2019-05-16, 18:39
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
"någon" typ av pyjamas. Om det varit en pyjamas hade man skriva det och inte "Någon typ av". Det förstår även du. Alltså är det en svepdräkt troligen, eftersom det ser ut som en pyjamas, om man inte sett en sådan. Det har väl ingen gjort som inte jobbat på begravningsbyrå. Men de går att beställa. Det tror jag att O och H gjort. De var planerande, men samtidigt, vilken byrå hade skeppat iväg dessa utan frågor...
Men hör nu här. Klädesplagget var inte offentliggjort. Hur jävla svårt har du att begripa! De sekretessbelägger ALLT när de lägger ner den här utredningen. ALLT som inte var känt innan.
Citera
2019-05-16, 18:40
Medlem
Jag vet, därför skrev jag ett nytt såklart. Det var nog för att jag skrev att du skulle fortsätta spy din sorgliga galla och inte pga av mina känslor.

Det är ett hemskt öde flickorna fick möta och därför opponerar jag mig till utgivningen EHs bok för hon kan omöjligt ha relevant fakta med i den.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ditt förra inlägg med samma innehåll blev raderat, det var säkert för att tråden inte handlar om dig och dina känslor. Vi diskuterar en grej som hände i Bjärred för drygt ett år sedan. En sorglig familjetragedi där två föräldrar dödade sina barn. Dom påstår att livet inte längre hade någon egentlig mening.

Visst är det sorgligt!

Citat:
Om du med hånet om håret menar att jag kallade EH för Håret Höglund så var det en hänsyftning till hennes egen bok med titeln ”En kvinna med det håret kan väl aldrig tas på allvar”.

Jag förstår att man kan missa syftningen om man inte har koll på personens produktion, men då bör man kanske inte heller försöka ta på sig rollen som dennes försvarsadvokat eller låtsas vara moraliskt överlägsen.
Det fetat, undrar varför inte ditt inlägg blev raderat...hm! 🤨 DU pratar om dina känslor här ju. Trots att du inte gillar känslor.
Citera
2019-05-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Saxat ur "Angående begäran att ta del av allmän handling"

"De handlingar som lämnas ut är sådana uppgifter som redan lämnats vid Polismyndighetens presskonferens och i tidskriften "Svensk Polis" och är således att betrakta som offentliggjorda".

Sååååå enkelt att begripa. Varför begriper inte alla den lilla texten?

Det har i alla fall inget att göra med om dom är obemedlade eller inte. Dom kanske inte har läst FUP;en, det är lättare att fantisera ihop nåt?
Citera
2019-05-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
https://www.fonus.se/vita-arkivet/

Alltså, du är rätt skev. Har du laddat ned familjens vita arkiv?
Citera
2019-05-16, 18:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Det har i alla fall inget att göra med om dom är obemedlade eller inte. Dom kanske inte har läst FUP;en, det är lättare att fantisera ihop nåt?
Jag tror "obemedlade" handlade om folk i tråden. Begriper inte vad vår ekonomi har med Moa och Agnes att göra. För att inte tala om morden. Eller Bjärred överhuvudtaget.

EDIT: Utan att förhäva mig så tror jag inte skribenten begrep vad ordet "obemedlad" betyder. Säger en hel del.
Senast redigerad av Flashig78 2019-05-16 kl. 18:50.
Citera
2019-05-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nja, i alla fall var de totalt kraftlösa av nån anledning och som sen utmynnade i morden. Att barnen var kuvade tror jag absolut. Det är fasansfullt att föräldrarna tydligen trippade runt i huset i flera månader och planerade hela familjens hädanfärd - utan att barnen förstod.

Eller kände de att något var jävligt fel, tro?

Agnes: "A girl has nothing to say"...."Agnes is bored".
Moa: "De tror på något men inte på Gud".

Moa kanske kunde ha berättat att föräldrarna tror på Gottfries...? Detta försvinner alltid in i tråden, döljs bakom massor av Jesus-skit. Folk som hängt med ett tag förstår vad det handlar om. När man närmar sig något konkret då eldas vissa upp. Hanna gjorde tummen upp för en klinik som beskrivs som en sekt.
Citera
2019-05-16, 18:50
Medlem
Citat:
Saxat ur "Angående begäran att ta del av allmän handling"

"De handlingar som lämnas ut är sådana uppgifter som redan lämnats vid Polismyndighetens presskonferens och i tidskriften "Svensk Polis" och är således att betrakta som offentliggjorda".

Sååååå enkelt att begripa. Varför begriper inte alla den lilla texten?

Tack! Orkade inte leta rätt på den meningen.

Polisen informerar, ger klara riktlinjer till de som skall utföra själva maskningen och framför allt är man konsekvent.

Ja det är enkelt att förstå klart skriven text. Givet man läser vilka förutsättningar som gäller för maskningen.

Oj, vad detta måste roa de från polisen som följer tråden.
Citera
2019-05-16, 18:50
Medlem
Citat:
Du är faktiskt något på spåren där: överkrav. Men det kan vara egna överkrav. Eller krav som de TRODDE att föräldrarna hade på dom. Förväntningar som skulle uppfyllas, verkliga eller inbillade. Som man ett flertal gånger rapporterat om ang ME så är majoriteten som blir sjuka högpresterande. De flesta är akademiker, de som blivit sjuka i vuxen ålder. Moa och Agnes var uppenbarligen inga skolkare, utan pluggade gärna. Inga smitare. "Nyfikna på lärandet" om jag minns rätt, väldigt sociala, musikaliska. De hade många gåvor.
Jfr med anorexia. Högpresterande, vad gäller majoriteten av de insjuknade.

Här är jag med helt och hållet!
Som du skriver kan överkraven komma från personen själv men när det gäller barn tror jag att det oftast kommer från föräldrarna.

Om man som barn ständigt får höra att det man presterar aldrig riktigt duger, att man alltid måste prestera mer och mer och ständigt vara på topp, så kan en känsla av hopplöshet och trötthet övermanna barnet och till slut blir det för mycket och man blir liggande iutmattning och orkar inte göra nånting.

Och visst stämmer det att det oftast är (barn till) högutbildade som drabbas och även där kan man se anorektiker som drabbats av överkrav och som sen har säckat ihop. Till slut finns det bara ett sätt att protestera som kan ge effekt: att styra sitt matintag.

Undrar om det finns statistik på det. (Ska kolla om parametern samhällsklass/inkomst är med).
Citera
2019-05-16, 18:53
Medlem
Citat:
Håret Höglund vet nog, vi får vänta tills boken kommer. Men jag tror att det var snickarbyxor eftersom det enligt uppgift fanns en hammare i köket. Han drog väl i en spik i trappen för att ha nåt att fästa slipsen i. Slipsen var en signal till akademikervärlden att han checkade ut.

Det som inte fick hända...

Hade det varit vanliga kläder så hade nog poliserna inte uttryckt sig på det viset.
Citera
2019-05-16, 18:56
Medlem
Visst är det så!
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade det varit vanliga kläder så hade nog poliserna inte uttryckt sig på det viset.
Citera
2019-05-16, 18:58
Medlem
Citat:
Alltså, du är rätt skev. Har du laddat ned familjens vita arkiv?

Jag kollar vad som gäller. Är det skevt?
Naturligtvis är det ett EXEMPEL på vad man kan ange i Vita Arkivet. Bl.a. hur man vill bli svept. Eller andra önskemål.
Citera
2019-05-16, 18:59
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Moa kanske kunde ha berättat att föräldrarna tror på Gottfries...? Detta försvinner alltid in i tråden, döljs bakom massor av Jesus-skit. Folk som hängt med ett tag förstår vad det handlar om. När man närmar sig något konkret då eldas vissa upp. Hanna gjorde tummen upp för en klinik som beskrivs som en sekt.
Har du läst vad Mats Reimer skrivit i dagens medicin nu igen om ME och Gottfrieskliniken?
Ja. Den mannen har orsakat stor skada inom sjukvården. Jag hoppas verkligen att Agnes och Moa inte fick träffa på den mannen. En barnläkare som tar kontakt med föräldrar till ME-sjuka barn. Utan att vara barnets/barnens behandlande läkare skriver han att det ME-sjuka barnet kan bli friskt om det går en process lightningkurs.
Senast redigerad av Lillamig72 2019-05-16 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in