2019-05-17, 12:54
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
Ändock är hon kvinna. Så kritikerna behöver inte oroa sig över att frågan enbart avgjordes av män. Högsta beslutsfattaren var kvinna.

Framförallt är hon kristen. I detta fall trumfar det allt kan jag lova. I förlängningen är det kristna människor som tvingar alla andra att förlja deras skeva syn på liv och död.

Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Allt detta har redan besvarats flera gånger om i tråden redan. Jag föreslår att du läser igenom vad som sagts först innan du kommer med gamla, redan överträffade argument. Det är fel att avbryta en graviditet eftersom man tar död på en levande människa.

Jag har läst tillräckligt mycket för att inse att jag inte kommer övertygas av motsatsen i denna tråd. Släng fram ditt starktaste argument här istället, inga problem om det är kortfattat. Det borde ha stor genomslagkraft med tanke på att du säger alla motargument redan huggits ner.

Undrar sedan om du bor i Sverige? Det måste vara rent av outhärdligt att tusentals bebisar mördas varje år bara i detta land. Vore jag så djupt övertygad om att så var fallet hade det nog påverkat mig negativt på daglig basis. Livet är tufft nog som det är.
Senast redigerad av Funkydude 2019-05-17 kl. 12:57.
Citera
2019-05-17, 12:56
Medlem
TetrisNinjas avatar
Om det är något vi har lärt oss i den här tråden så är det att kvinnor älskar att vara offer. Så jävla typiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
1. Ja, helt klart att de kommer det. Betyder det att vi måste mörda kvinnor för att de blivit gravida? Eller mörda barn för att de till slut hamnsr på gatan eller värre?
Vem vill mörda gravida kvinnor? Din andra punkt håller jag med om, det är något vi inte bör göra.

Citat:
2. Har lite olika källor till detta ämnet;
Här kan du läsa om konsekvenserna för strikta abortlagar.
https://www.who.int/news-room/detail/28-09-2017-worldwide-an-estimated-25-million-unsafe-abortions-occur-each-year
Ditt geni där. Du får länka till själva studien, det duger inte med ett referat. Behöver tillgång till rådata och metodik för att kunna göra en bedömning. Men nu hade du tur för jag är bekant med den här studien, och den har kritiserats pga av vissa brister. T.ex. isoleras inte lagstiftning som en variabel, och det är uppenbart att levnadsvillkoren ser annorlunda ut för människor i olika länder. Att jämföra typ Sverige med Uganda blir jävla skevt då, och det tror jag att du faktiskt förstår. Sen så ställer de inte antalet aborter i förhållande till oplanerade graviditeter, vilket är ett mer relevant mått än om man endast tittar på befolkningen. Gör man det så framträder en annan bild. Nä, du får helt enkelt försöka igen.

Citat:
Här kan du läsa en studie om att aborter minskat redan innan dessa lagar kom in.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/67/ss/ss6713a1.htm
Poäng??

Citat:
Här har du ocksp statistik som du kanske är intresserad av om abort:
https://www.amnesty.org/en/what-we-do/sexual-and-reproductive-rights/abortion-facts/
Pallar inte läsa igenom massa text om du inte säger vad det är först och varför det är relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Epiphania
De flesta aborter sker innan vecka 9. Detta görs med hjälp av ett piller som i sin tur frambringar nästan som en mens. Inget skrapande eller isärdragande av en bebis sker.

De aborter som sker vid vecka 18 är endast de där kvinnan bett om abort efter vecka 12 men inte hunnit få en tid än, eller de kvinnor som kanske ändå haft mens (har hänt) ellee inte vet att de är gravida på något annat sätt.
k bry

Citat:
Ursprungligen postat av Epiphania
3. Nej, det förstår jag med, men bebisar hamnar på daghem eller hos någon som kan ta hand om den. Här har du lite statistik om barn och adoption
Uppenbarligen så gör du inte det eftersom du fortsätter att svamla. Fosterhem är en tillfällig lösning där det långsiktiga målet är återförening med målsman. Barn spenderar i genomsnitt ett år i fostervård och i USA gör 25% det hos en annan släkting. Det är inte till för nyfödda barn för där står människor i kö för att adoptera. Nu pratar jag inte om någon bananrepublik utan länder som Sverige och USA, för det är det tråden handlar om.
Citera
2019-05-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Tror hen menade att du missupfattat hur demokrati fungerar och att kvinnor är med och bestämmer sen nått 50tal år tillbaks (håller med dig om att det kanske inte ser så bra ut för kvinnokampen, men det är inte bara män som bestämnt att Alabama ska ha extrem lagstiftning kring abort, lika lite som att det är bara kvinnor som beslutat om "fri slakt av bebisar" i Sverige. (det är mao ingen köns-fråga som du tycks fastnat i/stöder dig mot)

Vad tror du om att excludera aborter från "nödvändig subventionerad" sjukvård då? tror du det skulle hjälpa kvinnor i sverige att ta ansvar för sin sexualitet (i hänsende av oönskade gravidteter specefikt) Svenska kvinnor är som tidigare nämnt , sämst i klassen i norden på att skydda sig (vilket leder till "onödigt" bebismördade i sverige), eller skulle det bli en klassfråga/pengar bara.

Jag vet inte om jag tycker att beslut av 35 valda senatorer är speciellt "demokratiskt" även om dessa senatorer i sin tur valts i en demokratisk process.
man kan ha valt just den och den baserat på nån helt annan fråga ex.

men helvete vad trött jag blir på er....
vad tror du? skulle fråntaget av ex. sjukvård för testikelcancer hjälpa män att sköta sitt ansvar för sin hälsa?

graviditeter beror på 2, TVÅ!!! parter, dess konsekvenser dyker dock upp mest i en part av dessa, vilket hon är helt oskyldig till att det gör.
Inte kvinnors fel eller ansvar att graviditet uppkommer just i hennes kropp. Hon ska därför inte straffas för detta faktum. Lika lite som män som grupp ska straffas för att de råkar vara de enda som föds med testiklar.

Vidare, graviditet är något som då och då uppkommer TROTS!!! att man gjort allt man nu kan för att skydda sig, det är en lika "naturlig" process som ex cancer, något man faktiskt inte kan hjälpa i alla fall, man kan bara göra sitt bästa.

Testikelcancer är förödande för individen och! för den individens nära och kära.
Oönskade graviditeter likaså, förödande för individen den drabbar, förödande i många fall för livet som framtvingas, förödande för nära och kära.

Antingen inser man mänskliga livsvillkor och att allt inte går kontrollera till 100% och då har man vård för testikelcancer OCH! fri aborträtt för kvinnor.

Skärp er.
Citera
2019-05-17, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOMjzX/guvernoren-godkanner-alabamas-abortforbud

Ja vafan ska man säga? Helt vansinnigt. Med tanke på att amnesty var på Sverige nyligen pga för få uppklarade våldtäktsfall (för många våldtäker kanske) så borde väl amnesty snart ryta ifrån här med? Hur funkar det med att riva upp lagar? Är det kört för Alabama kvinnorna eller vad ska dem göra?
Ber on ursäkt om tråden redan finns men hittade inte något.

Väldigt bra lag. Om du tänker steget längre så inser du att om du gör din flickvän med barn kan hon göra abort därav att svenska män är cucks. Kvinnan har för mycket makt över mannen i Sverige. Mannen har inga rättigheter alls i Sverige utan behöver en kvinnas tillåtelse att vara man.

Allt snack om sex är tröttsamt. Alla riktiga kristna tror inte på abort, å inte att läkare ska syssla med sådant. Har man sett dessa kliniker ser man samma kvinnor springa in där stup i kvarten. Det är vidrigt att staten sysslar med aborter. Tro inte på PC skiten utan se abort för vad det är: ett mord av ett barn. Samhället dömer inte kvinnor lika hårt som män i rättssystemet utan tillåter kvinnor att mörda barn och försvarar detta med politisk korrekt skit som "rätten över sin kropp".

Abort = mord och de som utför abort = medhjälp till mord, och den kvinnan som gör abort = mördare. Det är bara samhället som ser på saken annorlunda. Knappast heller fostrets fel hur denna kom till som förövrigt också är samhällets åsikt om vad som är rätt och fel. I princip alla blodslinjer har kommit till genom vad dagens samhälle skulle kalla våldtäkt, vikingarna exempelvis.

Att svenskar är mindre kristna beror på att det är mer främjande att vara progressiv/liberal i dagens samhälle. Kristna behandlas sämre och anses ha sämre värderingar, i princip inkompatibla med att jobba inom det offentliga. Man får också mer skit av kvinnor för att vara konservativ då detta anses vara en motpol till feminism. Det krävs att vara PK för att få valuta för skattepengarna.

Det är väldigt bra att USA har kvar sin moral. Abort är alltid mord oavsett vad samhället säger. Politisk korrekthet ändrar inte faktumet att du mördar ett foster, ett barn. Det är konstigt den sortens brottslighet samhället tillåter kvinnor att utföra med tanke på jämställdhetsfrågor. Borde inte mord straffas likadant om det är en kvinna? Varför satsar inte polis på att 50 procent av alla som sitter i fängelse är kvinnor?

Abort = mord, oavsett vad samhället säger är detta fakta.
Citera
2019-05-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mjölkersättning,
På samma plats som naturen tilldelat (feal free att snörpa/tabort din livmoder om du inte gillar "modernaturs" genusperspektiv, eller om du heltenkelt inte vill delta i en teoretisk lösning som är mildare än Alabamas )
Jag är privligerad, så jag har sluppit, änsålänge, men vem vet, världen är en osäker plats, men trots det blir inte jag sugen på att mörda mig en bebis (eller ta väck lite snor om du inte riktigt framme vid att ta ansvar för din sexuella frigörelse)

jamenar är det en flickabarn så står det dig ju trotsaltfrit at leva ut den morbida "rätten till din kropp".

fast kvinnor skulle ju bara ta hand om flickor...så vi skulle ju abortera alla pojkfoster omedelbart bums...
eller vägra ligga med män och istället inseminera oss med garanterade "flickspermier"
så?
Citera
2019-05-17, 13:12
Medlem
TetrisNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Antingen inser man mänskliga livsvillkor och att allt inte går kontrollera till 100% och då har man vård för testikelcancer OCH! fri aborträtt för kvinnor.
Det är ingen som tror att abort kommer att försvinna helt. Det följer heller inte av detta att fri abort är en självklarhet. Du får allt ta och förklara dig själv.
Citera
2019-05-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Det är ingen som tror att abort kommer att försvinna helt. Det följer heller inte av detta att fri abort är en självklarhet. Du får allt ta och förklara dig själv.

Ska vård av testikelcancer vara en självklarhet?

Varför?

Ge mig 3 skäl till att vi ska ha div. vård för testikelcancer och jag ska ge dig dubbelt så många skäl till att vi ska ha aborträtt.
Citera
2019-05-17, 13:20
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1391
Abort = mord, oavsett vad samhället säger är detta fakta.
Precis, samma som manlig utlösning som inte sker in i en fertil kvinnas vagina.

Manlig utlösning = mord, mannen som kommer = mördare, om någon hjälper mannen att komma = medhjälpare till mord.

Alabamas lagar är helt enkelt för mesiga.
Citera
2019-05-17, 13:26
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag tycker att beslut av 35 valda senatorer är speciellt "demokratiskt" även om dessa senatorer i sin tur valts i en demokratisk process.
man kan ha valt just den och den baserat på nån helt annan fråga ex.

vad tror du? skulle fråntaget av ex. sjukvård för testikelcancer hjälpa män att sköta sitt ansvar för sin hälsa?

graviditeter beror på 2, TVÅ!!! parter, dess konsekvenser dyker dock upp mest i en part av dessa, vilket hon är helt oskyldig till att det gör.
Inte kvinnors fel eller ansvar att graviditet uppkommer just i hennes kropp. Hon ska därför inte straffas för detta faktum. Lika lite som män som grupp ska straffas för att de råkar vara de enda som föds med testiklar.

Vidare, graviditet är något som då och då uppkommer TROTS!!! att man gjort allt man nu kan för att skydda sig, det är en lika "naturlig" process som ex cancer, något man faktiskt inte kan hjälpa i alla fall, man kan bara göra sitt bästa.

Testikelcancer är förödande för individen och! för den individens nära och kära.
Oönskade graviditeter likaså, förödande för individen den drabbar, förödande i många fall för livet som framtvingas, förödande för nära och kära.

Skärp er.

Det är demokratiskt.
Även saker du inte tycker om eller som gör dig ledsen blir inte per automatik odemokratiska. (väx upp själv!?!?)

Och tittar du på statestiken så framgår det tydligt att i jämföresle med och i förhållande till sina nordiska systrar så är det defintift svenska kvinnors fel att en stor del att sverige leder tävlingen i "oönskade graviditer ",
De är helt enkelt inte lika långt fram i att ta ansvar för konsekvenserna av sin sexualitet?

Jag delar inte din uppfatning att det är ett straff att kvinnor bär barn, men visst, jag spelar med.
Det är dock ett blygsamnt straff, och rättfärdigar knappast bebismord "une masse de" och kvinnor borde straffas hårdare då Eva sabbade allt genom att förleda Adam i lustgården. (lycka till med tycka synd om kvinnor argumentet, ni borde straffas långt hårdare för att ha förstört paradiset på jorden...)

Jo jag vet att det hade känts bättre att argumenter för knappt 40`000 aborter/ år i sverige genom att fokusera på de ca 0,5% som omfattas av "ömmande skäl" (kapade % satsen från ett annat land statestik)

Och jag håller med dig om att det krävs 2 personer för att skapa en barn, utmaningen här är att det krävs bara 1 för att mörda det, (det är väll det som är hotat, kvinnans rätt att mörda sin bebis?, för den femistiska kampen och den mer allmänna kampen om alla människors lika värde och rättigheter, inklusive liv o frihet gick skapligt även under abortförbudens glansdagar)

Din jämförelse med testicancer haltar betänkligt, men visst, att folk som är feta, röker osv snedbelastar sjukrvården och dess resurser är väll möjliga att diskutera, men rätten till stora bröst är inget som delas ut utan prövning ? (majoritet av den "kosmetiska kirurgin" är ju inte statsfinansierad)

Problemet här är väll att 3 part tar den långt mer allvarliga skadan genom att förlora sitt liv.
Kanske skulle kvinnor som anser sig ha rätt till abort "fängslas" (och därmed bli kronans ansvar under sin graviditet) på så sätt kommer man ju runt "rätten till min kropp" på bekostnad av bebisars liv.
Citera
2019-05-17, 13:34
Medlem
Minielden123s avatar
Citat:

Inte kvinnors fel eller ansvar att graviditet uppkommer just i hennes kropp. Hon ska därför inte straffas för detta faktum.

Skärp er.
Men hur tänker du människa?
Graviditeten är såklart kvinnors ansvar, av uppenbarliga naturliga anledningar. Det är ni som blir gravida. Men det är även därför vi har tvingat män genom alla tider i alla olika kulturer att hjälpa till så gott de kan, men detta har tyvärr försvunnit mer och mer. Familjen är utdöende.
Det är äckligt hur du jämför ett barn med testikelcancer.

och ja, allt går inte att kontrollera till 100%. Det är därför man tar sitt ansvar för barnets skull. Man göra sina uppoffringar, båda föräldrarna. Men ansvar och uppoffring är väl för svårt i det moderna samhället. Staten ska väl fixa allt!
Citera
2019-05-17, 13:43
Medlem
Citat:
fast kvinnor skulle ju bara ta hand om flickor...så vi skulle ju abortera alla pojkfoster omedelbart bums...
eller vägra ligga med män och istället inseminera oss med garanterade "flickspermier"
så?

Vi byter varannat år så vi får balans i det. (även om man får testa sig fram, det är inte säkert att man får den effekt man tror bara för att det låter rätt, kanske därför de mest framgångsrika kvinnorna de senaste åren är kraftig överpresenterade av kinesiskor, där gjorde de väll iför tvärtom mot vad du förslog men endå...)

coolt flickspermier? pojkspermier? så innan och efter 12v/18v så är man en individ som har kön och identit men perioden därimellan så är man snor som kvinnor ensamt har rätt att snyta ut eller skrapa loss?

Tror att du får hålla dig till någonsorts logik i ditt resonemang, det blir trist om det enda svaret som passar in på din argumentation ska vara , -känslostyrd bebismördare (lustmördare?!?!)
Citera
2019-05-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
https://www.nytimes.com/2018/08/15/style/dating-apps-online-men-women-age.html

Enda anledningen att åldern är 18 på kvinnor är för att 16-åringar inte tillåts vara med på dating-sidor, btw.

Den studien handlar bara om att män i genomsnitt diggar lammkött, Nice try försök igen gubben.

Hur många oskulder har du legat med?
Vilken var yngst?
Tänder du på barnsliga 13 åringar?
Sök hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här