2019-05-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Du verkar ha en härlig kvinnosyn. Om någon kvinna mot förmodan inleder en relation med dig hoppas jag hon drar snarast och gör abort om hon varit du snäll nog att släppa till.
Studien du hänvisar till stödjer inte din slutsats den är inte rensad från andra variabler.

Jo, det finns många studier som visat på exakt samma sak. Det är ingen risk att en kvinna skulle dra eller göra abort då jag endast inleder förhållanden med oskulder. Har och har haft många sexpartners genom åren, men skulle aldrig få för mig att ha en seriös relation med en kvinna som ej är oskuld. Och de flesta män i min situation (lång, snygg, bra med pengar o.s.v.) tycker precis som jag (och vaknar upp till samma insikt mer och mer). Så ni kvinnor som legat med dussintals män och/eller är över 25, ni är körda.
Citera
2019-05-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Det handlar om att förhindra en omoralisk handling, inte styra fortplantningen. Att fler barn föds skulle vara en bieffekt av att vi inte dödar dem i livmodern. Folk har fortfarande rätten till familjeplanering, även om denna planering inte inbegriper varje tänkbar åtgärd. Om du vill fortsätta att argumentera detta så får du gärna göra det i god tro.

Jag postade argument för att abort ska vara lagligt också, längre bak i tråden.
Citera
2019-05-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Läs hela inlägget innan du svarar, tack. Tills dess avstår jag från att besvara det du skrivit eftersom jag redan besvarade dessa punkter i inlägget du citerade.

Jag läste. Det ends du tog upp är att kondomen är 100% säker så länge den inte spricker. Men det är inte den enda risken med kondom, som jag nämnde i mitt inlägg till dig.

Jag håller med om att det enda sättet att absolut vara säker på att ingen graviditet inträffar är att antingen inte ha sex eller att sterilisera sig.

Men vi vet att folk vill ha barn så sterilisering är ofta ute ur leken, och vi vet att sex är en av människans mest naturliga, biologiska komponenter och alltså kommer folk alltid ha sex.

Och kvinnor kommer alltid göra aborter.
Det enda som minskar är säkra aborter och det som ökar är fler kvinnor som dör eller barn som lever sitt liv i barnhem/fosterhem och som inte blir adopterade och därefter högst troligen hamnar på gatan, med den nya lagen.

Därför har vi fri abort, för det är det enda realistiska alternativet.
Citera
2019-05-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Så länge inte spermierna har nått ägget så verkar allt vara okej. Så p-piller borde inte vara lagligt i Alabama.

För om det är det, så är det stort hyckleri. Fast det skulle ju inte förvåna en heller.

Man vet aldrig med alabama 😅
Citera
2019-05-16, 18:43
Medlem
Citat:
Japp, män som inte vill ha barn bör se till att använda kondom. Spricker den och de inte känner det, och kvinnan blir gravid, så får man stå sitt kast och ta hand om barnet (vilket de också är skyldiga att göra enligt lag). Ingen har hävdat något annat och det har absolut ingenting att göra med abort.

Och ja, sex bör endast ske inom ett äktenskap mellan en man och en kvinna. Det är p.g.a. denna tradition som västvärlden vuxit sig så stark, då det är bäst för alla parter i slutändan (mannen, kvinnan och barnen).

nej du är inte skyldig som man att ta praktiskt ansvar för ett fött oönskat barn i Sverige.

Citat:
https://ifstudies.org/blog/sex-and-d...he-connection/

Vem som är "rolig" att ligga med hör inte till saken. Jag pratar om att bilda familj och ha barn tillsammans med en kvinna. Ligga runt kan du göra med slampor eller prostituerade om du nu måste.

Så? bör endast ske inom ett äktenskap? stämmer detta överens tycker du med vad du just skrev att du tycker män kan göra..."om de måste"?

Du har fattat att även prostituerade och "slampor" är människor med fertila egenskaper....eller du kanske har missat den lilla detaljen i din uppfostran?
Senast redigerad av Merapi 2019-05-16 kl. 18:46.
Citera
2019-05-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Dessutom så fungerar ju p-piller så att det dödar befruktade ägg också. Så om de ska följa sin logik att aborter i alla stadier är förbjudna så bör p-piller också förbjudas.

Jag tycker absolut p piller bör vara olagliga också. De har riktigt kraftiga bieffekter och dessutom så renas de inte upp i vattenreningsverk vilket gör att även män får i sig östrogen. Det är en stor anledning att många pojkar nuförtiden har "man boobs". Testosteronninvåerna är hälften så höga i män än vad de var för 50 år sedan.

Som sagt, går man emot Guds vilja så straffar Gud dig. Sex är till för fortplanting och ska endast ske mellan en man och en kvinna som älskar varandra. Allt annat är emot Guds vilja och blir bestraffat.
Citera
2019-05-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej du är inte skyldig som man att ta praktiskt ansvar för ett fött oönskat barn i Sverige.

Citat:
https://ifstudies.org/blog/sex-and-d...he-connection/

Vem som är "rolig" att ligga med hör inte till saken. Jag pratar om att bilda familj och ha barn tillsammans med en kvinna. Ligga runt kan du göra med slampor eller prostituerade om du nu måste.

Så? bör endast ske inom ett äktenskap? stämmer detta överens tycker du med vad du just skrev att du tycker män kan göra..."om de måste"?

Vet inte hur det ligger till i Sverige men diskussionen handlar om Alabama.

Sex bör endast ske inom äktenskap men självklart ifall en man inte är gift och vill ha sex så kan han göra det med en slampig (ogift) kvinna alternativt en prostituterad. Är man dock gift bör man vara trogen sin partner.
Citera
2019-05-16, 18:47
Medlem
Citat:
Jo, det finns många studier som visat på exakt samma sak. Det är ingen risk att en kvinna skulle dra eller göra abort då jag endast inleder förhållanden med oskulder. Har och har haft många sexpartners genom åren, men skulle aldrig få för mig att ha en seriös relation med en kvinna som ej är oskuld. Och de flesta män i min situation (lång, snygg, bra med pengar o.s.v.) tycker precis som jag (och vaknar upp till samma insikt mer och mer). Så ni kvinnor som legat med dussintals män och/eller är över 25, ni är körda.

Snälla du, jag är över trettio och kan få vilken man jag vill. Inte i din drömvärld, men i den verkliga världen där män blir fascinerade av vackra kvinnor med utbildning, bra jobb och emotionell erfarenhet. Jag tycker själv det är lite naturvidrigt, men faktum kvarstår. Kalla det Amal Clooney-effekten eller vad du vill, men det är sjukt få (framgångsrika) män man möter i min bransch som efterfrågar oskulder. Det kanske kommer, dock.
Citera
2019-05-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Jag läste. Det ends du tog upp är att kondomen är 100% säker så länge den inte spricker. Men det är inte den enda risken med kondom, som jag nämnde i mitt inlägg till dig.

Jag håller med om att det enda sättet att absolut vara säker på att ingen graviditet inträffar är att antingen inte ha sex eller att sterilisera sig.

Men vi vet att folk vill ha barn så sterilisering är ofta ute ur leken, och vi vet att sex är en av människans mest naturliga, biologiska komponenter och alltså kommer folk alltid ha sex.

Och kvinnor kommer alltid göra aborter.
Det enda som minskar är säkra aborter och det som ökar är fler kvinnor som dör eller barn som lever sitt liv i barnhem/fosterhem och som inte blir adopterade och därefter högst troligen hamnar på gatan, med den nya lagen.

Därför har vi fri abort, för det är det enda realistiska alternativet.

Japp, och det är därför man förr i tiden ansåg att sex skulle ske inom äktenskap, så att folk gifte sig när de var unga och fortfarande inte visste alltför mycket om det motsatta könet. Detta skapade starka familjer och trogna partners då de inte hade någon annan sexuell erfarenhet än just sin livspartner och på så sätt inte blir "uttråkade".
Citera
2019-05-16, 18:49
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Jag tycker absolut p piller bör vara olagliga också. De har riktigt kraftiga bieffekter och dessutom så renas de inte upp i vattenreningsverk vilket gör att även män får i sig östrogen. Det är en stor anledning att många pojkar nuförtiden har "man boobs". Testosteronninvåerna är hälften så höga i män än vad de var för 50 år sedan.

Som sagt, går man emot Guds vilja så straffar Gud dig. Sex är till för fortplanting och ska endast ske mellan en man och en kvinna som älskar varandra. Allt annat är emot Guds vilja och blir bestraffat.

Peww, du är alltsa bara en kristen extremist. Fan va skönt. Trodde att du tänkte som du gör pa grund av mer obskyra sinnesrubbningar. Nu är du helt enkelt bara en extremt religös och troende individ. Gött, bitarna faller pa plats.
Citera
2019-05-16, 18:49
Medlem
Citat:
Vet inte hur det ligger till i Sverige men diskussionen handlar om Alabama.

Sex bör endast ske inom äktenskap men självklart ifall en man inte är gift och vill ha sex så kan han göra det med en slampig (ogift) kvinna alternativt en prostituterad. Är man dock gift bör man vara trogen sin partner.

Och jag är rätt övertygad om att nej den Alabamska polisen åker inte ut för att hämta hem en pappa som inte tar 50% av tiden med sitt barn.

jaså det kan man "självklart" nå? vad händer då om han gör dessa sexpartners oönskat gravida?
och de inte tillåts göra abort?

Låt mig gissa....bara hennes fel och ansvar eller hur?
och ungarna få klara sig själva...för du skiter i dina gener som du mixat med en "slampa".

Underbart att du avslöjar din kvinno- och barnsyn.
Citera
2019-05-16, 18:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilka rättigheter för barn menar du? De rättigheter som ni kvinnor tar ifrån barnen genom att mörda dem i magen?

Det är inte en mänskilg rättighet att göra abort.
Ett exempel är väl rätten för barn att inte giftas bort ---Alabama är en av de stater som tillåter barnäkteskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in