2019-05-16, 21:21
Medlem
Folk bryr sig mer om abortlagar i USA som inte påverkar oss än det som påverkar oss d.v.s. inrikespolitik. Om jänkarna vill inför abortlagar so what?
Citera
2019-05-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Världens mest liberala samhälle buuuull-shit. Världens största sossestyre med lagar och regler om allt för privata ägare.
Du vet väl att det politik inte endast handlar om ekonomi? Sverige är världens mest social liberala samhälle.
Citera
2019-05-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Innan dess var jag ingen människa, så ja det hade det ju varit om mina föräldrar nu inte velat ha barn.

Nej, du hade ju bara samma armar som nu, samma händer som nu, samma fötter som nu, samma mun som nu, samma mage som nu, samma hjärna som nu. Men det är klart, du var absolut ingen människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Abortförespråkare tar ju bort barnets rättigheter, det är ni som står för den biten. Att säkerställa rättigheter för barnet är inte att inskränka kvinnors rättigheter. Kvinnan har gjort en handling som går att välja bort som lett till ett barn, kvinnans rättigheter slutar där barnets tar vid, och att avsluta barnets liv är inte en kvinnas rättighet. Det är en direkt inskräkning av barnets rättighet, livsavgörande rättighet.

Att komma och smeta våldtäktsepitet på män när argumenten inte håller är ovärdigt en diskussion som denna. Du har flyttat målstolpen längre och längre bort när du inte kunnat argumentera för den ansvarslöshet du förespråkar. Nu slutar det vid våldtäkt, ett sidospår av abortfrågan som rör ett minimalt antal människor. Ett sidospår där de flesta är överens om att det inte är kvinnans ansvar, då hon de facto inte har ett val.

Sen skiljer vi oss vid mannens ansvar, jag anser inte att mannen ska kunna fly om han valt att ha sex. Precis som med kvinnan har mannen ett ansvar för sitt agerande. Vid ofrivillig graviditet har han sitt eget ansvar att stå vid, när han ändå valt att ha sex.

Alabama har ju själva sagt att vissa liv, embryon kan man få avliva. Då pratar jag inte om moderns liv. Utan de gör skillnad på embryon. Vissa är okeja att döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Varje enskild spermie är en potentiell människa. Varje utlösning som inte har chans att nå ett ägg är mord. Massmord!
Igen, du har misslyckats bevisa att spermie=människa. Gå tillbaka till skrivbordet och hitta på nya argument.
Citera
2019-05-16, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Alabama har ju själva sagt att vissa liv, embryon kan man få avliva. Då pratar jag inte om moderns liv. Utan de gör skillnad på embryon. Vissa är okeja att döda.

Du har nämnt detta ett par gånger men vet inte riktigt vad du syftar på?
Citera
2019-05-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Folk bryr sig mer om abortlagar i USA som inte påverkar oss än det som påverkar oss d.v.s. inrikespolitik. Om jänkarna vill inför abortlagar so what?

Känner du inte sympati med de kvinnor som kommer få sina liv förstörda pga dessa sydstatsäckel?
Känner du inte sympati med alla oskyldiga offer i Syrien och Palestina som har fått och får sina liv förstörda pga radikala IS missfoster?
Känner du inte sympati för alla oskyldiga här i världen som hamnar i trubbel pga att psykopater får inflytande och makt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Det blir inga människor utan en spermie och ett ägg. Varje enskild spermie är en potentiell människa. Varje utlösning som inte har chans att nå ett ägg är mord. Massmord!

Att jämföra en spermie med en fluga är fruktansvärt!

Kroppen gör sig av med spermie per automatik. Sålänge den inte har befruktat ett ägg så är det ingen människa. Men efter detta har skett så är det det. Då har mannens och kvinnans DNA blandats i en unik formel som aldrig igen kommer att uppnås på samma sätt. Ett unikt människoliv har skapats.
Senast redigerad av libertay 2019-05-16 kl. 21:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Men mannen vill för helvete inte ens ha barnet! Vill kvinnan det får hon skaffa bättre lön eller söka bostadsbidrag osv.

Vi gör ett försök att visa på ditt irrationella tänkande genom att vända det till kvinnans nackdel:

Du fattar kanske att denna lag är till för att alla äger sitt eget liv vilket inte ger kvinnan rätten att ta ett barns liv?

Detta ger kvinnan mer incitament att skydda sig.

Nu är det inte ok längre?

Jepp man han har nu inte positionen av att kunna välja abort, har ban? Inte heller ska automatiskt hans vilja i detta påtvignas någon annan, ska det?

Vad får du då¨för resultat? Jo att ibland så föds barn mot fädernas vilja.
Och ja, de tär inte så kul för dessa fäder, men där finns ingen annan alternativ som är vettigare.
Och dessa födda barn ska ha sina rättigheter tillgodosedda kontra sina fäder.

Kivnnor tycker inte abort är något nöje, eller föda oönskade barn, så deras incitament för att skydda sig finns redan där.
Kvinnor är också det kön som skyddar sig mest.
Citera
2019-05-16, 21:25
Medlem
Citat:
Du har nämnt detta ett par gånger men vet inte riktigt vad du syftar på?

Jag har skrivit det i tråden men jag kan ta det en gång till.

Citat:
Chambliss, responding to the IVF argument from Smitherman, cites a part of the bill that says it applies to a pregnant woman. "The egg in the lab doesn’t apply. It’s not in a woman. She’s not pregnant.

https://twitter.com/lyman_brian/status/1128413792801521664

Om man har embryon på labbet så har de inget människovärde.

Jag tycker att de borde, i konsekvensens namn, då förbjuda IVF eftersom liv spills regelbundet där.
Citera
2019-05-16, 21:26
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Nej, du hade ju bara samma armar som nu, samma händer som nu, samma fötter som nu, samma mun som nu, samma mage som nu, samma hjärna som nu. Men det är klart, du var absolut ingen människa.

Jag var bara celler, ingen hjärna ingen känsel. Att döda ett foster i det stadiet är som att t ex hugga ner ett träd - det känner ingenting.
Citera
2019-05-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Innan dess var jag ingen människa, så ja det hade det ju varit om mina föräldrar nu inte velat ha barn.

Antagligen följde dina föräldrar en annan moralisk kompassriktning än din och många andras låt-gå-gör-vad-du-vill attityd som även innefattar mord på helt försvarslöst barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in