2019-05-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Tyvärr, men du kan inte få vilken man du vill. Du kanske kan ligga med vilken man du vill. Men kan du få honom att bli din partner/sätta en ring på ditt finger/inleda en relation med dig?

Nej, precis. Och vänta några år till så kommer du inte ens kunna få ligga med vem du vill heller. Din tid har snart runnit ut.

Självklart, min tid rinner ut. Mäns också om dom inte är rika. Ingen vacker kvinna under trettio vill ha en fattig man över fyrtio.

Citat:
P.S. Män bryr sig inte om vilken utbildning eller vilket jobb en kvinna har. Kvinnor tror detta eftersom detta är vad kvinnor tycker är attraktivt med män. Men män har helt andra kriterier. En man som kan välja och vraka väljer en kvinna mellan 16-21 år och med så lite sexuell erfarenhet som möjligt.

Jo jag vet, man skulle trott att det var så. Men alla högutbildade framgångsrika män jag känner/arbetar med har valt högutbildade framgångsrika kvinnor i sin egen ålder som mödrar åt sina barn. Unga obildade kvinnor har de kanske som älskarinnor i smyg, det vet jag ju inte men är väl troligt. Kan säkert bli annorlunda efter femtio då vissa av dem startar ny kull, men det hindrar inte att de väljer oss nu. Jag hade inte fått en framgångsrik 35-årig man i min bransch som far åt mina barn som obildad 21-åring, inte en chans. Vad det beror på kan man diskutera, förändrat statusbegrepp, att de vill skaffa bättre nätverk, smartare gener/fler möjligheter för avkomman kanske.

(Du tror inte George Clooney kan välja och vraka?)
Senast redigerad av beyondantares 2019-05-16 kl. 22:51.
Citera
2019-05-16, 22:27
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
https://www.pri.org/stories/2018-12-14/salvadoran-women-bond-serving-long-sentences-crime-miscarriage

Fast ditt påstående stämmer ju inte. Det är ju inte olagligt att få missfall i El Salvador. Saken är ju den att de berörda kvinnorna var åtalade för olagliga aborter maskerade som missfall.
Citera
2019-05-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Helt fel. Abortmotståndarna anser ju allmänt att livet är heligt. Anledningen till att de fokuserar på aborterna är ju rätt och slätt att de är emot att släcka livet på oskyldiga människor. Att förebygga missfall är ju svårt och en helt annan frågeställning.

Ett människofoster är en människa. Det är ju rent löjligt att ni försöker argumentera runt den saken. Ett foster kan inte överleva på egen hand, men det kan inte en nyfödd bebis heller. Och inte en ettåring eller fyraåring heller.

Om vi antar att din mamma hamnar i koma efter en olycka så kan hon inte heller överleva utan hjälp av respirator. Skulle du stänga av respiratorn för henne så att hon dog, om du visste att hon skulle vakna till liv 9 månader senare? För det är precis vad en abort är. Man släcker ett liv som är i behov av livmoder men som kommer kunna andas och äta själv 9 månader senare.

Vilka länder då?

Nej, det är verkligen inte det som abortmotståndare argumenterar för. De argumenterar för att abort är att släcka ett liv. De argumenterar också för att läkare och sjuksköterskor, som utbildat sig att rädda liv, inte ska stå på sjukhus och slänga levande människofoster i avfallshinken. Det argumenterar för att barn som blivit till har rätt att födas och att det finns många som vill adoptera barn om inte de biologiska föräldrarna vill ha det.

Hur medveten är fostret om sin existens?
Citera
2019-05-16, 22:30
Medlem
Citat:
Om vi antar att din mamma hamnar i koma efter en olycka så kan hon inte heller överleva utan hjälp av respirator. Skulle du stänga av respiratorn för henne så att hon dog, om du visste att hon skulle vakna till liv 9 månader senare? För det är precis vad en abort är. Man släcker ett liv som är i behov av livmoder men som kommer kunna andas och äta själv 9 månader senare.

Om ”respiratorn” innebar att en annan individ tvingades må illa, vara trött och ha ont i 9 månader? Och sedan genomgå en utdragen tortyrliknande smärta, och riskerade att få skador för resten av sitt liv i form av inkontinens, framfall och sexuell dysfunktion? Och den individ som skulle drabbas av allt detta inte frivilligt ställde upp utan var tvingad av någon? Jag skulle nog stängt av respiratorn. Tror inte min mamma hade velat leva med det på sitt samvete.

Och då är ändå min mamma någon som vet hur det är att leva. Som är älskad och uppskattad av ett extremt stort antal människor. Som har drömmar, framtidsplaner och förhoppningar inför framtiden.

Ett foster har inget av det. Inga planer, inga drömmar, inga förväntningar. Ingen känner det. Ingen kommer att sakna det. Det själv vet ingenting om livet utanför livmodern.

Tror du på ett liv efter döden? Om inte, skulle du bli besviken om det inte fanns något liv efter döden? Skulle du sakna det? Skulle du ha bestulits på något om du inte fick det?

Tror du att foster har något koncept om ett ett liv utanför livmodern?
Citera
2019-05-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det är också förbjudet om du bor i Alabama.
Nej. Det är inte förbjudet att söka vård utanför Alabama.
Citera
2019-05-16, 22:34
Medlem
Citat:
Helt fel. Abortmotståndarna anser ju allmänt att livet är heligt. Anledningen till att de fokuserar på aborterna är ju rätt och slätt att de är emot att släcka livet på oskyldiga människor. Att förebygga missfall är ju svårt och en helt annan frågeställning.

Utgår från att stater som Alabama är pascifistiska och aldrig skickat ut en soldat i krig där ett barn kan dödas.

Citat:

Ett människofoster är en människa. Det är ju rent löjligt att ni försöker argumentera runt den saken. Ett foster kan inte överleva på egen hand, men det kan inte en nyfödd bebis heller. Och inte en ettåring eller fyraåring heller.

Men om hon var hjärndöd rekommenderar läkaren att respirator stängs av. Trots att varje hjärndöd människa potentiellt kan komma att kunna återupplivas om femtio år med framsteg inom forskningen. Ett barn som får så svåra skador vid födseln att det blir hjärndött borde alltså hållas på livsuppehåll tills det dör av celldöd vid hög ålder, allt annat är ett brott mot livets helighet.
Citera
2019-05-16, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Känn tacksamhet till män överlag att de gett er rösträtt, rätt att vistas utomhus fritt, rätt att ha sex med vem ni vill, rätten till bidrag och utbildning. Det är män som har gett er varenda rättighet ni har, och det är män som har byggt upp de trygga samhällen som ni lever i där ni kan sitta och skriva på flashback och sociala medier istället för att bo i en grotta någonstans och bli omkring-passad som en sexdocka.
Ojdå, vem har har anlitat män till att dela ut rättigheter? Kom de här rättigheterna månne nedskrivna på små lappar i en låda som män sen fick i uppgift att dela ut till kvinnor? Nä, det har du allt missförstått, vad jag vet sitter du inte i rättighetsgruppen alls.

Hmm, jag undrar om vi inte ska dra in några av dina istället. Jag ska utlysa en omröstning i rättighetsgruppen om saken och återkommer till dig när vi har bestämt om du ska få fortsätta att ha rösträtt, och vistas utomhus fritt, sitta och skriva på flashback och sociala medier eller om vi ska förpassa dig till en grotta nånstans.

Citera
2019-05-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Eh, nej. Den syftar till att kvinnor ska slippa ta ansvar för sitt knullande. Du får göra abort bara för att du känner det, om du vill. Har inget med obehag att göra.

Läs gärna på lite om vilka fysiska besvär och åkommor som ofta följer med graviditet och förlossning.

https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/graviditet/graviditetsbesvar-och-sjukdomar/vanliga-graviditetsbesvar/

Abort har inget med föräldraskap att göra. Abort handlar om att slippa genomgå en graviditet. Annars hade man lika gärna kunnat föda och adoptera bort barnet. Anledningen till att kvinnor inte väljer det idag handlar om att en graviditet är en tuff påfrestning för din kropp.
Citera
2019-05-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ni multikultivurmare kanske borde tänka på pensionerna...
Håll dig till sakfrågan tack.
Citera
2019-05-16, 22:38
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jälva ångest ni har. En amerikan kan åka till staten bredvid och göra sin abort.

Det är nog det som är poängen med lagen. Politisk strategi. Liberaler och abortförespråkare flyttar från de stater som har abortförbud. En win-win-situation både för konservativa och liberaler. Vilka vinner i slutändan? De konservativa/kristna eftersom det liberala pro-HBTQ, pro-droger och pro-abort-samhället tar död på sig själv. Det är bara dekadent slödder som är liberala och deras samhällen dukar under i identitetslöshet och kriminalitet.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2019-05-16 kl. 22:41.
Citera
2019-05-16, 22:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Haha, och hur var det nu med dina skyldigheter som följer med dina rättigheter att stoppa snoppen i någon?

Ja, hur är det med dem? Som det ser ut idag så krävs jag på underhåll, så skyldigheterna finns. Men inga rättigheter.
Citera
2019-05-16, 22:39
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Hur medveten är fostret om sin existens?

Hur medveten är en nyfödd eller ettåring om sin existens? Hur medveten om sin existens är en person i koma eller en person som ligger och sover? Får jag döda en person som ligger och sover?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in