Citat:
Ursprungligen postat av
MonkMan
Om man tror att Gud straffar dig om du inte följer "hans vilja" vilket du skrev är man tämligen extremistisk ja. Alltsa när jag läser allt ditt skit du sitter och skriver om tex kvinnors val etc sa frammstar det som att du pratar om Svenska kvinnor i Sverige. Inte i Alabama. Har du varit i Alabama? Vet du hur det ser ut? Vet du hur familjekonstelationer och boende situationerna ser ut? Inte bara för de som räknas till "fattiga" utan även för det som räknas till medelklassen där. Jag förstar näligen inte hur du kan sitta och skriva det du gör annars. Du kallar dig kristen och du skriver om guds straff, men det ser inte bättre ut än att du framstar som helt verklighetsfranvänd och jävligt illa informerad om Sydstaterna i US
Gud, Universum, Karma, vad man nu än vill kalla det. Alla aktioner har en motaktion. Tar du kokain och artifieciellt ökar dina dopaminnivåer högt över vad som är möjligt naturligt, så blir det en motreaktion med lägre dopaminnivåer än normalt senare. Dricker du en massa Coca Cola (socker i onaturliga mängder) så blir du fet. Det är det jag menar.
Jag är Kristen via tradition (firar jul o.s.v.) men inte så att jag läser bibeln.
Jag pratar också universiellt. Vare sig det är Alabama eller i Sverige så är jag emot abort på grund av inte bara det moraliska, men också för att jag vill främja ett mer familjeinriktat samhälle där vuxna människor tar ansvar för sina handlingar och spenderar sin energi och sina pengar för att uppfostra nästa generation istället för att knulla runt och bete sig som tonåringar. Det är en dead end och ingen lycka kommer från det i slutändan.