2019-05-17, 01:27
Medlem
Vetenskapsskolan, ett sådant vilseledande namn på en muslimsk friskola. Det låter väldigt icke-religiöst och sekulärt, men det är väl det som är meningen för att föra "dumsvenne och hans batiktanter" bakom ljuset.
Citera
2019-05-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Detta är tredje gripandet den här veckan. De två första är imamer.

Något är på gång, kanske en attack. Kanske flera attacker.

Det är mycket möjligt att svenska folket kommer få sig en läxa snart.
Ja så är de nog tyvärr, men de är i alla fall bra att Svetsarn inte har mandat att styra säpos agerande, för då hade jag på allvar blivit ordentligt bekymrad...............
Citera
2019-05-17, 02:19
Medlem
RingRing2014s avatar
Helt otroligt, jag har slut på ord.
Citera
2019-05-17, 02:30
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Medan Stefan Löfven babblar om högerextremister och hotet från NMR hela dagarna, så agerar SÄPO. Och det är inte högerextremister som de plockar in en efter en. Utan det är personer som är här pga Stefan Löfvens mångkultur.
Snart försöker S göra som dom gjorde med GD för FK.
Citera
2019-05-17, 03:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Fick gå in på länken för att läsa om vilken stad det handlar om. Göteborg, är inte förvånad.
Göteborg har väl flest IS-terrorister, eller IS-resenärer?

Blir det utvisning nu?

Inte förvånad.
Men man skulle inte heller vara förvånad om det var i Malmö, Helsingborg, Örebro, Stockholm, Västerås, Sundsvall, Gävle, Växjö eller Filipstad.

Nu var det i Göteborg.

Antar att Säpo nu drar in alla de kan av de större fiskarna, och det på en gång av säkerhetsskäl så det inte blir onödiga problem.
Citera
2019-05-17, 03:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Ja uppenbarligen så utgör de ett hot mot vår säkerhet och ses som ett problem.

Undrar om några va de gripna har kopplingar till gruppen islamister som var inbjudna att prata i riksdagen?
Citera
2019-05-17, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja uppenbarligen så utgör de ett hot mot vår säkerhet och ses som ett problem.

Undrar om några va de gripna har kopplingar till gruppen islamister som var inbjudna att prata i riksdagen?
Alla vet att det bara är en tidsfråga innan ett större terrorattentat inträffar i Göteborg med massor av döda i alla åldrar.

Säpo behöver massgripa tusentals och slänga ut dem varje månad, eftersom det fylls på ännu snabbare. Problemet är att om de gör det så radikaliseras de ännu snabbare och de vet inte säkert före ett attentat vilka som är radikaliserade eller redan slaktat ickemuslimer i Syrien av religiösa skäl.
Citera
2019-05-17, 04:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Ja, detta är nog en preventiv åtgärd. Men, hur skall de lagföra dem? Blir det en offentlig rättegång så lär det bli intressant med vad som ligger bakom.

Intressant ifall de kan utvisas utan rättegång. Annars får väl Löfven be CIA göra en upphämtning fvb till Mellanöstern..Tänkte på de egyptier som CIA hämtade på Bromma.
Senast redigerad av Mullret 2019-05-17 kl. 04:19.
Citera
2019-05-17, 04:28
Medlem
Happysmurfs avatar
Jag hoppas på att detta har skett på grund av påtryckningar från USA och/eller EU. Det skulle vara så jävla skönt om ledarna i den humanitära stormaktssekten fick inse att resten av världen inte beundrar Sveriges humanitära storhetsvansinne utan snarare tycker att vi är naiva idioter som nu bokstavligen möjliggör att terrorattacker orkestreras i Sverige och sätter resten av världen i fara.

Idiotland! Hur faan kan man ha förstört det som var världens bästa land på så kort tid? Och jag säger ”världens bästa land” med erfarenheten av att ha bott i USA och England i 25 år. Vill gärna flytta hem men nu vågar man ju fan inte längre. Hur mycket mer åt helvette kommer det att gå?
Citera
2019-05-17, 04:38
Medlem
Happysmurfs avatar
Och så sä är det så klart någon idiot från Expressen som motsätter sig Säpos interaktioner. Orolig för konspirationsteorier. Laughing my fucking ass off! Jag är orolig för islamistiska hämndaktioner.

”Tunga hemligstämplar vilar över fall med terroranklagade som ska utvisas från Sverige.
Inte ens den terrorstämplade har rätt att få information om Säpos anklagelser.
När muslimer nu samlas till demonstrationer mot Säpos offensiv mot imamer riskerar hemlighetsmakeriet att bli grogrund för konspirationsteorier och hets–- och det gör mig orolig.”

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/orovackande-hemlighetsmakeri-om-terrorstamplade-i-sapos-imamoffensiv/
Citera
2019-05-17, 05:16
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Och så sä är det så klart någon idiot från Expressen som motsätter sig Säpos interaktioner. Orolig för konspirationsteorier. Laughing my fucking ass off! Jag är orolig för islamistiska hämndaktioner.

”Tunga hemligstämplar vilar över fall med terroranklagade som ska utvisas från Sverige.
Inte ens den terrorstämplade har rätt att få information om Säpos anklagelser.
När muslimer nu samlas till demonstrationer mot Säpos offensiv mot imamer riskerar hemlighetsmakeriet att bli grogrund för konspirationsteorier och hets–- och det gör mig orolig.”

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/orovackande-hemlighetsmakeri-om-terrorstamplade-i-sapos-imamoffensiv/

Happysmurf, du verkar ha svårt för nyanser. Har du ens läst krönikan?
Citera
2019-05-17, 05:44
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Nej, jag försökte förstå vad du menade med ditt tidigare inlägg och lade fram en tänkbar tolkning. Kan du förklara det då?

Jag kommenterade det som handlade om ministerstyre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in