2019-05-17, 05:53
Medlem
autokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Jag hoppas på att detta har skett på grund av påtryckningar från USA och/eller EU. Det skulle vara så jävla skönt om ledarna i den humanitära stormaktssekten fick inse att resten av världen inte beundrar Sveriges humanitära storhetsvansinne utan snarare tycker att vi är naiva idioter som nu bokstavligen möjliggör att terrorattacker orkestreras i Sverige och sätter resten av världen i fara.

Idiotland! Hur faan kan man ha förstört det som var världens bästa land på så kort tid? Och jag säger ”världens bästa land” med erfarenheten av att ha bott i USA och England i 25 år. Vill gärna flytta hem men nu vågar man ju fan inte längre. Hur mycket mer åt helvette kommer det att gå?
Vaddå förstört världens bästa land?
Sånt här har alltid förekommit i Sverige, det är bara anmälningsbenägenheten som har ökat!
Citera
2019-05-17, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jag kommenterade det som handlade om ministerstyre...

Är det 20 frågor det här eller? Kan du förklara kopplingen Strandhäll-ministerstyre?
Citera
2019-05-17, 06:06
Medlem
Errolflynn1s avatar
Att det mångkulturella samhället havererar är inget nytt. Men det som har hänt de senaste veckorna är intressant. Tänker på Gävle och nu detta. Vad är på gång? Toppen av ett isberg (vet vi ju redan iofs) ? Varför agerar polisen/säpo som den gör just nu?
Vad kan vi förvänta oss framgent?
Kan tänka mig att regeringens verklighetsbefriade värderingar står på tvärsen med att man "äntligen börjar gräva i dynghögen". Därför blir det intressant att följa.
Citera
2019-05-17, 06:07
Bannlyst
Imamjakten kommer inte göra islamisterna glada... Snart smäller det
Citera
2019-05-17, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Fredrik Sjöhult uttrycker oro i Exprrssen:

"Tunga hemligstämplar vilar över fall med terroranklagade som ska utvisas från Sverige.

Inte ens den terrorstämplade har rätt att få information om Säpos anklagelser.

När muslimer nu samlas till demonstrationer mot Säpos offensiv mot imamer riskerar hemlighetsmakeriet att bli grogrund för konspirationsteorier och hets–- och det gör mig orolig."

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/orovackande-hemlighetsmakeri-om-terrorstamplade-i-sapos-imamoffensiv/

Vad är han orolig för? Har han glömt att det är fredens religion?
Citera
2019-05-17, 06:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Medan Stefan Löfven babblar om högerextremister och hotet från NMR hela dagarna, så agerar SÄPO. Och det är inte högerextremister som de plockar in en efter en. Utan det är personer som är här pga Stefan Löfvens mångkultur.
Mja - det är ju framför allt tack vare moderaterna och alliansen som vi har fått stora grupper av islamistiska extremister inom Sveriges gränser. Ära den som äras bör. Ehuru lite taffligt gör ju sossarna vad de kan för att komma tillrätta med problemen - på alliansens tid var det inga SÄPO-tillslag mot islamister. Ära den som äras bör!

Att Löfvet i de politiska debatterna mer pratar om högerextremism beror ju på att dessa är politiskt representerade i parlamenten i Europa - det är inte islamisterna.
Citera
2019-05-17, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Fast nu handlar väl det inte om gränskontroller? Det är väl en skolchef som har blivit häktad, eller hålls i förvar?

Nej, det är ingen skolchef som har blivit häktad, utan en vanlig företagsvd som är huvudman för en skola. En skolchef är en tjänsteman på kommunen.

Sedan får TS ta och ge oss en källa som kan hålla isär myndigheter, för vilket myndighet är det som har häktat mannen?
Citera
2019-05-17, 06:47
Medlem
SÄPO borde även slagit till Strömgatan 18 och griper Stefan Löfven för medhjälp till terrorism.
Citera
2019-05-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
SÄPO borde även slagit till Strömgatan 18 och griper Stefan Löfven för medhjälp till terrorism.

På alliansens tid var det inga tillslag mot islamister. Nu sätts islamisterna åt och du kallar det terrorism. Är du arg på Löfven för att SÄPO slår till mot dessa islamister?
Citera
2019-05-17, 07:01
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Medan Stefan Löfven babblar om högerextremister och hotet från NMR hela dagarna, så agerar SÄPO. Och det är inte högerextremister som de plockar in en efter en. Utan det är personer som är här pga Stefan Löfvens mångkultur.

Ja, hur Löfven skulle rösta om det var en folkomröstning om islamismen är uppenbart.
Citera
2019-05-17, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
På alliansens tid var det inga tillslag mot islamister. Nu sätts islamisterna åt och du kallar det terrorism. Är du arg på Löfven för att SÄPO slår till mot dessa islamister?

Nej
Han välkomnade återvändande IS terrorister till Sverige så de slapp bli utlämnade till länderna som Syrien och Irak som kan inte begära få svenska terroristerna som begått folkmord i länderna utlämnade. Dessutom Rövfens regering är skyldiga till finansiering av terrorism som när de gav finansiell hjälp till svenska ISIS terrorister och kalifatet: https://twitter.com/SofieLowenmark/status/1097762590774751232/photo/1
Citera
2019-05-17, 07:18
Medlem
Nu visar sig det vilken sammanhållning Muslimerna har.Jag pratade inatt med en högt insatt polis om dom olika gripanden av Muslimer.Det visar sig att när det osar hett så behöver Säpo ta in extrafolk för att ta hand om alla Muslimer som vill tippsa om andra Muslimer som är farliga.Jag har trott på ett kommande inbördeskrig men vad fel jag har.Muslimerna kommer kriga mot varandra och vi kan sitta stilla och se på.Dom har ingen samanhållning här i Göteborg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in