2019-05-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det är jag absolut inte, men jag förstår inte riktigt kopplingen till mitt inlägg? Vänligen förklara.

Du tycker det är rätt att abortera foster men förespråkar massinvandring för att det föds för få barn i Sverige?
Citera
2019-05-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Personligen tycker jag inte ansvarslöshet, tillfällig njutning och valet att ha sex med personer för nöjes skull står över barns rätt till liv. Att det på något sätt skulle göra det acceptabelt att döda ett litet barn.

Jordens överbefolkning i sig är ett annat ämne, om än intressant. Det är dock inte länder med liberala abortlagar som står för överbefolkningen, och har heller aldrig gjort.
Nej, just det. Det är inte länder med liberala abortlagar som står för överbefolkningen. Vilket betyder att liberala abortlagar är något bra.

Sen kan jag tycka att vår gräns för abort kanske borde minskas med ett par veckor, just för att det inte ska vara ”ett litet barn” man dödar, utan snarare ett embryo.
Citera
2019-05-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Det har lika mycket hjärnkapacitet som ett äpple du plockar från ett träd...
Essensen av en människa avgörs av hjärnkapaciteten?
Citera
2019-05-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrforbannad
Det ligger något i det du skriver. Jag är för aborter av den enkla anledningen att jorden redan är överbefolkad, vi behöver inte mer oönskade puckon vandrandes på den här planeten.

precis, vi är helt överens.

jag är för aborter, för att vi alla mår bäst av att barn i ett samhälle får så bra som möjligt det bara går.
Och det garanteras bäst om vi undviker tvångsföda barn som vi inte kan, vill, har plats eller tid för.

Barn ska allra hest garanteras minst 2 fullvuxna människor med resurser som ska dyrka dem i minst 18 år.
Senast redigerad av Merapi 2019-05-16 kl. 21:20.
Citera
2019-05-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du tycker det är rätt att abortera foster men förespråkar massinvandring för att det föds för få barn i Sverige?
Är du trög, eller har du bara inte glasögonen på dig? Jag skrev precis att jag inte förespråkar massinvandring. Tillbaka till ämnet tack!
Citera
2019-05-16, 21:04
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag anser att experter, medicinare, biologer etc etc, ska avgöra detta.
jag anser att saker som ex ett fosters utveckling av fungerande nervsystem och hjärna så att funktioner som ex medvetande, sinnesintryck och smärtkänsel är igång ska vara det som avgör.

I princip samma tänk som kring hjändödhet alltså. När en mänkslig hjärna inte längre fungerar, så betraktas man som död, juridiskt, samma med ett embryos/ tidigt fosters hjärna, när den inte är tillräckligt utvecklad än så kan man göra abort och då avstannar man en utveckling mot människa men man "dödar inget barn" för nej man kan inte döda något som ännu ej finns, det är en logisk totalt ohållbar kullerbytta som vissa kör med, helt oreflekterat verkar det som.

Nu har dessa experter sagt runt vecka 22, då böjer jag mig för detta.
Vecka 18 är lite innan för att vara helt säker. och tiden däremellan är för att speciella omständigheter ska kunna beaktas.

Men då stöder du iallafall inte spädbarnsmord när modern inte är i någon fara längre då barnet redan är fött, eller en abort där barnet är i trejde perioden.
Typ som den demokratiske guvernören i North Carolina (han med KKK/Blackface bilderna i skolboken):
(https://www.foxnews.com/politics/northam-draws-ire-claims-of-infanticide SE VIDEON...)

Detta är inte en fråga som är aktuell i Sverige, där abortfrågans skiljelinjer är vecka 18 eller vecka 12.
Citera
2019-05-16, 21:05
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Essensen av en människa avgörs av hjärnkapaciteten?

Japp. Innan dess är det bara levande celler. Alltså precis som ett äpple. Du dödar inget barn vid abort innan den veckan. I så fall hade man dödat miljoner barn varje gång man runkar...
Citera
2019-05-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Men du tycker underhållsbidraget är bra? Då ska mannen ta sitt ansvar? I det läget är det helt ok att de där 5% då kondomen inte skyddat finns. Mannen ska minsann betala ändå. Men när samma argument används i en diskussion som är negativ för kvinnor så gäller inte detta längre?

Ni folk är ju för fan helt rubbade i huvudet.

För att förtydliga: jag är emot BÅDE underhållsbidraget och denna nya lag. Är man för det ena men inte det andra är man totalt jävla slut i huvudet.

bra och bra jag ser det som ett nödvändigt ont för barns skull samt för att män ska något incitament för att använda skydd.

Du fattar kanske att underhållsbidrag är för BARN och inte för kvinnor? De får sköta sin del av det ekonomiska ansvaret för födda barn.
Citera
2019-05-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Men då stöder du iallafall inte spädbarnsmord när modern inte är i någon fara längre då barnet redan är fött, eller en abort där barnet är i trejde perioden.
Typ som den demokratiske guvernören i North Carolina (han med KKK/Blackface bilderna i skolboken):
(https://www.foxnews.com/politics/northam-draws-ire-claims-of-infanticide SE VIDEON...)

Detta är inte en fråga som är aktuell i Sverige, där abortfrågans skiljelinjer är vecka 18 eller vecka 12.

Självklart stödjer jag inte spädbarnsmord.
Citera
2019-05-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Japp. Innan dess är det bara levande celler. Alltså precis som ett äpple. Du dödar inget barn vid abort innan den veckan. I så fall hade man dödat miljoner barn varje gång man runkar...

Men staten av Alabama anser ju att vissa embryon får man inte avliva medans andra är helt okej att avliva. Och då pratar jag inte om då det är en fara för livet för modern. Utan vissa andra embryon ska man inte värna livet på. De kan avlivas helt lagligt.
Citera
2019-05-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99

Är rädd att Sverige, världens mest liberala samhälle, kommer gå den vägen snart. Finns det något som säger emot detta?
Citera
2019-05-16, 21:09
Medlem
Igni-ferroques avatar
Fast det är inte enbart ett befruktat ägg som har "liv". Det har varje spermie och varje enskilt ägg.
Om man skall vara 100% konsekvent så borde en man enbart ejakulera vaginalt när han vet att en kvinna kan bli gravid. På samma sätt borde en kvinna enbart ha sex när hon kan bli gravid, annars "mördar" mannen och hon en massa levande spermier?

Sedan duger det naturligtvis inte med att ha sex med enbart en man. Dels klarar mannen inte att ha sex konstant under den magiska tidsperioden det kan också finnas okända genetiska faktorer som gör det svårare för just den mannen att befrukta den aktuella kvinnan.

Den enda logiska lösningen är alltså att kvinnan utser maximalt antal lämpliga män att ha sex med under varje ägglossning, dvs ett gigantiskt gangbang vid varje ägglossning. Detta för att ge maximal sannolikhet för "liv".

Sedan måste man ju skydda "liv" till varje pris. Allt som kan skada spermier och ägg borde förbjudas. Exempelvis alkohol. Någon form av kassaskåp som skyddar pungen och samtidigt förhindrar oönskade mordiska utlösningar. Viktigt att det är en tempererad lösning så att pungen har optimal temperatur 24/7.

Även sena vanor kan vara skadligt för "liv". Så 2200 så skall hela befolkningen ligga i sängen med händerna på täcket. Sedan sover man till 0600. Varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in