2019-05-17, 03:10
Bannlyst
Jävla muppar alltså, mycket ni vet....
Staketet mitt är godkänt av hyresvärd sedan jag byggde det era korkade stolpskott.
Vart i kontakt med min hyresvärd idag och saken är löst nu och hans skitstaket bortplockat av mig personligen efter jag konfronterade han och berättade om hyresvärdens regler (Ja, svenskar kan också säga ifrån fast majoriteten är konflikträdda små sissys, typ som er på detta forum som inte vågar ett skit förutom att sitta och tycka saker på ett internetforum).

Case closed
Citera
2019-05-17, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Ni i tråden som tyckte att grannen gjort rätt är ju rent korkade.
Varför skulle någon annan få ta sig rätten att skruva i någon annans grejer utan att fråga först?
Eller kan jag öppna er bilhuv och börja skruva i er motor för att jag tyckte att det kändes rätt?
Ni kanske är bidragstagare allihopa som gör lite hur ni vill och sen gnäller på soctanten att ert liv är kasst?

Tack, en vettig människa med förstånd nog här iaf
Citera
2019-05-17, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrigaerN
Staketet mitt är godkänt av hyresvärd sedan jag byggde det era korkade stolpskott.
Vart i kontakt med min hyresvärd idag och saken är löst nu och hans skitstaket bortplockat av mig personligen efter jag konfronterade han och berättade om hyresvärdens regler (Ja, svenskar kan också säga ifrån fast majoriteten är konflikträdda små sissys, typ som er på detta forum som inte vågar ett skit förutom att sitta och tycka saker på ett internetforum).

Case closed
Varför får du ha ett staket och inte din granne?
Citera
2019-05-17, 07:24
Medlem
VolvoSonetts avatar
Vad spelar det för roll?
Citera
2019-05-17, 07:38
Medlem
Citat:

Case closed

In your dreams...
Citera
2019-05-17, 07:38
Medlem
Citat:

Case closed

Men om du fått godkännande av hyresvärden att bygga saker på dennes mark, så kanske du borde skrivit med det från början så hade du sluppit all onödig konflikt även här. Hur ser hyresvärdens regler ut ang. uppförande av staket.
Tycker många bitar saknas i pusslet.
Citera
2019-05-17, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
...och jag började läsa vid tomträtt.

Grannen skulle ha satt dit en egen stolpe! Om TS eller annan boende i framtiden vill riva ned staketet så kommer ju grannens staket att "hänga" löst utan en avslutningsstolpe.

Dessutom, hade grannen tagit kontakt med TS, så hade de kunnat ta varsin öl i största samförstånd över det gemensamma staketet efter grannens avslutad staketarbete.

Vi får väl anta att dem har frågat värden om lov innan de började arbeten med staketen. För så gör man ju.
Eftersom det är en hyresrätt är det hyresvärdens bekymmer, det är hyresvärden som har gett Ts tillstånd att sätta upp staketet , det är hyresvärden som bestämmer om det skall monteras ner, Ts har inget att säga till om i frågan, Ts tror han äger staketet, det gör han inte!
Citera
2019-05-17, 18:08
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Låter skitbra, då kan vi sätta upp staketstolpar på din tomt utan att fråga, och säga att allt tillhör oss trots att vi bor i hyresrätt och inte äger ett skit av marken.

Oj, lilla autisten här har fortfarande hängt upp sig på att det är hyresrätter. Lilla autist, det var inte huvudfrågan här. Ditt inlägg är bara pinsamt.
Citera
2019-05-17, 20:12
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Oj, lilla autisten här har fortfarande hängt upp sig på att det är hyresrätter. Lilla autist, det var inte huvudfrågan här. Ditt inlägg är bara pinsamt.

Haha, oj vad ledsen du blir, får du inte bygga staket till din hyresrätt från socialen?
Vet du, till din födelsedag kommer din vårdare att sätta upp ett osynligt staket (om du är en snäll pojke och lämnar folks motorhuvar och trådar ifred).
Citera
2019-05-17, 20:34
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Eftersom det är en hyresrätt är det hyresvärdens bekymmer, det är hyresvärden som har gett Ts tillstånd att sätta upp staketet , det är hyresvärden som bestämmer om det skall monteras ner, Ts har inget att säga till om i frågan, Ts tror han äger staketet, det gör han inte!

Ts kan äga staketet trots att det är hyresrätt, ungefär som att du fortfarande äger din soffa fast den står i en hyresrätt
Citera
2019-05-17, 20:45
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Ts kan äga staketet trots att det är hyresrätt, ungefär som att du fortfarande äger din soffa fast den står i en hyresrätt
Staket är fast egendom, en soffa är lös egendom.

Kanske arrenderas marken staketet står på?
Citera
2019-05-17, 20:54
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, oj vad ledsen du blir, får du inte bygga staket till din hyresrätt från socialen?
Vet du, till din födelsedag kommer din vårdare att sätta upp ett osynligt staket (om du är en snäll pojke och lämnar folks motorhuvar och trådar ifred).

Nice try, du kämpade hårt men förgäves. Du är och förblir lam i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in