2019-05-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Svaret brukar vara olika från religiösa personer. Vissa kan tänka sig ändra sin moral när kvinnans liv står på spel. Då är barnmord helt plötsligt ok.

Jo Det är som jag redan skrivt en filosfisk fråga (sa ju att du fått facit av mig på frågan redan)

Kvinnors ide om att ställa samma fråga på snarlika sätt tills de får ett svar som värmer i deras "små" själar fungerar bara på halvmän och andra kvinnor, har inget med religion att göra
Citera
2019-05-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo Det är som jag redan skrivt en filosfisk fråga (sa ju att du fått facit av mig på frågan redan)

Kvinnors ide om att ställa samma fråga på snarlika sätt tills de får ett svar som värmer i deras "små" själar fungerar bara på halvmän och andra kvinnor, har inget med religion att göra
Den jag citerade, och som frågan var riktad till, blandade in Gud.
Citera
2019-05-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom-tom-85
Detta är fakta o fakta skiter fullständigt i dina känslor om vad du känner inombords o om du är troende eller förnekare spelar ingen roll i detta sammanhang för fakta kvarstår att Abort är MORD.

Abort är Överlagt mord o det är ett godkännande från staten att kvinnan får släcka ett liv i hennes mage då hon ej har moralen o kunskapen att det hon bär på är redan ett liv o INTE ett embryo format som en degklump.

38 000 bebisar bara i Sverige aborteras varje år
o det handlar INTE om att kontrollera kvinnans rätt till sin kropp utan det handlar alltid om den gudomliga egenskapen kvinnan har fått att få bära fram ett liv i sig. Det mest försvarslösa som finns i världen är BEBISAR o vi gör allt i vår makt att skydda dem små liven när vi gör mat till dem när vi kör bilen när vi är hemma osv. ALLT utgår i våra liv att våra barn har det bra. En ofödd bebis har än mindre rätt till sin rätt att få leva. Det viktigaste arbetet en människa kan utöva är föräldraskap👍👍Det är den största gåvan Gud har gett människan nämligen att Kvinnan har Gåvan att utveckla o bära liv i sig❤❤Den främsta mänskliga rättigheten är RÄTTEN TILL LIV.

Lyssna på Ben Shapiro o Rebecka Keissling det är två mycket kloka kunniga förespråkare av PRO LIFE rörelsen. Abort är MORD det är så bara o efter att ha sett detta som jag länkar till dig så hoppas jag att du med vaknar o inser att Abort är något av ondo. 56 miljoner bebisar får aldrig se dagens ljus utan blir nerspolade i toaletten😭😢Bara sitta o skriva detta gör mig tårögd.

Jag är PROLIFE FOR LIFE o sen skiter jag fullständigt om hela Svea Rike bannar sig över mig o kallar mig för en kvinnohatande fanatisk mupp. Jag är raka motsatsen till det men det är inte faktan som kommer fram utan människors känslor.

Jag som Man ska ju inte ha nåt att säga till om när det kommer till abort vilket är skitsnack o något jag aldrig kommer tolerera. Jag tänker yttra mig o lobba för att få Abort kriminaliserat.
Ofödda bebisars liv går före tokiga själviska kvinnor som inte fattar att det hon bär på är något större än hon själv kan förstå. Hon kommer inte få ett straff i detta sketna land men i livet efter detta så kommer straffet bli kännbart. Att inte mörda är en pelare i vårt samhälle som kommer från ett av våra 10 budord.

95% skulle aborteringen av våra ofödda sjunka till. Jag vill inte straffa kvinnor som skulle utföra abort även om det var olagligt utan läkarna skulle straffas.

Många ser ner på dessa delstater som bakåtsträvare kristna fanatiker o då undrar jag när är det fel att försvara ofödda bebisar som man kan höra hjärtslag efter den 4 veckan sen samlaget ägde rum. Om det är att vara en kristen bakåtsträvande fanatiker så är jag det alla dagar i veckan. Det är det enda rätta att vara då.

Jag står hellre ensam för det goda än att stå tillsammans för det felande.

GUD VÄLSIGNA ALABAMA o GEORGIA o övriga delstater som försvårar o arbetar att ta fram lagar att få bort abort kliniker i USA. USA är på rätt väg o Prolife rörelsen växer jag som inte ens är medborgare där är medlem.

Hollywoodstjärnor i sina gated communitys kan sexstrejka hur mycket dem vill dem övriga 400 miljoner amerikaner lever sina liv utanför deras liberala gudlösa selfieälskande grindar. Jag Ber till vår Fader att Trump blir omvald. Han står på dem oföddas sida.

FÖR övrigt vill ja bara propagera att ni som är vakna o konservativa Trump Anhängare i vårat feminist satanistiska morallösa Skitland som Sverige har blivit så ska ni börja
Prenumerera på Mark Dice Channel han är BÄST på Youtube likaså Paul Joseph Watson, Alex Jones, Jordan Peterson, Candace Owen, Charlie Kirk, Fox News Channel, OANN CHANNEL. Konservativa MAGA anhängare som visar hur den liberala sinnessjuka maffian beter sig.

Lagen i Alabama kallas för övrigt för HJÄRTSLAGSLAGEN

AMEN

https://youtu.be/RDmwPGrZkYs

https://youtu.be/xPuUysSXvl8

https://youtu.be/OZXQBhTszpU

https://youtu.be/X3MXQo9u6CM
Bör tokiga omoraliska själviska kvinnor ta hand om oönskade barn för det är det som blir facit om dessa lågt fungerande kvinnor inte får möjlighet att avsluta en oönskad graviditet. De tokiga omoraliska själviska kvinnorna lär ju inte bli välfungerande moderliga för att de hindras att avsluta graviditeten
Citera
2019-05-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Roastie toastie pudding and pies
Can't get a boyfriend so she cries
Goes to flashback and finds a thread
Shocked to find that in her stead
Men are done, they've had enough
Of roasties cries and mental stuff
Robots soon, the future's near
And that really gives the roastie fear
She kicks and screams and throws a fit
A well rehearsed and vocal skit
Her only worth has been tossed out
And all she can do is cry and pout
Her posts are short and fraught with rage
How can she compete in ripe old age?
Stuck inside her private hell
"I've got you now, you fucking man!"
But nobody listened, cared or heard
Not a single bloody word
The men rejoiced and had a pint
Together on a joyous night
Roasties no longer waste our lives
Now that we've got robot wives

When men have robot wives then fine
You’ll never hear from me or mine
Just promise us to rape those wives
Instead of us, and spare our lives.
Citera
2019-05-17, 14:29
Medlem
TetrisNinjas avatar
Fråga till alla abortförespråkare i tråden: önskar ni att ni aldrig hade fötts? Om svaret är nej, bryter ni då inte mot den gyllene regeln?
Citera
2019-05-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minielden123
Men hur tänker du människa?
Graviditeten är såklart kvinnors ansvar, av uppenbarliga naturliga anledningar. Det är ni som blir gravida. Men det är även därför vi har tvingat män genom alla tider i alla olika kulturer att hjälpa till så gott de kan, men detta har tyvärr försvunnit mer och mer. Familjen är utdöende.
Det är äckligt hur du jämför ett barn med testikelcancer.

och ja, allt går inte att kontrollera till 100%. Det är därför man tar sitt ansvar för barnets skull. Man göra sina uppoffringar, båda föräldrarna. Men ansvar och uppoffring är väl för svårt i det moderna samhället. Staten ska väl fixa allt!

Hur tänker du själv?

Ansvar för graviditet som i ägande av den fysiska situationen är självklart kvinnors.
Det är därför det är kvinnor som ex har aborträtten, samt kvinnor som går till mödravård, BB och börjar sköta sig och sin mage när de blir gravida, och inte män, även om de gärna får hänga med för att på sitt sätt visa omsorg om innehållet i magen som är lika mycket deras.

Ansvar för mänskligt reproduktion, ansvar för konsekvenserna samt sina egna risker med sin egen sexuella aktivitet etc är lika självklart BÅDA könens ansvar och inte enkom kvinnors.

Det går alltså inte för män sitta och säga.. vadå? är ju bara du som blir gravid när jag knullar utan kondom, är bara du som föder eller alt. tvingas föda, så därför är det ju självklart bara du som ska 100% ansvar för vad du föder... jag??? jag är ju heeelt odrabbad av graviditet självklart ska jag då har all rätt bestämma vad du ska få lov göra med DIN graviditet, och självklart ska jag ha rätt spruta dig full med MIN sperma och slippa ha nåt som helst att göra med resultatet av detta.
Inte mitt problem, jag är bara man.

Svårt?
'nej.
Citera
2019-05-17, 14:34
Medlem
Citat:
Den jag citerade, och som frågan var riktad till, blandade in Gud.

Och nu vet du att du kan bortse ifrån religion som förklaring/skäl. Det är en vida spridd missupfattning att religion är "mamma" till moral.
Citera
2019-05-17, 14:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, jag vill även minska aborterna. Men det är ju ett annat problem, som har med attityd och sexualkunskap att göra.

Fast "sexualkunskap"? Du tror väl inte att tjejer i Västerlandet blir gravida för att de inte vet hur man blir gravid, eller för att de inte vet att det finns p-medel?

Däremot "attityd". Det är där det sitter. Vi har nu matats med attityden att en abort inte är någon big deal sedan vi gick i grundskolan, och det måste bli ett slut med det.
Senast redigerad av Merwinna 2019-05-17 kl. 14:44.
Citera
2019-05-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bör tokiga omoraliska själviska kvinnor ta hand om oönskade barn för det är det som blir facit om dessa lågt fungerande kvinnor inte får möjlighet att avsluta en oönskad graviditet. De tokiga omoraliska själviska kvinnorna lär ju inte bli välfungerande moderliga för att de hindras att avsluta graviditeten

Ja, det kommer göra (majoriteten) av dem till bättre människor och lyckligare (i synnerhet om de dessutom har en partner)

Dessutom skulle stödet till dem öka iochmed att de tvingades ta ansvar för sina handlingar (abort är ju en blodtörstig och synnerligen egoistisk lösning som knappast kommer göra dem till bättre människor i något avseende, det går nog att argumentera att de gör "bättre" kvinnor till potentiellt sämre människor genom att deras beetende och ovilja att ta ansvar för sin sexualitet stöds av andra bebismördare och MSM )
Citera
2019-05-17, 14:40
Medlem
tom-tom-85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Det väger inte upp rätten att avsluta en individs liv. Bebisens rätt att existera väger alltid tyngre o visst bebisen är helt beroende av sin mor då bebisen bor i sin mor i 9 månader men då kan man få hjälp. Rätten till Liv är den främsta mänskliga rättigheten.

Vi som samhälle borde hjälpa dessa kvinnor då ekonomiskt, psykologiskt osv o vara ett starkt stöd för kvinnan. Adoption är en tanke som en sista utväg men det hela kommer sluta med att vi du o jag tjejer o killar kommer sluta kulla runt o tänka att det är ju BARA sex för det är det inte.

Samhället kommer växa sig starkare tänk dig in i en värld där du bor att Abort existeras inte det är förbjudet. Varför är det förbjudet tänker du. Jo för att i mitt land värderas även ett liv som utvecklas i sin mors mage som ett LIV. Detta kommer generera i starkare rättsystem o hårdare straff för mord. Vi lär oss då från skolåldern att mord är oåterkalleligt o lika grymt om det är en bebis eller gamla agda som dödas. Vi känner avsky o avsmak o lär oss att oskyddat sex resulterar oftast i att vi avlar fram ett litet liv som är oåterkalleligt. Detta blir ringar på vattnet o samhället blir starkare tryggare o rättvisare. Vi ska skydda liv inte släcka liv
Citera
2019-05-17, 14:42
Medlem
LizDahl88s avatar
Helt sjuuuukt, som kvinna måste man kunna få bestämma om sin egen kropp....'

'WTF....märklig jävla lag...
Citera
2019-05-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Och nu vet du att du kan bortse ifrån religion som förklaring/skäl. Det är en vida spridd missupfattning att religion är "mamma" till moral.
Ganska många anser i alla fall att de får sin moral från religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in