2019-05-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Vill en kvinna inte bli med barn så är det bara att sätta in en spiral, äta p-piller samt kräva att sin sexpartner har kondom. Enkelt.

det hjälper inte, x% av alla de som kör med dessa metoder blir gravida ändå...
alltså har vi något som heter fri aborträtt.
Citera
2019-05-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jo, det finns många studier som visat på exakt samma sak. Det är ingen risk att en kvinna skulle dra eller göra abort då jag endast inleder förhållanden med oskulder. Har och har haft många sexpartners genom åren, men skulle aldrig få för mig att ha en seriös relation med en kvinna som ej är oskuld. Och de flesta män i min situation (lång, snygg, bra med pengar o.s.v.) tycker precis som jag (och vaknar upp till samma insikt mer och mer). Så ni kvinnor som legat med dussintals män och/eller är över 25, ni är körda.

Om det är fallet kan du hänvisa till en studie som stödjer din tes?
Får ruggiga pedofil vibbar av dig btw
Citera
2019-05-16, 19:12
Medlem
Citat:
Sometimes, though, lawmakers’ absolute ignorance over the laws they are passing provides necessary ammunition to American women. When Alabama Senator Bobby Singleton, a Democrat, pointed out that Alabama’s new law could punish those who dispose of fertilized eggs at an IVF clinic, Chambliss responded, “The egg in the lab doesn’t apply. It’s not in a woman. She’s not pregnant.”

https://medium.com/s/jessica-valenti/anti-abortion-lawmakers-have-no-idea-how-womens-bodies-work-3ebea9fd6015

Ah här fick jag svar på IVF och Alabama och deras lag.

Så emryon som är i uterus ska räddas, andra ska inte räddas. För labbet är inte en kvinna. Yeahh that make sense.

Om det inte är en skämtsida(jag hoppas det) jag har hittat så tar man sig för pannan. Vad är det med de här männen. Embryon är väl lika mycket ett barn oavsett om de sitter i uterus på mamman eller i ett labb.
Citera
2019-05-16, 19:13
Medlem
Citat:
De allra flesta pappor vill vara en del (en stor del) i sina barns liv men de får inte. Barnen går per automatik till mamman och väldigt lite tid går till pappan. Så är det. 99% av skilda pappor vill inte vara utanför sina barns liv men blir tvingade till det.

verkligen? de allra flesta pappor får inte vara en del av sina barns liv?....yeah säger jag bara.

Nej en mamma blir automatisk juridisk förälder, därför att man VET med absolut säkerhet att hon är modern, ett juridiskt faderskap måste gå tillväga på lite andra sätt.
Citera
2019-05-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Om man tror att Gud straffar dig om du inte följer "hans vilja" vilket du skrev är man tämligen extremistisk ja. Alltsa när jag läser allt ditt skit du sitter och skriver om tex kvinnors val etc sa frammstar det som att du pratar om Svenska kvinnor i Sverige. Inte i Alabama. Har du varit i Alabama? Vet du hur det ser ut? Vet du hur familjekonstelationer och boende situationerna ser ut? Inte bara för de som räknas till "fattiga" utan även för det som räknas till medelklassen där. Jag förstar näligen inte hur du kan sitta och skriva det du gör annars. Du kallar dig kristen och du skriver om guds straff, men det ser inte bättre ut än att du framstar som helt verklighetsfranvänd och jävligt illa informerad om Sydstaterna i US

Gud, Universum, Karma, vad man nu än vill kalla det. Alla aktioner har en motaktion. Tar du kokain och artifieciellt ökar dina dopaminnivåer högt över vad som är möjligt naturligt, så blir det en motreaktion med lägre dopaminnivåer än normalt senare. Dricker du en massa Coca Cola (socker i onaturliga mängder) så blir du fet. Det är det jag menar.

Jag är Kristen via tradition (firar jul o.s.v.) men inte så att jag läser bibeln.

Jag pratar också universiellt. Vare sig det är Alabama eller i Sverige så är jag emot abort på grund av inte bara det moraliska, men också för att jag vill främja ett mer familjeinriktat samhälle där vuxna människor tar ansvar för sina handlingar och spenderar sin energi och sina pengar för att uppfostra nästa generation istället för att knulla runt och bete sig som tonåringar. Det är en dead end och ingen lycka kommer från det i slutändan.
Citera
2019-05-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkligen? de allra flesta pappor får inte vara en del av sina barns liv?....yeah säger jag bara.

Nej en mamma blir automatisk juridisk förälder, därför att man VET med absolut säkerhet att hon är modern, ett juridiskt faderskap måste gå tillväga på lite andra sätt.

Hade inte kvinnor varit så slampiga så hade det varit lättare att veta vem pappan är. Det är sant.

Det är dock ganska enkelt att göra ett DNA test.

Men ja, de allra flesta pappor vill vara i sina barns liv. Du har nog sett för mycket på Hollywood-filmer där mannen alltid utmålas som djävulen själv. I de allra flesta fall så är det kvinnan som tar barnen från pappan för att hon är sugen på ny kuk och har tröttnat på pappan.
Citera
2019-05-16, 19:16
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Gud, Universum, Karma, vad man nu än vill kalla det. Alla aktioner har en motaktion. Tar du kokain och artifieciellt ökar dina dopaminnivåer högt över vad som är möjligt naturligt, så blir det en motreaktion med lägre dopaminnivåer än normalt senare. Dricker du en massa Coca Cola (socker i onaturliga mängder) så blir du fet. Det är det jag menar.

Jag är Kristen via tradition (firar jul o.s.v.) men inte så att jag läser bibeln.

Jag pratar också universiellt. Vare sig det är Alabama eller i Sverige så är jag emot abort på grund av inte bara det moraliska, men också för att jag vill främja ett mer familjeinriktat samhälle där vuxna människor tar ansvar för sina handlingar och spenderar sin energi och sina pengar för att uppfostra nästa generation istället för att knulla runt och bete sig som tonåringar. Det är en dead end och ingen lycka kommer från det i slutändan.

Men tonåringar och det vi räknar som ”barn” kommer att bli gravida i Alabama. Och nu är de tvugna att föda det barnet.
Senast redigerad av MonkMan 2019-05-16 kl. 19:23.
Citera
2019-05-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
https://medium.com/s/jessica-valenti/anti-abortion-lawmakers-have-no-idea-how-womens-bodies-work-3ebea9fd6015

Ah här fick jag svar på IVF och Alabama och deras lag.

Så emryon som är i uterus ska räddas, andra ska inte räddas. För labbet är inte en kvinna. Yeahh that make sense.

Om det inte är en skämtsida(jag hoppas det) jag har hittat så tar man sig för pannan. Vad är det med de här männen. Embryon är väl lika mycket ett barn oavsett om de sitter i uterus på mamman eller i ett labb.

Det är väl uppenbart "vad det är med dessa män"

De vill klämma åt kvinnor....
via deras mänskliga rättigheter. Kvinnor som påtvignas mäns reproduktion, är betydligt lättare manipulera dit man vill ha dem, nämligen i beroendeställning till män.
Citera
2019-05-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Om det är fallet kan du hänvisa till en studie som stödjer din tes?
Får ruggiga pedofil vibbar av dig btw

https://www.nytimes.com/2018/08/15/style/dating-apps-online-men-women-age.html

Enda anledningen att åldern är 18 på kvinnor är för att 16-åringar inte tillåts vara med på dating-sidor, btw.
Citera
2019-05-16, 19:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inte enligt detta nya lagförslag. Då är det olaglgit göra en abort ifall man blivit våldtagen, eller råkar vara en 11 åring, eller blivit påsatt av sin farsa....
Och de som utfört aborten, efter våldtäkt, riskerar 99 års fängelse.

Vidare reser du som denna gravida 11 åring våldtagen av sin farsa till närmsta delstat för att fixa en abort så din 11 åringa outvecklade kropp och psyke ska slippa bära runt på ett foster den inte klarar hantera, så får du inte komma tillbaka för då åker du i fängelse....

Fattar du? Så ser denna nya lag ut.
Inte en chans att du som kvinna ska ges några möjligheter..oh nooo. Du är INTE en människa du är en inkubator för en framtida människa som inte ens finns än.

Finns undantag för hälsorisker. Skulle gissa att en 11-åring mööter de kriterierna.
Citera
2019-05-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Så du menar att kvinnan ska bära hela den fysiska bördan av graviditet, förlossning och livslånga graviditets-och förlossningsrelaterade besvär och mannen ska göra... vad? Betala underhåll?

Vadå ska bära? Enligt naturen är det så. Det är inte en fråga om vad som är rättvist eller inte. Vill en kvinna bli gravid är det detta hon måste ta ställning till, innan hon väljer att bli befruktad av en man som hon väljer ut. Att ha sex är ett aktivt val som kan resuktera i en befruktning. Om en kvinna inte vill ha ett barn med en man som är ansvarslös så är det ju upp till henne att välja någon annan, eller att avstå sex.

En majoritet av alla män som blir fädrar gör stora uppoffringar för sina familjer, att du tror att enbart kvinnor gör uppoffringar visar på en tydlig sexism från din sida.
Citera
2019-05-16, 19:21
Medlem
Citat:
Hade inte kvinnor varit så slampiga så hade det varit lättare att veta vem pappan är. Det är sant.

Det är dock ganska enkelt att göra ett DNA test.

Men ja, de allra flesta pappor vill vara i sina barns liv. Du har nog sett för mycket på Hollywood-filmer där mannen alltid utmålas som djävulen själv. I de allra flesta fall så är det kvinnan som tar barnen från pappan för att hon är sugen på ny kuk och har tröttnat på pappan.

Det går att säga även om män, hade män inte varit så slampiga....så hade det lättare gått säga vem som är fadern. så ingen skillnad.

De flesta skilsmässor idag med barn så delar man på vårdnaden om barnen.

Vidare betydligt fler skilda män än skilda kvinnor går direkt vidare till en ny partner...så nej sugen på ny kuk lär inte vara huvudskälet till att just kvinnor skiljer sig.

Du kanske ska sluta titta på din inre filmvisning av misogynt skitsnack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in