2019-05-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och jag är rätt övertygad om att nej den Alabamska polisen åker inte ut för att hämta hem en pappa som inte tar 50% av tiden med sitt barn.

jaså det kan man "självklart" nå? vad händer då om han gör dessa sexpartners oönskat gravida?
och de inte tillåts göra abort?

Låt mig gissa....bara hennes fel och ansvar eller hur?
och ungarna få klara sig själva...för du skiter i dina gener som du mixat med en "slampa".

Underbart att du avslöjar din kvinno- och barnsyn.

Kvinnan kan lämna bort sitt barn precis som pappan kan. Som sagt. Och det är upp till kvinnan att välja vilken man hon låter komma i henne. Väljer hon en potentiell dead-beat så får hon skylla sig själv. Vi vet allihop att det är busenkelt för en kvinna att hitta en sexpartner. Mycket svårare är det för en man. Så i slutändan är det ditt ansvar som kvinna att se till att du väljer rätt man och inte någon som lämnar dig och barnet senare.

Sedan angående Alabama-polisen ifall de åker och "hämtar" pappan. Det gör dem. Även män som vill vara i sina barns liv men kvinnan bestämmer att de inte får det (för vilken anledning som helst), de är fortfarande tvugna att ge bort en stor summa av sin lön varje månad (minst 30%). Gör man inte detta som far så åker man i fängelse.
Senast redigerad av libertay 2019-05-16 kl. 18:56.
Citera
2019-05-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Peww, du är alltsa bara en kristen extremist. Fan va skönt. Trodde att du tänkte som du gör pa grund av mer obskyra sinnesrubbningar. Nu är du helt enkelt bara en extremt religös och troende individ. Gött, bitarna faller pa plats.

Är man en religös extremist ifall man tror på Gud? Njae.
Citera
2019-05-16, 19:00
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Läste också att det tar 6 månader för lagen att faktiskta träda i kraft. Majoriteten av dommarna är konservativa nu tack vare trump. Det kan ske. Dock är det bara ca 23 % som är mot abort tydligen. Enligt vad dem sa på svt nyheter. Men att abortmotståndarna är en stark grupp.. oroväckande. Den fredliga majoriteten är som vanligt ovesäntlig.
Att rättsväsendet och alla myndigheter målas om när en helt ny regering bildas är rätt normalt, Socialdemokraterna har patent på detta i Sverige. Och det märks, för alla högerregeringar har fallit just pga det, eftersom att ankaret satt fast i bottnen. Men så blir det, inga konstigheter med det.

Tredje statsmakten hör till myndigheterna som Sossarna lyckats göra en mur kring, så jag tar deras undersökningar med ro.

Beträffande själva abortlagen så har jag ingen egentlig åsikt, men om så ett land eller en union röstar för ett dödsknarkarparti, så är det ju faktiskt folket som avgör det i en demokrati.
Citera
Medlem
Sen undrar jag hur de gör vid IVF-behandling i Alabama?

Om man plockar ut tio ägg och låter dem bli befruktade och man använder två för att få barn, blir man dömd för något då om man låter de andra åtta ligga kvar eller låter destruera dem?

Och om ett par åker till annan stat eller land gäller samma regler där kring IVF?
Citera
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Är man en religös extremist ifall man tror på Gud? Njae.

Om man tror att Gud straffar dig om du inte följer "hans vilja" vilket du skrev är man tämligen extremistisk ja. Alltsa när jag läser allt ditt skit du sitter och skriver om tex kvinnors val etc sa frammstar det som att du pratar om Svenska kvinnor i Sverige. Inte i Alabama. Har du varit i Alabama? Vet du hur det ser ut? Vet du hur familjekonstelationer och boende situationerna ser ut? Inte bara för de som räknas till "fattiga" utan även för det som räknas till medelklassen där. Jag förstar näligen inte hur du kan sitta och skriva det du gör annars. Du kallar dig kristen och du skriver om guds straff, men det ser inte bättre ut än att du framstar som helt verklighetsfranvänd och jävligt illa informerad om Sydstaterna i US
Citera
2019-05-16, 19:03
Medlem
Här går vi från klarhet till klarhet.

Citat:
When Senator Clyde Chambliss, a Republican, for example, was asked if the law would allow for incest victims to obtain abortions, he responded: “Yes, until she knows she’s pregnant.”

https://medium.com/s/jessica-valenti/anti-abortion-lawmakers-have-no-idea-how-womens-bodies-work-3ebea9fd6015

Så abortpiller är kanske lagligt då?
Citera
2019-05-16, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Kvinnan kan lämna bort sitt barn precis som pappan kan. Som sagt. Och det är upp till kvinnan att välja vilken man hon låter komma i henne. Väljer hon en potentiell dead-beat så får hon skylla sig själv. Vi vet allihop att det är busenkelt för en kvinna att hitta en sexpartner. Mycket svårare är det för en man. Så i slutändan är det ditt ansvar som kvinna att se till att du väljer rätt man och inte någon som lämnar dig och barnet senare.

Sedan angående Alabama-polisen ifall de åker och "hämtar" pappan. Det gör dem. Även män som vill vara i sina barns liv men kvinnan bestämmer att de inte får det (för vilken anledning som helst), de är fortfarande tvugna att ge bort en stor summa av sin lön varje månad (minst 30%). Gör man inte detta som far så åker man i fängelse.

Så? män som är seriöst sexiga, och därför har lätt få sex, ska ha andra lagar att följa än andra män?
I see.

jag pratar inte underhållsbidrag, jag pratar PRAKTISK ansvar och omsorgsarbete dvs TID de spenderar på sina barn. Allright?
Citera
2019-05-16, 19:06
Medlem
Citat:
Women’s bodies, lives, and futures are quite literally in the hands of men who seemingly couldn’t pass a high school health class. That’s part of what’s so hard about watching these debates: It’s not just that women’s rights and autonomy are being legislated away, but that it’s being done by complete morons.

This lack of remedial understanding of women’s bodies is not limited to Alabama. Representative John Becker of Ohio, a Republican, for example, sponsored a bill to limit insurance coverage for abortions, but claimed that it would have an exception for ectopic pregnancies, when the fertilized egg implants outside the uterus. “That treatment would be removing the embryo from the fallopian tube and reinserting it in the uterus,” he said, explaining a procedure that doesn’t exist and isn’t medically possible.
https://medium.com/s/jessica-valenti/anti-abortion-lawmakers-have-no-idea-how-womens-bodies-work-3ebea9fd6015

WTF!???

Har de haft sexualundervisning, har de läst en bok kring graviditeter? Om man ska stifta lagar så bör man ju ha någon kunskap kan man tycka.
Citera
2019-05-16, 19:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Bara att glida in pa booking.com da, boka hotell-nätter, fly o sa en liten abort. Du vet om att om du är fattig i Alabama sa är du inte sverige-fattig. Du är lixom pa nivan "jag äter lite mat var 3e dag"-fattig. Hur FAN ska de kunna ta ett flyg menar du till en annan delstat? Hur jävla dum är du?

Är man så fattig att man enbart äter var tredje dag är det högst oansvarigt att knulla till sig ett barn. Tror nog det finns hjälp i USA också vi diverse organisationer.

Citat:
'Kvinnor kan inte bestämma över mäns kroppar. Alltså så ska hon inte bära allt ansvar för vad mäns kroppar ställer till med.

Nu orkar jag inte med denna meningslösa ping-pong diskussion med dig.

Lär dig fatta att jo!" män bär nu ett ansvar för sin del av den mänskliga reproduktionen. Punkt slut.

Vill en kvinna inte bli med barn så är det bara att sätta in en spiral, äta p-piller samt kräva att sin sexpartner har kondom. Enkelt.
Citera
2019-05-16, 19:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Så du menar att kvinnan ska bära hela den fysiska bördan av graviditet, förlossning och livslånga graviditets-och förlossningsrelaterade besvär och mannen ska göra... vad? Betala underhåll?

Vad menar du? Om en man och en kvinna vill ha barn så brukar de väl dela på kostnaderna i många fall? En man kan inte gärna dela på förlossningsbördan. Tyccker du att män ska såga av sig ena foten för att dela smärtan?
Citera
2019-05-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det är väl klart att de som önskar göra abort ofta är resurssvaga på alla möjliga sätt. Att då tvingas få ett barn ökar risken för negativa psykologiska effekter på modern, varvid skötseln av barnet kan bli mycket dålig. Sen kanske detta följer mor och barn i många år. Det ökar risken för att barnet får olika problem med sin fysiska och psykiska hälsa. Vilket ju inte är något som i regel leder till intellektuell framgång.

Även om en majoritet av aborter görs av personer med dålig ekonomi, eller utanför äktenskap, så betyder inte det att barn till sådana mödrar får ett ovärdigt liv eller inte kan lyckas, då har du en mycket okunnig syn på välståndet i världen. En stor majoritet av världens befolkning föds med extremt lite resurser, värderar du deras liv lägre än oss rika västlänningar? Att deras liv på något sätt är ovärdigt?
Citera
2019-05-16, 19:10
Medlem
Citat:
Så? män som är seriöst sexiga, och därför har lätt få sex, ska ha andra lagar att följa än andra män?
I see.

jag pratar inte underhållsbidrag, jag pratar PRAKTISK ansvar och omsorgsarbete dvs TID de spenderar på sina barn. Allright?

De allra flesta pappor vill vara en del (en stor del) i sina barns liv men de får inte. Barnen går per automatik till mamman och väldigt lite tid går till pappan. Så är det. 99% av skilda pappor vill inte vara utanför sina barns liv men blir tvingade till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in