/05/europaportalen-vilseleder-om-eu-parlamentets-arbete/

Antingen är det du eller Samtiden som brister i läskunnighet. Det framgick av mina tidigare inlägg vilka kriterier Europaportalen listar. Twitterinlägg hör inte dit. Däremot:

"Mepranking har ett invecklat system där de viktar aktiviteterna så att vissa ger mer poäng än andra och räknar till skillnad från Europaportalen med aktiviteter som antalet twitterinlägg".
Citera
2019-05-17, 23:52
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Antingen är det du eller Samtiden som brister i läskunnighet. Det framgick av mina tidigare inlägg vilka kriterier Europaportalen listar. Twitterinlägg hör inte dit.
Förolämpningar redan? Och jag som hade hoppats på en respektfull diskussion. Trist.

Hur vet du att Twitterinlägg inte hör dit? Granskningsorganisationer har ofta dolda parametrar som de viktar sina redovisningar med. Samtiden påstår att Europaportalen lägger stor vikt vid Twitterinlägg. Däremot har jag inte sett att Europaportalen förnekar att de själva lägger vikt vid Twitterinlägg.
Citera
2019-05-18, 00:01
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Förolämpningar redan? Och jag som hade hoppats på en respektfull diskussion. Trist.

Hur vet du att Twitterinlägg inte hör dit? Granskningsorganisationer har ofta dolda parametrar som de viktar sina redovisningar med. Samtiden påstår att Europaportalen lägger stor vikt vid Twitterinlägg. Däremot har jag inte sett att Europaportalen förnekar att de själva lägger vikt vid Twitterinlägg.

Du orkade inte ens läsa Europaportalens artikel som länkades tidigare, med andra ord?

Följande sju kriterier listas av Europaportalen:
Betänkanden i egenskap av föredragande
Betänkanden i egenskap av skuggföredragande
Yttranden i egenskap av föredragande
Yttranden i egenskap av skuggföredragande
Förslag till resolutioner
Inlägg i plenum
Muntliga frågor

Europaportalen själva skriver att Mepranking till skillnad från dem räknar in Twitterinlägg:
https://www.europaportalen.se/2019/05/sd-minst-aktiva-svenskarna-i-europaparlamentet

Var har jag förolämpat dig? Jag tror att det är Samtiden som har läst slarvigt, och att du har varit slarvig med källkritiken. Överbevisa mig gärna.
Citera
2019-05-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Enligt Europaportalens genomgång är det de bägge EU-parlamentarikerna från Sverigedemokraterna som gjort absolut minst väsen av sig i EU:

Cecilia Wikström kammar inte helt oväntat in förstaplatsen. En vänsterpartist och miljöpartist på andraplats är mer oväntat. SD:s bägge parlamentariker kommer sist.

Varför är SD:s ledamöter så lata? Är det rimligt att personer som får nästan 100 000 kr i månaden i lön av EU slappar? Hur ska svenska folket motiveras till att rösta på såna kandidater?

SD:s väljare bryr sig inte om sådana väsentligheter....
Citera
2019-05-18, 00:18
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Du orkade inte ens läsa Europaportalens artikel som länkades tidigare, med andra ord?
Jo. Och i dina 7 listade parametrar så ingår inte Twitterinlägg, sant. Men med tanke på att det ofta finns dolda parametrar för att vikta resultatet så skulle Twitterinlägg kunna ingå, med tanke på att Samtiden hävdar att så är fallet. Varken du eller jag vet.
Citat:
Europaportalen själva skriver att Mepranking till skillnad från dem räknar in Twitterinlägg.
Ja, och Samtiden skriver att det är Europaportalen som räknar Twitterinlägg. Vilket av de två är sant? Varken du eller jag vet.

Du skriver att Peter Lundgren hamnar högt i 'MEP Software' för att han är ledamot i presidiet i sin politiska grupp. Men Kristina Winberg då? Varför hamnar hon ganska högt? Och varför hamnar (S) och (M) i botten? Det kan inte förklaras bort med ledamot-argumentet.

Varför har Europaportalen valt ut enbart 7 av 14 parametrar? Varför bara sju? Det verkar mycket godtyckligt. Misstänksamt med tanke på att Europaportalen, till skillnad från 'MEP Software' är en politiskt (socialdemokratiskt) styrd organisation.
Senast redigerad av Utopiantos 2019-05-18 kl. 00:20.
Citera
2019-05-18, 00:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Enligt Europaportalens genomgång är det de bägge EU-parlamentarikerna från Sverigedemokraterna som gjort absolut minst väsen av sig i EU:

Cecilia Wikström kammar inte helt oväntat in förstaplatsen. En vänsterpartist och miljöpartist på andraplats är mer oväntat. SD:s bägge parlamentariker kommer sist.

Varför är SD:s ledamöter så lata? Är det rimligt att personer som får nästan 100 000 kr i månaden i lön av EU slappar? Hur ska svenska folket motiveras till att rösta på såna kandidater?

Knappast. För vem då? Alla vet att de är latmaskar.
Citera
2019-05-18, 00:24
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
J
Ja, och Samtiden skriver att det är Europaportalen som räknar Twitterinlägg. Vilket av de två är sant? Varken du eller jag vet.

Varför har Europaportalen valt ut enbart 7 av 14 parametrar? Varför bara sju? Det verkar mycket godtyckligt. Misstänksamt med tanke på att Europaportalen, till skillnad från 'MEP Software' är en politiskt (socialdemokratiskt) styrd organisation.

Herregud, tror du att Europaportalen själva eller Samtiden vet bäst vilken metod de använder?!

Svar på fråga 2: gissningsvis för att de tycker att en del övriga parametrar (typ Twitterinlägg) inte är relevanta.

Europaportalen är ingen "politiskt styrd organisation", den drivs gemensamt av en hel radda svenska fackförbund (mestadels sossar) och Svenskt Näringsliv (grundliga anti-sossar). Bisarrt så det förslår, men man kan knappast anklaga dem för att ha en gemensam politisk agenda.
Citera
2019-05-18, 00:26
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Knappast. För vem då? Alla vet att de är latmaskar.

I så fall skulle de väl inte ha hamnat på andra plats (av 18 möjliga)?
Senast redigerad av Saltkatt 2019-05-18 kl. 00:38.
Citera
2019-05-18, 00:39
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Är Lundgren en av de mest inflytelserika i Europa? Det var överraskande.
Citera
2019-05-18, 00:41
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Är Lundgren en av de mest inflytelserika i Europa? Det var överraskande.

Nej, självklart är han inte det. Det är en liten Samtiden-saga.
Citera
2019-05-18, 00:42
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Herregud, tror du att Europaportalen själva eller Samtiden vet bäst vilken metod de använder?!
Europaportalen. Men om de har dolda parametrar så är det givetvis inget de offentliggör. Detta är tredje (och sista, för nu lämnar jag diskussionen) gången jag försöker förklara detta argument för dig. De första två gångerna missförstod du mig. Tredje gången gilt? Dolda. Parametrar.
Citat:
Svar på fråga 2: gissningsvis för att de tycker att en del övriga parametrar (typ Twitterinlägg) inte är relevanta.
Exakt. De tycker. De har godtyckligt valt ut några som "de tycker" passar deras egna agenda. Twitterinlägg är inte en av de 14 parametrarna.
Citat:
Europaportalen är ingen "politiskt styrd organisation", den drivs gemensamt av en hel radda svenska fackförbund (mestadels sossar) och Svenskt Näringsliv (grundliga anti-sossar). Bisarrt så det förslår, men man kan knappast anklaga dem för att ha en gemensam politisk agenda.
Du har en poäng i att Europaportalen inte ägs av uteslutande sossar, men de utgör en stor del. Gemensamt för dem är likväl en särdeles stark preferens mot (SD). Den viktigaste politiska frågan hos övriga partier är onekligen utfrysning av (SD). Givetvis väljer de ut just de parametrarna som placerar (SD) längre ner och övriga partier högre upp.
What a shocker!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in