Citat:
Ursprungligen postat av
PingPongZong
Ska man jämföra kampen mellan SD och AFS så tycker jag det är kampen mellan SD och ND man ska jämföra med. Har ni helt glömt bort Nationaldemokraterna? Partiledarna Tor Paulsson, Anders Steen, Tomas Johansson, Nils-Eric Hennix och sist men oxå minst Marc Abramsson? Många som trodde att ND skulle äta upp SD totalt. Såg ju ut så i början. ND hade överlägset fler aktivister, och syntes överallt. Men i riksdagsval och EU val så var dom aldrig i närheten av SD. Och större blev skillnaden med åren. För ND kämpade ju på i 13år. Strax innan riksdagsvalet 2014 la dom ner partiet. Då var det väl bara Marc och "Lillsatan" kvar nästan.
Kasselstrand är förbannat bra och min röst får han ju. Men det är svårt utmana SD. Inget parti har lyckats innan. Och idag är det ännu svårare. Inte ens riksdagspartierna klarar av SD.
AFS har en bättre ställning än ND.
Vi har en alternativmedia nu och AFS syns och hörs där. Vi har Facebook.
AFS har mer pengar än ND.
AFS har flera kända namn knutna till sig. Personer som suttit i riksdagen. De behöver därför inte kämpa lika hårt mot nazismanklagelser som ND behövde.
Jag tror att AFS kan ha en bra framtid om de bara gör klart att de inte är antisemitiska och etnonationalister. Om du inte kan göra detta klart tror jag aldrig de får 4%.
ND la ner för att tiden inte var mogen. Vavra startade ju Nya Tider med mål att försöka få debatten i rätt riktning. Efterhand som fler vaknar till vad Det Nya Sverige innebär kommer tiden att bli mer mogen.